Motor / Transmisie
Peugeot nu s-a complicat cu foarte multe opțiuni de motorizare. A pregătit strictul necesar: ceva accesibil și ceva sustenabil, care să îi ajute pe francezi să se achite de promisiunea unei electrificări complete a gamei.
Prin urmare, clienții au la dispoziție, la intrarea în gamă, un motor de 130 de cai putere. Există apoi două versiuni plug-in hybrid, una cu 180 și alta cu 225 de cai putere.
Francezii ne-au pus-o la dispoziție pe cea mai puternică dintre ele, compusă dintr-un motor pe benzină de 1.6 litri, cu 180 de cai putere, și un motor electric, integrat în cutia de viteze, care livrează alți 110 cai putere. Totalul puterii oferite este de 225 de cai. Cuplul este și el bine proporționat pentru o mașină care cântărește aproximativ 1.7 tone.
Mai exact, versiunea testată de mine avea 360 de Nm și s-a simțit destul de bine și agilă în oraș și în afara lui. Și pe autostradă resursele sunt bune, însă accelerările sunt mai degrabă progresive, nu explozive.
Am căutat niște dinamism și pe o secțiune foarte virajată, de munte. Am găsit mult potențial sub capota mașinii, irosit însă de cutia automată cu 8 rapoarte. Pe cât de liniară este, pe atât de lentă în reacții se dovedește. Chiar dacă pui mașina în modul Sport, există momente în care e depășită de situație și nu știe să te mențină într-o plajă de turații optimă.
Bineînțeles, am încercat să iau taurul... pardon, leul de coamă, apelând la padelele din spatele volanului. Nu cred că am mai găsit de mulți ani o mașină care să răspundă atât de lent și târziu la schimbarea din padele.
În concluzie, Grupul PSA face o treabă excelentă cu motorizările plug-in hybrid, însă trebuie să facă ceva și cu transmisia automată cu 8 trepte.
Revenind asupra ansamblului hibrid, trebuie să precizez că tranziția de la modul de rulare electric la cel hibrid se face bine, fără sincope deranjante. Motorul pe benzină stă bine ascuns, însă, doar până în momentele de solicitare, când se dezbracă de haina discreției și începe să „urle” necontrolat.
"EuroNCAP nu a testat încă noul Peugeot 408, dar acesta folosește o platformă deja populară în Grupul PSA, evaluată cu 5 stele în cadrul altor teste de impact". Alo?! Domnu' Mirica?! Cand ati vizitat ultima oare site-ul Euro NCAP? Peugeot, Citroen (inclusiv DS) si Opel nu au mai obtinut cinci stele din 2019, cu mentiunea ca punctajul maxim a fost acordat la vremea respectiva exclusiv masinilor dotate cu acel Safety Pack, echiparea standard primind, din nou, doar patru stele. Ultimul Peugeot cu cinci stele pentru echiparea standard a fost testat in 2018, in timp ce Opel, Citroen si DS7 nu au mai obtinut punctajul maxim, fara acel Safety Pack, din 2017.