Motor / Transmisie
Am avut norocul să îmi dau întâlnire cu o fată care nu e doar frumoasă, ci și sportivă. Pentru că 508-ul meu a venit echipat cu un motor la care vor visa mulți dintre fanii Peugeot. Este vorba despre deja cunoscutul agregat de 1.6 litri turbo, dispus să livreze în această situație un total de 225 de cai putere.
Este un bagaj de resurse consistent, recomandat tuturor celor care vor să alerge mașina asta în căutarea plăcerii de a conduce. Unitatea de 1.6 litri poate să-ți ofere niște reprize foarte bune de accelerare și îți pune sângele în mișcare dacă te afli pe un drum de munte. Are suficiente resurse pentru depășiri sau accelerări la viteze mari pe autostradă.
Îi lipsește însă explozia. Acea explozie pe care te aștepți să o simți de la o mașină de 225 de cai. Poate și pentru că valoarea cuplului motor este de numai 300 de Nm, disponibilă de la 1900 rpm. Poate ar fi trebuit ceva mai mult și ceva mai devreme. Măcar vreo 50 de Nm în plus, ca să te simți cu adevărat pironit în scaune la plecările de pe loc.
În 508 totul se întâmplă gradual, într-un ritm alert, dar fără nebunia aia care te ia prin surprindere, care îți ia mințile.
Cei patru cilindri sunt asociați unei transmisii automate cu opt rapoarte. Este o cutie cu un comportament liniar, cu schimbări bune și retrogradări care nu pierd prea mult timp. Vine și cu un set de padele în spatele volanului, dar mi se pare că acestea nu schimbă suficient de rapid. Mai bine lăsați cutia să-și facă treaba în modul automat. Este suficient să selectați modul Sport de rulare, iar mașina se descurcă suficient de bine. În modul Eco, pedala de accelerație pare că adoarme, iar cutia se grăbește să schimbe imediat după 2000 rpm.
masina mi se pare super ok , atat ca design cat si ca tehnica. oare pt explozia celor 225 cai nu era mai potrivita o manula? insa cum draq au reusit francezii sa faca usile alea de nici macar in fata geamul nu coboara complet? mazda 6 are motor de 2.5 / 194 cai aspirati in europa, caci in state vine si in veriune turbo