Peugeot 508

1.6 Benzină Turbo (THP) 225CP Aut8 GT

Motor / Transmisie

4.5

Am avut norocul să îmi dau întâlnire cu o fată care nu e doar frumoasă, ci și sportivă. Pentru că 508-ul meu a venit echipat cu un motor la care vor visa mulți dintre fanii Peugeot. Este vorba despre deja cunoscutul agregat de 1.6 litri turbo, dispus să livreze în această situație un total de 225 de cai putere.

Este un bagaj de resurse consistent, recomandat tuturor celor care vor să alerge mașina asta în căutarea plăcerii de a conduce. Unitatea de 1.6 litri poate să-ți ofere niște reprize foarte bune de accelerare și îți pune sângele în mișcare dacă te afli pe un drum de munte. Are suficiente resurse pentru depășiri sau accelerări la viteze mari pe autostradă.

Îi lipsește însă explozia. Acea explozie pe care te aștepți să o simți de la o mașină de 225 de cai. Poate și pentru că valoarea cuplului motor este de numai 300 de Nm, disponibilă de la 1900 rpm. Poate ar fi trebuit ceva mai mult și ceva mai devreme. Măcar vreo 50 de Nm în plus, ca să te simți cu adevărat pironit în scaune la plecările de pe loc.

În 508 totul se întâmplă gradual, într-un ritm alert, dar fără nebunia aia care te ia prin surprindere, care îți ia mințile.

Cei patru cilindri sunt asociați unei transmisii automate cu opt rapoarte. Este o cutie cu un comportament liniar, cu schimbări bune și retrogradări care nu pierd prea mult timp. Vine și cu un set de padele în spatele volanului, dar mi se pare că acestea nu schimbă suficient de rapid. Mai bine lăsați cutia să-și facă treaba în modul automat. Este suficient să selectați modul Sport de rulare, iar mașina se descurcă suficient de bine. În modul Eco, pedala de accelerație pare că adoarme, iar cutia se grăbește să schimbe imediat după 2000 rpm.

  • someone, vineri, 22.03.2019 13:13

    masina mi se pare super ok , atat ca design cat si ca tehnica. oare pt explozia celor 225 cai nu era mai potrivita o manula? insa cum draq au reusit francezii sa faca usile alea de nici macar in fata geamul nu coboara complet? mazda 6 are motor de 2.5 / 194 cai aspirati in europa, caci in state vine si in veriune turbo

  • Adrian, vineri, 22.03.2019 13:17

    Masina noua si deja improasca "lichide" pe la motor? Cred ca se va dovedi un motor foarte fiabil...

  • Kirotractor, vineri, 22.03.2019 14:16

    Da, stilul noului 508 e fenomenal pt o marcă generalistă, așa că stimabilul Bogdan M. nu exagerează deloc - confirm și eu după vederea pe viu. Nu l-am condus încă, dar am încredere și-n verdictul... senzorial din test (f. bine scris deși fără măsurători efective), care confirmă oarecum ce aiuram mai devreme: cilindreea nu poate fi înlocuită prin nimic, chiar și-n cazul motoarelor turbo. De unde și lipsa zvâcului așteptat de la numărul scris pe hârtie (225, wow... și nu prea-n viața reală), mai ales că automatelor le place cuplul mare... spre enorm. :-P OK, nici accelerațiile, nici reprizele nu-s de lepădat, mai ales în traficul mioritic (mai precis: 4.0 s / 5.0 s pt 60-100 și 80-120 km/h), dar se poate și mai bine. Mai clar: Peugeot zic eu c-ar avea nevoie de cel puțin un 2.0 Turbo ca să ia urma segmentului mediiu așa-zis premium. Discuția atinge însă aspecte controversate, incluzînd eco-marxismul aberant al legislației franceze, unde *malus*ul (de până-n 10.500 €) dă la oase vânzărilor de mașini cu emisii CO2 relativ modeste. Iar grosul vânzărilor PSA tot în Hexagon se-ntâmplă. În rest, eu cel puțin aș prefera un Allure de 180 CP cu 6.500 € mai ieftin decât GT-ul de 225 - sau cel mult un GT-Line tot de 180 CP la 4.500 mai puțin, diferențele dinamice fiind practic inobservabile, iar consumul ceva mai mic. ...Asta, doar dac-aș avea un alt garaj mai mare. Sau aș cam ocoli orașele. Ori etc. ș.a.m.d. :-)

  • Costel, vineri, 22.03.2019 15:40

    is cu rugaminte la Bogdan Mirica sa explice pe indelete care ii impactul -sau daca exista vreunul- asupra soferului si deopotriva a sofatului a turometrului care functioneaza in sens invers acelor de ceasornic fiindca is rutinat intr-o oarecare masura numai cu masini care is doar cu stergatoarele de parbriz in aceasta abordare constructiva si daca Aston Martin ,ca parca ei is primii la care am vazut aceasta nastrusnicie ,chiar is de laudat sau de blamat pentru aceasta solutie care ii din ce mai imbratisata in ultima perioada de prea multi constructori nu care cumva ii risc de strabism pentru conducatorul auto ? is cu multumiri anticipate

  • ion, vineri, 22.03.2019 15:57

    am vazut masina la Geneva. era mai mai mare aglomeratie in jurul unei masini "obisnuite" si la 508 si la 208 trebuia sa ai destula rabdare sa te poti sui la volan. si ca sa te sui in dreapta aveai de asteptat succesul vizual a fost imens. asteptam sa vedem si succesul comercial

  • adi_10, vineri, 22.03.2019 16:39

    masina este superba, singurele minusuri ar fi: - nu au varianta 4x4 - ar fi fost ok si varianta hybrid sau macar mild hybrid, cu siguranta ar fi castigat multi clienti cu aceste 2 lucruri!

  • pipo, vineri, 22.03.2019 16:56

    Eu tot nu pot sa-nteleg cum a ratat acest model premiul European pt. Masina anului. Ar fi fost de departe cel mai meritat din ultimii..zeci de ani. Pentru un sedan de mase/generalist este de-a dreptul revolutionar. Pentru asta se da un astfel de premiu si nu pt. un model electric de 80.000 euro ( putea sa aiba el si motor pe apa ). Sper din tot sufletul sa aiba mare succes si sa fie un exemplu pt. competitie si sa vedem inca multi ani de aici inainte sedanuri pe sosele ,mai mult sau mai putin coupe-izate. Fiindca eu zic totusi ca este un Sedan ,foarte frumos desenat si in 5 usi (hayon) ,dar totusi un Sedan. Ca asa putem numi si pe Insignia ca fiind Coupe. Am putea poate sa-i spunem cel mult 'Sportback' fiindca dealtfel eu zic ca seamana cel mai mult ca si concept stilistic cu Audi A5 Sportback. Oricum ,buna decizia de a folosi hayon, e mult mai practic , degeaba ai portbagaj de 500 litri sau peste daca nu ai hayon (vezi Talisman sau Mazda 6). Oricum ,zic eu, pare mult peste competitorii enumerati mai sus (in afara poate de Arteon) ca si calitate materiale/ design interior ,iar ca si calitate vizuala e clar peste toti. Dar ma rog ...e si cel mai nou. Mult mai interesant pt. noi (masele) ar fi fost poate un test cu versiunea Allure 180 benzina care cred eu ca va fi "top sales" sau unul din HDI-uri. Apropos @ Bogdan/AM -atunci ce ne faceam ,ca la pret ar fi luat 5 stele si sarea punctajul final spre maxim ! Sper sa vedem unul cat de curand aici , poate cu ocazia variantei Wagon, ca si ala arata demential. Peugeot a dat iar lovitura in materie de design , asta e clar, nu stiu cine-i capul "rautatilor" acolo dar merita tone de bani. Speram sa nu fie prea tarziu pt. o piata in cadere libera a sedanurilor . SUV-izarea asta parca ne-a "zombizat" pe toti. SUV ,SUV compact/ subcompact/ mini Suv, micro Suv , nano Suv , SUV coupe, SUV, SUV ,SUV...Mda...scuze..nici nu stiti ce fericit am fost sa citesc testu' asta ,asa printre sute de emailu-ri astazi . Weekend fain ..!

  • PMC, vineri, 22.03.2019 18:20

    Chestia cu geamurile portierelor din fata e intr-adevar de porc. In rest, ramane cum am stabilit, masina e superba.

  • dan_grc, vineri, 22.03.2019 18:34

    Masina arata superb, cea mai frumoasa din clasa ei as zice, ar trebui sa puna probleme Passat-ului in Europa. Pentru fanii benzinarelor le spun doar ca 2.0 HDi va fi cea mai vanduta motorizare, este un model maricel, la benzina trebuia clar un 2.0 turbo.

  • Adrian24, sâmbătă, 23.03.2019 11:51

    De cine e produsa cutia de viteze? Cred ca e un amanunt care ar trebui specificat in fiecare test.

  • 508, sâmbătă, 23.03.2019 20:53

    cutia este produsa de aisin aisin apartine de grupul toyota, cutiile sunt produse chiar in japonia, ei mai fac cutii automate pentru unele modele de lexus, pentru toata gama volvo etc. cutia de pe 508 este o cutie care se adapteaza stilului de mers al soferului. si putin hate la sfarsit, sper ca proprietarii de skoda si vw sa nu reorienteze vreodata pe Peugeot, oricum pentru ei Peugeot=Reno, nu o sa inteleaga de ce un Peugeot e mereu mai scump cu cateva mii de euro decat un reno, si de ce se vinde mai bine in europa.

  • razvan, sâmbătă, 23.03.2019 22:14

    va avea plug-in hybrid din toamna lui 2019

  • I.M., duminică, 24.03.2019 10:59

    Nu am inteles, criteriul dupa care va-ti orientat pentru nota si aprecirea pe care le-ati acordat privind consumul. Valorile de consum pe care le-ati realizat 10,7 l/100 km in oras, respectiv 7,5 l/100 km extraurban, in comparatie cu consumul mediu oficial de 5,7 l/100 km, este foarte mare.Din punctul meu de vedere consumul real este decent, dar raportat la cifrele oficiale este cu mult peste. Deci este o minciuna, sau sa zicem o pacaleala a celor de la Peugeot. In rest o masina super ok.

  • Mihai, luni, 25.03.2019 09:36

    Oare daca nu sunt manager nu o pot cumpara :)) Doamne ce comentarii... ? Oare numai managerii trebuie sa o cumpere ? oricum inafara de putere masina e urataaaaa specific peugeot

  • @Bogdan Mirica, luni, 25.03.2019 13:02

    "Din fericire, tunelul central este destul de coborât. " Despre ce tunel central este vorba? Peugeot 508 este un model cu tractiune, nu cu propulsie. La ce te referi?