Tinuta de drum
Cred că este limpede pentru toată lumea că atunci când spui Peugeot, spui confort. Majoritatea modelelor produse de francezi încearcă să prioritizeze acest aspect al ținutei de drum. Peugeot 508 se abate puțin de la această tradiție, încercând să devină, așa cum vă spuneam și mai sus, un sedan pentru burlaci, nu neapărat pentru familiști.
După primul kilometru parcurs cu noul 508 înțelegi asta: suspensia este mai fermă decât în cazul vechiului model. Asta înseamnă că o să simți mai bine anumite gropi sau denivelări. Din fericire, trenul de rulare este bine antifonat, cu excepția acelor denivelări care aduc șocuri puternice în amortizoare. Nu este o senzație neplăcută, este doar o ștanțare în subconștient a gropii pe care nu ai putut să o ocolești.
Versiunea testată de mine, adică GT, vine echipată în standard cu amortizoare adaptive. Și bine face, pentru că acestea schimbă destul de mult ținuta de drum. Modul Confort absorbe mult mai bine denivelările, iar modul Sport pare că te lipește de asfalt, maximizând rigiditatea și eliminând aproape complet ruliul. Asta este sinonim cu un comportament sportiv pe viraje. Mașina îți oferă mai multă siguranță, mai multă încredere, mai mult curaj în căutarea limitelor sale.
Direcția electrică devine și ea mai rigidă în modul Sport, însă nu reușește să comunice informații despre suprafața de rulare sau despre aderența pe care o ai pe un anumit segment de drum. Nu te implică foarte mult în situațiile acestea sportive, însă în oraș este extrem de manevrabilă și plăcută.
masina mi se pare super ok , atat ca design cat si ca tehnica. oare pt explozia celor 225 cai nu era mai potrivita o manula? insa cum draq au reusit francezii sa faca usile alea de nici macar in fata geamul nu coboara complet? mazda 6 are motor de 2.5 / 194 cai aspirati in europa, caci in state vine si in veriune turbo