Tehnologie
Am tot vorbit în ultima vreme despre nivelul tehnologic înalt pe care îl oferă modelele Peugeot de nouă generație: 508, 208 și 2008. Nu m-aș grăbi însă cu laudele, întrucât mai sunt câteva lucruri de rezolvat pentru ca totul să fie perfect. Iar recomandările sunt valabile pentru toate noile modele, fie că sunt propulsate de motoare convenționale sau de ansambluri electrice și hibrid.
O să încep cu ecranul digital care ține locul instrumentelor de bord. Are o grafică bună, multe informații, diferite moduri de personalizare și chiar posibilitatea afișării navigației. Nu o face atât de generos ca în cazul modelelor din Grupul VAG, dar este suficient pentru a te ajuta să urmezi drumul cu ușurință.
În centrul planșei de bord, Peugeot 508 Hybrid poate fi comandat și cu ecran de 10 inch. Arată bine, grafica nu este rea, dar mă lovesc mereu de acea întârziere a funcției tactile. Din fericire, climatizarea dispune de simboluri clare și ușor de folosit. Nici puterea de procesare nu este foarte rapidă, rezultând și de aici unele întârzieri.
Fiind vorba despre o mașină hibrid, Peugeot a personalizat afișajele celor două ecrane. În spatele volanului poți vedea un indicator pentru resursele folosite: Power, Eco și Charge. Acul digital îți indică unde te afli, în funcție de cât de tare ai apăsat sau eliberat pedala de accelerație. Tot aici găsești și nivelul de încărcare al bateriei. Pe ecranul central, Peugeot pune la dispoziție statistici de consum și o grafică live a modului în care funcționează mașina (ce motoare sunt în funcțiune, unde merge energia).
Sistemul multimedia oferă Apple CarPlay și Android Auto, precum și posibilitatea de a comuta între două moduri diferite ale ambientului: Relax și Boost. Primul ajustează climatizarea pentru a oferi o ventilație discretă, plăcută, la pachet cu o iluminare ambientală caldă. Tot prin selectarea modului Relax se pornește și masajul în scaunele pasagerilor față. Un masaj de mai multe tipuri, al cărui mecanism produce în timpul operării un zgomot considerabil la nivelul spătarului. Cel de-al doilea mod disponibil se numește Boost și încearcă să ofere un aer sportiv, cu o iluminare ambientală intensă și cu o climatizare alertă.
Fiind vorba despre vârful de lance al constructorului francez, 508 nu duce lipsă de nimic. Pe lângă cele două ecrane generoase, nou model vine cu acces și pornire fără cheie, faruri cu LED, plus toate acele tehnologii de siguranță despre care am vorbit mai sus.
mi se pare o eroare: "prizele din oras, din ce in ce mai putine". e exact pe dos, sunt din ce in ce mai multe, nu a taiat nimeni prize. cred ca voiati sa ziceti ca "priza disponibile" din ce in ce mai putine, pentru ca sunt din ce in ce mai multe masini care apeleaza la ele. dar nicidecum ca ar disparea din prize. in rest, ca la orice hibrida plug-in, daca nu o folosesti la drumuri relativ scurte si nu o incarci des, avantajul electricului dispare total, ba chiar consumi in plus. si mai si platesti mai mult la achizitie.