
Motor / Transmisie
Fiind vorba, până la urmă, despre un Porsche 911 Carrera 4 GTS care nu a primit nicio modificare de ordin tehnic, vorbim despre un sistem de propulsie hibrid bazat pe un motor de 3.6 litri boxer, turbo, asistat de două unități electrice.
Una este integrată în turbocompresor (pe ax) și una în interiorul cutiei de viteze PDK.
Motorul electric integrat în transmisie este alimentat de o baterie de 12 volți și o capacitate de 1.9 kWh. Cel de-al doilea funcționează pe post de generator, cu ajutorul energiei rezultate din fluxul gazelor de eșapament. Deși este un hibrid, 911 GTS nu poate rula în modul pur electric. Acestea fiind spuse, rolul sistemului hibrid nu este, neaparat, să scadă emisiile, ci să sporească performanțele.
Pentru că au ales această configurație, inginerii Porsche nu au fost nevoiți să instaleze o a doua turbină.
Unitatea termică dezvoltă, de una singură, 485 de cai putere și 570 Nm. Apoi, 15 CP sunt livrați de prima unitate electrică, iar a doua contribuie cu alți 54 CP și 150 Nm. În total, ansamblul oferă 541 de cai putere și 610 Nm cuplu maxim.
Motorul electric montat pe axul turbinei elimină fenomenul de turbo lag, iar de acest lucru îți dai seama imediat ce apeși mai hotărât pedala de accelerație. Răspunsul este aproape instant, iar sentimentul este că sub capotă ai un motor aspirat natural care se turează rapid și la nesfârșit.
Vibrațiile motorului montat în spatele tău și sunetul evacuării creează dependență, indiferent de modul de rulare în care te afli.
Am apreciat că motorul este capabil să ofere performanțe indiferent de turație, așadar se simte bine chiar și la viteze de oraș. Altfel spus, poți utiliza mașina în fiecare zi, fără prea mari compromisuri.
Dacă, însă, vrei să exploatezi motorul boxer așa cum se cuvine, linia roșie începe de la 7.500 de rotații pe minut și, crede-mă pe cuvânt, este o adevărată plăcere să o atingi.
Am condus toată gamă 911 pe circuit, cu ocazia unui eveniment organizat pe circuitul Balaton din Ungaria, și trebuie să îți spun că 911 GTS facelift m-a impresionat mai tare decât 911 GT3. Mă refer aici strict la felul în care livrează puterea. De-a dreptul exploziv.
Transmisia automată PDK, cu 8 rapoarte, nu este considerată pe degeaba una dintre cele mai bune din industrie. Schimbările treptelor sunt, de-a dreptul, fulgerătoare, iar viteza cu care poate retrograda 2, 3, sau chiar mai multe rapoarte, este impresionantă.
Noul 911 GTS este dotat cu frânare regenerativă. Aici, trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică putea fi calibrată mai bine pentru că, în condițiile actuale, pare că, cel puțin primul sfert de cursă, pedala de frână nu este conectată la nimic.