Porsche Macan facelift

2.0 Benzină Turbo (Macan) Aut7 4x4

Interior

4.0

Porsche a respectat întotdeauna segmentul din care face parte, oferind o experiență premium clienților săi. Macan nu face excepție, livrând unul dintre cele mai bine lucrate interioare. Calitatea percepută este mai bună decât în interiorul unui Alfa Romeo Stelvio sau al unui Jaguar F-Pace. E drept că nu vorbim despre un design spectaculos ca în cazul lui Velar, dar materialele folosite sunt premium.

Exemplarul meu de test a încercat să mă trimită cu gândul la 918 Spyder cu inserțiile din fibră de carbon și aluminiu. De asemenea, pielea a căptușit cam tot ce au văzut ochii. Mi-au plăcut centurile de culoare gri, ca și cusăturile, scaunele care oferă un suport lateral excelent și volanul GT, preluat de la 911 și declarat de mine ca fiind unul dintre cele mai frumoase din lume.

După ce am mers cu noile Cayenne și Panamera, care au renunțat la butoane în favoarea unor suprafețe tactile pe consola centrală, am învățat să apreciez ergonomia „rudimentară”, dar excepțională a lui Macan. Dacă te uiți pe consola centrală găsești clasica puzderie de butoane, fiecare cu un rol bine definit. Ori sunt eu speriat de avansul tehnologic, ori am un moment de rătăcire, dar îmi place mai mult abordarea asta clasică. Chiar dacă unele butoane sunt amplasate departe de câmpul tău vizual.

În ceea ce privește spațiile de depozitare, Macan nu excelează. Avem o cotieră generoasă, loc pentru două pahare pe consola centrală și nici un loc pentru telefonul mobil. Așa că o să ajungi tot la suportul pentru pahare. În portiere e ceva mai mult loc. Pe locurile din spate, claustrofobii ar putea fi încercați de unele senzații ciudate. Spațiul la nivelul genunchilor este la limita decenței, iar tunelul central nu permite așezarea unui al treilea pasager pe locul din mijloc. Spațiul la nivelul capului e ceva mai bun.

Dincolo de hayon, al cărui buton de deschidere este montat foarte discret pe elementul de prindere al ștergătorului, Macan ascunde un portbagaj cu o capacitate de 500 de litri. Este mai puțin decât ceea ce promit Jaguar F-Pace, Alfa Romeo Stelvio, Range Rover Velar, BMW X4 sau Audi Q5.

Am lăsat la urmă izolarea fonică a habitaclului. După facelift, acesta te separă mult mai bine de exterior, mai ales dacă alegi o suprafață vitrată opțională, cu o izolare specială. Nu doar că filtrează mai bine razele UV și zgomotul, dar este și mult mai rezistentă.

  • dan_grc, luni, 07.01.2019 13:13

    Fără supărare, dar 245 de cai pentru 100.000 euro ? Macan este cel mai sportiv SUV în segmentul său, dar 6,7 secunde accelerație este modest, chiar și pt un motor de 2.0, versiunea de top cât costă, aproape cât un 911 ?

  • unu, luni, 07.01.2019 13:45

    motorul de 2.5 benzina de pe Audi RS3 era la fix pe masina asta...

  • Corocsenie Adrian, luni, 07.01.2019 14:15

    @dan_grc Daca nici 245 de cp pt. o masina relativ mica si usoara nu ne mai sunt suficienti (indiferent de pret), cred ca ne-am tampit cu totii. La ce mi-ar trebuii mai mult ? Si nici aia nu iti folosesc la restrictiile de viteza si ambuteiajele de peste tot din lume mai nou nu numai din Romania. Masina asta nu o sa vada in medie mai mult de 80-100 km / h in timpul vietii ei. Iar pt. 100 km / h iti sunt suficienti si 100 cp.

  • Corocsenie Adrian, luni, 07.01.2019 14:22

    O masina foarte frumoasa si eleganta cu o sigla puternica pe capota si cu costuri de intretinere relativ decente pt. ce ofera. Singura problema cu ea este spatiul interior care pt. un barbat de 90 de kg + este cam mic acest Macan. Am 95 de kg, am mers cu Macan-ul vechi si stau ca sardina in el. Eu zic ca modelul asta e mai potrivit pt. doamne care sunt mai subtirele si mai finute. Nu e o masina masculina deloc dar este extrem de atragatoare si frumoasa chiar si pt. un barbat. Totusi nu i se potriveste mai ales daca e plinut. Poate ca la un barbat de pana in 80 kg mai e cum mai e...daca are mai mult e bine sa se reorienteze spre Cayenne. Si din cate Macan-uri am vazut pe strazi inclusiv cel cu care am mers, apartineau doamnelor. Deci ? Ne place dar nu e pt. noi.

  • dan_grc, luni, 07.01.2019 14:34

    Păi să vedem, pentru 100 km/h îți sunt suficienți și 100 de cai, de acord, dar nu știu de ce mai vorbești de Porsche atunci, îți ajunge un Sandero la un preț de zece ori mai mic. Fix.

  • @Coco, luni, 07.01.2019 14:40

    pentru multumiti ca tine cu 100 cp exista logan 0.9 TCE, nivelul tau de pretentii la o masina nu sunt un etalon si pentru altii :)

  • Tatraurs, luni, 07.01.2019 14:43

    @cocosenie Adrian. " Pentru un barbat de 90 de kg+ e cam mic aceat Macan". Aproape corect,zic aproape corect pentru ca Macan nu e masina pentru barbati . E din aceeasi categorie cu Evoque. Masini suv pentru femei sau "barbati" care iubesc sa poarte tanga. 245cp la doar 5000rot/ min? Porsche erau recunoscuti pentru motoarele lor de inalte turatii,bine macar ca nu mai au motorina in oferta.

  • Kirotractor, luni, 07.01.2019 14:49

    Macan-ul rămîne cel mai vândut Porsche (peste o treime din producția totală), dar nu în versiunea asta. Care-i destinată anumitor piețe suprataxate (v. *superbollo*-ul italian pt +250 CP) și, evident, unor badge-snobs cu portofele mai subțirele. S-ul V6 doar cu 10% mai scump îmi pare deci preferabil pentru cei cu putirința monetară necesară. Ori Alfa Stelvio 2.0, pentru alții mai *normalos* (suficientă și aia... slăbuță de 200 CP, dar mai ușoară ca Macanu; zic asta fiindcă am condus-o și unicul minus, oricum discutabil, mi-a părut direcția atît de chirurgical-precisă că-i oarecum inervantă-n linie dreaptă.) ...Dar hai să admitem că Alfa lu Romică n-ar fi o marcă 100% premioummum, fiindcă nu oferă cusături opționale la 4.300 euroi papiota.:-) Un Audi A4 Allroad de ex. cu practic același motor (252 CP) zic că-i clar preferabil, chiar dacă-i scump și el la modul absolut - dar cu 10.000 mai iefin ca Macan-ul de bazâ ! Și-n plus: - la fel de (in)capabil în offroad - cu doi pasageri (=140 kg) mai ușor - mai performant (246 km/h, 0-100 km/h în 6,1 s) - mult mai economic (6,4 l/100 km) Concluzia: SUVo-filia costă - și nu puțin...

  • kid, luni, 07.01.2019 17:20

    O masina degeaba: scumpa practicalitate zero fara spatiu putin mai rapida ca o mazda

  • adi_10, luni, 07.01.2019 17:52

    Pai nu prea e bine domnilor. Din punct de vedere al spatiului nu poti spune ca masina sta excelent, nu stai la fel de confortabil ca intr-un Cayenne Velar de exemplu, X5 la fel este mult mai ok din punctul meu de vedere. De ce il compar cu X5? Pt ca aceasta masina testata de voi costa 100.000 de euro, bani cu care iti iei un X5 foarte dotat. Plus ca la un motor de 2.0 nu prea simti ca esti la volanul un Porsche.

  • andrei, luni, 07.01.2019 23:45

    Vad destul de multa lume care nu vrea sa inteleaga ca exista o piata foarte bine definita pentru acest produs. Se vinde foarte bine pentru ca e un Porsche (finisajele din Porsche sunt superioare modelelor premium), se conduce ca un Porsche (mai bine decat orice produs echivalent) si arata bine. Desigur motorul de 2 litri nu e potrivit aici si nu e in ton cu imaginea marcii si consuma aproape cat un 3 litri, dar sa vii cu afirmatii aiuritoare ca e o masina pentru femei...

  • Green_Alex, marţi, 08.01.2019 10:08

    Interesanta comparatia lui Kiro si mi se pare foarte potrivita: Ca varianta crossover (sau strutocamila care face de toate) cele mai competente sunt clar break-urile inaltate: Audi Allroad, Volvo CrossCountry si Mercedes E-AllTerrain. Astea bat SUV-urile compacte aproape la toate capitolele (dinamica, spatiu interior, capacitati offroad), dar au un dezavantaj in oras fiind lungi. Si sunt disponibile doar la constructori premium. Dar ca sa revenim la oile din articol, pentru un condus preponderent urban, si loc pentru familie (copii) Macanul mi se pare o alegerea foarte dezirabila.....pentru cine isi permite si vrea neaparat Porsche.

  • adi_10, marţi, 08.01.2019 10:43

    @dan_grc - nu iti iei Porsche doar pentru cai. iti iei Porsche pentru calitatea materialelor, pentru cum se conduce un Porsche, pentru ambianta, pentru confort.etc..dar ma rog, e clar ca unii dintre noi vor Porsche alb cu capota neagra si cu toba sparta ca sa ii stie toti vecinii, dar totusi mai sunt si oameni normali pe lumea asta. Drept pt care 245 de cai sunt mai mult decat suficienti pentru aceasta masina. astept dislike-urile de la toti fanii lui Guta.

  • Corocsenie Adrian, marţi, 08.01.2019 11:59

    @dan_grc Am zis asa ca fapt divers ca sunt suficienti si 100 cp. Dar Porsche Macan nu are 100 ci 245 adica absolut suficienti. Nu are rost sa iti iei Logan daca nu vrei multi cp nici sa ceri mai mult de la un crossover. Omul poate vrea o caroserie bine finisata si frumoasa si putin ii pasa ce e sub capota. Vrei mai multi cp si viteza, ai varianta 911 si zbori cu ea. Pt. un crossover mi se pare chiar ridicol sa ii pui motoare mari si cu sute si sute de cp. Absolut penibil ar fi. Nu sunt masini de viteza suv-urile si crossover-urile. Multi vad putini inteleg se pare.....

  • vianu, marţi, 08.01.2019 15:49

    ce masini aveti? intreb si io ca prostu'....ca recunosc ca mie imi curg balele dupa masina asta "de femei si baieti cu tanga" si daca mi-as permite asa ceva, la 245CP si mica si inghesuita asa cum e ea, cred ca as depasi rusinea de a detine unui astfel de Porsche.

  • Costel, marţi, 08.01.2019 17:15

    ii tare faina ii naivi ai care zic ca 250cp nu-i suficienti

  • keepcalm, marţi, 08.01.2019 21:14

    la minusurile(nesemnificative) puse de automarket as mai adauga inca 3 - motorul mic pt un suv, pt un porsche, dar asta e trendul la ora actuala, dar dupa cum spune autorul articolului downsize-ul ii ajunge chiar si pe cei ca porsche, uneori consider cei 300 de cai pe care mii ofera masina mea sunt putini pt o greutate asemanatoare cu cea a masini din discutie - consola centrala plina de butoane de zici ca esti in avion(si mai e loc si pt mai multe) - si nu in ultimul rand pretul, dar si acolo acesta se pare ca e trendul, cresterea preturilor fara nici un motiv intemeiat plusuri nu prea as mai adauga e un porsche si cam are de toate

  • Costel, marţi, 08.01.2019 23:32

    @kepcalm nu fain "mii ofera" ii fain "mi-i ofera"

  • keepcalm, miercuri, 09.01.2019 15:02

    multumesc lui Costel pentru corectia gramaticala, cred insa ca ar trebui sa se uite mai intai la randurile lui inainte de a deveni "profesor" pentru ceilalti

  • Kiroblabla, miercuri, 09.01.2019 17:49

    Macan-ul este cel mai vândut Porsche Este destinat anumitor piețe cu suprataxă Kirotractor l-a condus în vis și era să moară , săracu. În plus: - capabil în offroad - mai performant (246 km/h, 0-100 km/h în 6,1 s) - mult mai economic (6,4 l/100 km) Concluzia: E o bijuterie

  • Adi, miercuri, 09.01.2019 18:47

    @Costel Mai intai treci Carpatii sa inveti cu adevarat romaneste si pe urma corecteaza oamenii. ii nu exista in limba romana ! ii = e. ii = regionalism de-al vostru, e = limba romana corecta !

  • Costel, joi, 10.01.2019 01:27

    @adi nu fain cu jigniri ii oameni rai pe automarket

  • Kirotractor, joi, 10.01.2019 13:10

    @Kiroblabla: Wow, sînt onorat cînd cineva își face cont pe AM doar să mă beștelească :-) -- scriind aberații, evident. Fiindcă înseamnă că am dreptate. Ia deci d-aici: https://www.audiworld.com/forums/a4-allroad-b9-platform-discussion-216/allroad-vs-macan-comparison-2940154/ ...și afli direct de la proprietari de ce A4 Allroad e preferabil - subliniez, vs. Macan-ul cu 4 cilindri: *I drove a base 2017 Macan (with the 2.0 liter engine) before I bought my Allroad and I was really impressed by the Porsche, but it was just so much more expensive than the AR (A4 Allroad). The AR has the same power, weighs less, has more interior space, costs about $10k less with the same options and is so much more "rare" than a Macan.* Mai scrie p-acolo și de întreținerea mult mai scumpă a Macan-ului, spațiul interior mai mic, consumul mai mare și - surpriză !! - fiabilitatea lui deloc lăudabilă-n statisticile americane. :-p

  • Valius, duminică, 13.01.2019 18:53

    Lipsa spatiului pentru telefonului mobil e o problema mare la voi?!!!

  • MadaI, marţi, 05.02.2019 22:36

    245 cp am pe Golf, iar uneori simt ca e loc de mai mult. Nu inteleg trendul, adica downsize, da, dar acolo unde se preteaza, iar aici, chiar nu se are sens. V6 354cp e mai omenesc pt zona de pret a masinii asteia.

  • MadaI, marţi, 05.02.2019 22:39

    chiar nu are sens* PS: Oricum nu cred ca exista cumparator pentru motorul de 2l cand exista cel de 3l.

  • dan, joi, 30.12.2021 14:59

    macanul este o caruta cu care intri meru in service la-m cunparat nou si in primul an a stat3 lun si jumatate in reprezentanta si nici in ziua de azi dupa doi ani nu este rezolvat nici cei di germania nu mai stiu ce sa ii faca asa ca nu le mai laudati atit daca nu sinteti posesori de astfel de rable