Interior
Porsche a respectat întotdeauna segmentul din care face parte, oferind o experiență premium clienților săi. Macan nu face excepție, livrând unul dintre cele mai bine lucrate interioare. Calitatea percepută este mai bună decât în interiorul unui Alfa Romeo Stelvio sau al unui Jaguar F-Pace. E drept că nu vorbim despre un design spectaculos ca în cazul lui Velar, dar materialele folosite sunt premium.
Exemplarul meu de test a încercat să mă trimită cu gândul la 918 Spyder cu inserțiile din fibră de carbon și aluminiu. De asemenea, pielea a căptușit cam tot ce au văzut ochii. Mi-au plăcut centurile de culoare gri, ca și cusăturile, scaunele care oferă un suport lateral excelent și volanul GT, preluat de la 911 și declarat de mine ca fiind unul dintre cele mai frumoase din lume.
După ce am mers cu noile Cayenne și Panamera, care au renunțat la butoane în favoarea unor suprafețe tactile pe consola centrală, am învățat să apreciez ergonomia „rudimentară”, dar excepțională a lui Macan. Dacă te uiți pe consola centrală găsești clasica puzderie de butoane, fiecare cu un rol bine definit. Ori sunt eu speriat de avansul tehnologic, ori am un moment de rătăcire, dar îmi place mai mult abordarea asta clasică. Chiar dacă unele butoane sunt amplasate departe de câmpul tău vizual.
În ceea ce privește spațiile de depozitare, Macan nu excelează. Avem o cotieră generoasă, loc pentru două pahare pe consola centrală și nici un loc pentru telefonul mobil. Așa că o să ajungi tot la suportul pentru pahare. În portiere e ceva mai mult loc. Pe locurile din spate, claustrofobii ar putea fi încercați de unele senzații ciudate. Spațiul la nivelul genunchilor este la limita decenței, iar tunelul central nu permite așezarea unui al treilea pasager pe locul din mijloc. Spațiul la nivelul capului e ceva mai bun.
Dincolo de hayon, al cărui buton de deschidere este montat foarte discret pe elementul de prindere al ștergătorului, Macan ascunde un portbagaj cu o capacitate de 500 de litri. Este mai puțin decât ceea ce promit Jaguar F-Pace, Alfa Romeo Stelvio, Range Rover Velar, BMW X4 sau Audi Q5.
Am lăsat la urmă izolarea fonică a habitaclului. După facelift, acesta te separă mult mai bine de exterior, mai ales dacă alegi o suprafață vitrată opțională, cu o izolare specială. Nu doar că filtrează mai bine razele UV și zgomotul, dar este și mult mai rezistentă.
Fără supărare, dar 245 de cai pentru 100.000 euro ? Macan este cel mai sportiv SUV în segmentul său, dar 6,7 secunde accelerație este modest, chiar și pt un motor de 2.0, versiunea de top cât costă, aproape cât un 911 ?