Motor / Transmisie
Exemplarul de test, trimis de biroul de presă al Porsche Europa Centrală și de Est, și-a încordat mușchii alături de versiunea 4S, adică un motor V6 de 2.9 litri, care fentează elegant un impozit local aplicat motoarelor de 3.0 litri.
Driblingul nu înseamnă că vei fi viciat de resurse. Ai un motor care miroase în continuare a performanță, fiind capabil să livreze un total de 440 de cai putere și un cuplu de 550 de Nm. Acesta din urmă este dresat să-și arate colții pe o plajă de turații impresionantă, cuprinsă între 2000 și 5500 rpm.
Senzația pe care ți-o oferă Panamera alături de acest motor? E ca și cum ai fi pe spinarea unei balene uriașe, care te poartă prin lumile imaginare din „Viața lui Pi” (filmul). Bineînțeles că dacă îți dorești ca balena să se transforme într-un rechin, e cazul să te înfrupți din versiunile care încep cu „Turbo”.
Altfel, Panamera ST o să fie un Shooting Brake dinamic, cu reprize savuroase de accelerare, dar care nu o să-ți zboare capul de pe umeri, așa cum te aștepți în cazul unui Porsche. Și o să cauți destul de mult golurile în stomac. Asta și pentru că mașina cântărește puțin peste două tone, iar resursele, deși suficiente, nu asigură o explozie care să te facă să-ți pierzi mințile.
În versiunea aceasta, Panamera Sport Turismo este shooting-brake-ul matur, care zâmbește larg, dar nu râde în hohote.
Motorul este asociat unei transmisii automate cu opt rapoarte și dublu ambreiaj, care schimbă dumnezeiește. Dar deja am mai spus asta despre cutia PDK. Indiferent de modul de rulare ales (Normal, Sport, Sport Plus sau Individual), transmisia este alertă. Iar padelele din aluminiu din spatele volanului nu fac decât să confirme asta.
Liniaritate și rafinament? Oricând vrei să nu te mai comporți ca un golan și să rulezi liniștit. Însă, cu un sunet metalic autentic, transmis de evacuare și comandat de un buton de pe ecranul multimedia, zâmbetul larg se poate transforma în hohote de râs.
In afara de pret, este perfecta, mai ales in aceasta varianta de caroserie.