Porsche Panamera Sport Turismo

4.0 Benzina Biturbo 550CP 4x4 Aut8 Turbo

Consum

4.0

Atunci când spui "mașină de familie" spui automat "concedii", iar din această ecuație deduci că cifrele de consum sunt foarte importante pentru liniștea financiară a familiei. Pe de altă parte, dacă lângă termenii de mai sus așezi concepte precum "Porsche", "V8 Biturbo" și "Shooting Brake", lucrurile încep să se amestece și să nu mai fie atât de clare. 

În primul rând, pentru a rezolva parțial această problemă de nuanțe, cei de la Porsche au montat pe Panamera Sport Turismo un rezervor imens, de 90 de litri. Asta înseamnă că, indiferent de consumul pe care-l vei realiza și indiferent de ritmul în care vei alege să rulezi, vei avea o autonomie îndeajuns de ridicată încât să fii nevoit să faci opriri intermediare prin benzinării doar pentru vizite la toaletă. Bine, dacă vorbim despre versiunea 4S Diesel, autonomia reală poate urca lejer către 1000 de kilometri dacă alegi să rulezi relaxat pe șosele și autostrăzi, dar nu despre asta este vorba aici.

În cazul lui Panamera Turbo Sport Turismo, lucrurile stau în mod oficial cam așa: 9.5 litri/100 km în regim mediu mixt, cu 7.4 litri în extraurban și în jur de 13 litri în oraș. Nu sunt valori care să te sperie, ba din contra, mai ales că am trăit vremurile în care un motor V8 oferea consum de fișă tehnică demn de o locomotivă. Testul nostru nu a avut componentă urbană, așa că nu vă putem feri cifre exacte din acest punct de vedere. Ce vă pot spune însă este că în regim extraurban am bifat un consum de 11 litri/100 km în ritm relaxat de rulare asezonat cu câteva porțiuni în care am apăsat pedala la maxim.

11 litri/100 km înseamnă că poți face aproape 900 de kilometri fără să te oprești la benzinărie. E și ăsta un avantaj.

Dacă ne uităm în jur și vrem să așezăm Panamera Sport Turismo Turbo lângă potențialii său concurenți, observăm că pe piață avem două mașini aproximativ asemănătoare care se ridică la potențialul rachetei germane de familie. Este vorba despre Audi RS6 Avant V6 de 4.0 litri și 605 CP (+55 față de Panamera Sport Turismo), respectiv Mercedes-Benz CLS Shooting Brake în versiunea sa AMG S, care oferă un V8 de 585 CP (+35 față de modelul Porsche). Ambele oferă consumuri oficiale mai mari: 9.6 litri pentru RS6 Avant, respectiv 10.6 pentru modelul Mercedes.

  • benzin power, vineri, 28.07.2017 11:05

    Ooo, daaaa ! Asta da motor ! Super motor, super masina ! Un vis.

  • Adrian C, vineri, 28.07.2017 11:54

    Cel mai frumos break de pe piata. Imi place interiorul maro....daca avea si coroana volanului din lemn inchis era si mai frumos. Pacat ca nu are si o versiune allroad...inalta gen V90 C.C