Interior
Dacă ai apucat să intri în noua generație Panamera, model lansat pe piață în cursul anului 2016, ești deja familiarizat cu abordarea modernizată a habitaclului modelului german. Adică, în mare, cu lipsa butoanelor fizice de pe consola centrală, înlocuite în marea lor majoritate cu un panou vitrat sensibil la atingere pe care "butoanele" sunt "activate" prin martori LED. Deși am avut emoții legate de modul în care acestea funcționează, totul a mers perfect, iar răspunsul la comenzi e instantaneu și fără eroare.
Display-ul central de 12.3 inch în format dreptunghiular reprezintă punctul central al designului planșei de bord, fiind integrat perfect în liniile generale orientate orizontal ale interiorului. Este unul dintre cele mai frumoase display-uri pe care le vei găsi în industria auto, iar saltul pe care Panamera l-a făcut între generații e excelent.
Apropo de asta, trecerea dintre generația anterioară și cea actuală se face prin păstrarea așezării celor 5 cadrane ale instrumentarului de bord din fața șoferului, cele patru laterale devenind însă complet digitale și luând forme diferite în funcție de nevoile și de preferințele celui de la volan. Ele pot fi, astfel, fie "cadrane" digitale individuale, fie zone de afișaj a hărții navigației. Iar posibilitățile de personalizare sunt diverse.
În general, ambianța pe care o vei regăsi în Panamera Sport Turismo este un amestec între 911 și o limuzină de lux. În mașina pe care am testat-o, plafonul, stâlpii și zonele laterale erau tapițate cu Alcantara de culoare maro, iar bordul era și el îmbrăcat în piele de aceeași culoare.
Odată cu lansarea lui Sport Turismo, avem și o altă premieră în familia Panamera: modelul german oferă oficial 5 locuri. Nu este însă un 5 "plin", ci mai degrabă un 4+1, pentru că locul central spate nu este profilat ca un scaun adevărat. Dar spațiul există și se poate sta lejer acolo. Nu am avut ocazia de a vedea cum se stă cu celelalte două locuri ocupate, însă mașina are o lățime mai mult decât suficientă. Oricum, dacă nu vrei bancheta cu pseudo-locul central, Porsche îți oferă posibilitatea de a comanda mașina în configurație cu patru locuri și atât. Apropo de locurile din spate, în Panamera Sport Turismo nu ai nicio problemă pe verticală, linia plafonului fiind mai înaltă decât în cazul fratelui coupe cu patru uși.
Ajungem și la portbagaj, unul dintre punctele forte ale oricărui break, fie el și unul "plonjat", așa cum e Panamera Sport Turismo: 520 de litri în configurație cu cinci locuri (cu 20 mai mult decât fratele Panamera "simplu") și 1390 de litri dacă locurile din spate sunt rabatate. Valorile sunt imense luate individual, sunt mai mult decât suficient pentru o familie și sunt mai mult decât ai putea să-i ceri unui model Porsche. Să nu uităm că vorbim de marca germană, totuși.
Ooo, daaaa ! Asta da motor ! Super motor, super masina ! Un vis.