Motor / Transmisie
Pentru a se putea bate de la egal la egal în oferte cu rivalii enumerați mai sus, Range Rover Evoque a venit pregătit. În rucsacul noului model au încăput nu mai puțin de șase motoare, trei dieseluri și trei pe benzină. Toate fac parte din familia nouă Ingenium și vin cu cifre de consum și emisii care respectă normele stricte de poluare.
Ele oferă și o reducere cu 6% a consumului pentru că dispun de un sistem micro-hibrid de 48V, similar celui pe care îl vedem deja la Audi. Asta înseamnă că dispune de un starter generator pe curea, de o mică baterie de 200 Wh și de capacitatea de a recupera extrem de eficient energia pierdută la frânare. Sistemul micro-hibrid îi permite lui Evoque să oprească motorul convențional la o viteză mai mică de 17 km/h și să garanteze mai mult cuplu la accelerare. Sistemul micro-hibrid va fi disponibil doar pe versiunile cu transmisie automată.
În cele două zile de test am interacționat cu două dintre cele șase motoare. Unul dintre ele a fost benzina de 250 de cai putere, cu transmisie automată și 4x4. Nu vă așteptați la o explozie. Evoque livrează frumos resursele, motorul este bine antifonat, oferă reprize bune de accelerare și chiar te smucește discret atunci când schimbați în zona roșie. În combinație cu acest motor, cutia cu 9 trepte este însă dezamăgitoare, fără o bună intuiție și fără o retrogradare intuitivă.
Contrar așteptărilor mele, dieselul de 2.0 litri și 240 de cai putere a afișat un comportament mult mai plăcut. A fost bine antifonat, a dat dovadă de resurse decente și chiar s-a împerecheat mai bine cu transmisia automată cu 9 trepte, construită de ZF. Singurele momente în care ar fi fost nevoie de mai mult au apărut pe autostradă, acolo unde accelerarea se face gradual.
Cuplul motor de 500 Nm este un deliciu, transformând mașina asta într-una care se mișcă lejer și intuiește perfect nevoile tale chiar și în modul de rulare Auto. Transmisia dispune și de un mod Sport. Acesta este mult mai indicat decât padelele din spatele volanului în momentele în care vrei să abuzezi de resurse. Spun asta pentru că padelele au o întârziere inexplicabilă la retrogradare.
Foarte chic masinuta. Intr-adevar, mi se pare foarte potrivita pentru o gagica.