Design
Testul internațional al noului Rage Rover Evoque a fost unul dintre acele evenimente la care ai ocazia să stai de vorbă cu persoane importante din conducerea companiei. La conferința de presă, capul de afiș a fost Gerry McGovern, șeful de design Land Rover, care a explicat evoluția de design a noului Evoque. O mașină despre care mulți spun că seamănă destul de mult cu vechiul model. Implicit eu.
Totuși, după ce am aflat că 99.9% din componente sunt noi (doar balamalele ușilor au fost preluate de la vechiul Evoque) și am ascultat discursul lui McGovern am revenit la sentimente mai bune. Oficialul englez a avut curajul de a proiecta pe un ecran spatele a două modele complet diferite: Range Rover Evoque și Toyota Prius.
A explicat că în cazul unei mașini premium este foarte important să ai o identitate comună și să nu alterezi liniile clasice cu idei angulare, ascuțite și destul de exagerate ca în cazul lui Prius. Și iată cum eu, un refractar al ideii de uniformizare, am ajuns să cred în ideile lui McGovern. Cel puțin în seara aia.
Cert este că, dincolo de această poveste frumos ambalată, Evoque rămâne una dintre cele mai atrăgătoare mașini din segment. Pare o adevărată declarație de stil pe lângă Audi Q3. Jantele încep de la 17 inch în standard, însă vă recomand cu căldură să mergeți pe cele de 21 de inch, oferite obligatoriu cu suspensia adaptivă, după cum vă ziceam mai devreme. Toate liniile sunt curate, simple și elegante. Ca și la vechiul model, acoperișul poate fi vopsit în culoarea neagră pentru un plus de personalitate.
Foarte chic masinuta. Intr-adevar, mi se pare foarte potrivita pentru o gagica.