Interior
Experiența de la bordul lui Range Rover Sport începe încă dinainte de a deschide portiera. Asta pentru că, după ce apar din caroserie mânerele retractabile, pe asfalt o să descoperi silueta mașinii într-un fascicul luminos.
Odată urcat (literalmente) la bord, o să găsești un interior tehnologizat cum n-ai mai văzut până acum. Însă, dacă te abții suficient, reușești să treci peste multitudinea de ecrane și să observi materialele nobile și grija pentru detalii. Range Rover continuă să își răsfețe clienții cu materiale pe care le găsești în case de lux.
Piele semi-anilină Caraway, cu perforații pe scaune, o altă piele foarte fină pe bord, inserții din aluminiu, lemn și o mulțime de cusături atent executate. Este o dovadă de respect pentru cei care decid să plătească prețul cerut pentru o astfel de mașină, cu mult peste ce poți comanda pe toate modelele rivale din acest segment. Deși vorbim de mărci ca Porsche sau BMW, interiorul lui Range Rover Sport este pur și simplu la alt nivel din punct de vedere al calității materialelor folosite și al finisajelor.
Abia după ce te dezmeticești din mirajul materialelor poți să descoperi celelalte detalii din habitaclu. Spațiile de depozitare din portiere sunt de-a dreptul uriașe și pot primi chiar sticle mari de apă. Pe consola centrală există spațiu pentru pahare și chiar un spațiu pentru telefonul mobil, cotiera este și ea foarte generoasă, iar torpedoul este dublu în acest caz.
Pe locurile din spate ai destul de mult loc, chiar și pentru persoane de peste 1.8 metri înălțime. Scaunele își pot modifica unghiul spătarelor, dar și al șezutului, iar spațiul pentru picioare este și el generos. Și aici avem materiale impecabile, singura critică fiind accesul un pic o obturat de pasajele roților care intră destul de mult în deschiderea pentru accesul pasagerilor. Te cam lovești de aripă, într-o exprimare mai puțin plastică.
Portbagajul este și el generos, mult peste ce oferă competiția. Are o capacitate totală de 835 de litri, la ani lumină de cei 580 de litri oferiți de BMW, cei 605 de litri oferiți de Audi și cei 625 de litri oferiți de Porsche. Știu, Range Rover Sport nu are neapărat forma de Coupe pe care o au rivalii menționați aici, dar am considerat că aceștia sunt cei aflați cu adevărat în ținta modelului britanic, pentru că reprezintă alternativele sportive ale binecunoscutelor X5, Q7 sau Cayenne.
Ergonomia nu are de suferit din cauza ecranelor de la bordul lui Range Rover Sport. Până acum am tot avut timp să ne obișnuim cu astfel de sisteme. Ba chiar apreciez faptul că avem butoane mari, rotative, din care poți regla foarte eficient sistemul de climatizare, fără să îți distragă atenția de la drum.
Am apreciat și designul abordat de modelul britanic. Modul în care a fost integrat ecranul de 13.1 inch, curbat, pe linia bordului, este o lecție pentru mulți alți producători din ziua de azi. Mulți decid ca plasarea unui televizor pe bord e o soluție „optimă”.
Indienii au făcut o treabă destul de bună cu Land Rover. Cu jaguar însă…