Interior

5.0

Experiența de la bordul lui Range Rover Sport începe încă dinainte de a deschide portiera. Asta pentru că, după ce apar din caroserie mânerele retractabile, pe asfalt o să descoperi silueta mașinii într-un fascicul luminos.

Odată urcat (literalmente) la bord, o să găsești un interior tehnologizat cum n-ai mai văzut până acum. Însă, dacă te abții suficient, reușești să treci peste multitudinea de ecrane și să observi materialele nobile și grija pentru detalii. Range Rover continuă să își răsfețe clienții cu materiale pe care le găsești în case de lux.

Piele semi-anilină Caraway, cu perforații pe scaune, o altă piele foarte fină pe bord, inserții din aluminiu, lemn și o mulțime de cusături atent executate. Este o dovadă de respect pentru cei care decid să plătească prețul cerut pentru o astfel de mașină, cu mult peste ce poți comanda pe toate modelele rivale din acest segment. Deși vorbim de mărci ca Porsche sau BMW, interiorul lui Range Rover Sport este pur și simplu la alt nivel din punct de vedere al calității materialelor folosite și al finisajelor.

Abia după ce te dezmeticești din mirajul materialelor poți să descoperi celelalte detalii din habitaclu. Spațiile de depozitare din portiere sunt de-a dreptul uriașe și pot primi chiar sticle mari de apă. Pe consola centrală există spațiu pentru pahare și chiar un spațiu pentru telefonul mobil, cotiera este și ea foarte generoasă, iar torpedoul este dublu în acest caz.

Pe locurile din spate ai destul de mult loc, chiar și pentru persoane de peste 1.8 metri înălțime. Scaunele își pot modifica unghiul spătarelor, dar și al șezutului, iar spațiul pentru picioare este și el generos. Și aici avem materiale impecabile, singura critică fiind accesul un pic o obturat de pasajele roților care intră destul de mult în deschiderea pentru accesul pasagerilor. Te cam lovești de aripă, într-o exprimare mai puțin plastică.

Portbagajul este și el generos, mult peste ce oferă competiția. Are o capacitate totală de 835 de litri, la ani lumină de cei 580 de litri oferiți de BMW, cei 605 de litri oferiți de Audi și cei 625 de litri oferiți de Porsche. Știu, Range Rover Sport nu are neapărat forma de Coupe pe care o au rivalii menționați aici, dar am considerat că aceștia sunt cei aflați cu adevărat în ținta modelului britanic, pentru că reprezintă alternativele sportive ale binecunoscutelor X5, Q7 sau Cayenne.

Ergonomia nu are de suferit din cauza ecranelor de la bordul lui Range Rover Sport. Până acum am tot avut timp să ne obișnuim cu astfel de sisteme. Ba chiar apreciez faptul că avem butoane mari, rotative, din care poți regla foarte eficient sistemul de climatizare, fără să îți distragă atenția de la drum.

Am apreciat și designul abordat de modelul britanic. Modul în care a fost integrat ecranul de 13.1 inch, curbat, pe linia bordului, este o lecție pentru mulți alți producători din ziua de azi. Mulți decid ca plasarea unui televizor pe bord e o soluție „optimă”.

  • Ryce, vineri, 07.07.2023 10:43

    Indienii au făcut o treabă destul de bună cu Land Rover. Cu jaguar însă…

  • ds, vineri, 07.07.2023 11:45

    Am tot spus-o și o repet: care o fi legătura dintre sport utility vehicle și un mastodont de 2 tone și motor cu 6 sau 8 cilindri, oare unde o fi sportivitatea sau utilitatea (în sens de utilitar) și să o mai și numești "divizia sport" e complet aiurea. A, da, o numești "divizia de performanță sau super-performanță", ca la bmw, dar nu sport, caci nu are nicio legătura cu sportul. Înțeleg, la Renault - Alpine, la Toyota - divizia G (cu GR Supra), VW - R, mașini care au și alură și tangență cu sportul, bașca echipe sportive. Dar așa ceva, în niciun caz, nu poate fi numit sportiv ci doar masină de lux super- performantă.

  • addeco, vineri, 07.07.2023 12:22

    Cat despre non-fiabilitatea modelelor JLR nu s-a pomenit nimic...

  • flo, vineri, 07.07.2023 13:22

    exact fiabilitate ioc

  • Mircea Badea, vineri, 07.07.2023 13:38

    nu doar sunetul e intoxicant daca il zaresti in oras! asta cu "seful clasei" a jignit rau benveistii..si cum sef daca are si diesel? poate saracul clasei.. imi si imaginez cum un sofer normal la cap il ia prin padure(unde altundeva) si rupe radacinile copacilor cu sute de cai pe acolo..

  • Andrei, vineri, 07.07.2023 13:58

    Sunet intoxicant? Prin boxe? Masina e aproape frumoasa, eleganta, dar as vrea sa vad unul din asta pe iarba uda daca pleaca de pe loc cu anvelopele alea sport :)

  • @andrei, vineri, 07.07.2023 14:15

    daca se pune langa el o masina sport, ii scoate sportul din cap. iar in viraje il face si un golf oarecare. in padure/camp...pana!

  • Mike, vineri, 07.07.2023 14:29

    Şeful clasei la.... interlopi ... poate

  • nobody, vineri, 07.07.2023 16:39

    Frumoasa fatada cladirii din fundal. E de pe la noi?

  • Dacă tăceai...., vineri, 07.07.2023 19:11

    @Ds, Exista Volvo ocean race, crezi ca -i pui vele si pluteste?:)) Apelativul " sport" adaugat la numele modelului nu inseamna obligatoriu ca este un model performant, destinat curselor auto. Numele este folosit frecvent pentru acele masini care pot fi folosite in sporturi/activitati outdoor ( vanatoare, pescuit, rafting, ski,surf etc). Ele au volum mare al portbagajului ( RRS are + 800 l), capacitatea de a tracta greutati mari si a ajunge in locuri inaccesbile unei masini " standard". Ca posesorii de RRS se duc cu masina la opera sau in club (ca sa -si exhibeze potenta financiara), este alta poveste.

  • Andrei, vineri, 07.07.2023 23:00

    SUV Sport - sport utility vehicle sport. Desigur, singurul sport e sa iti miști cursul gras în și din ea. Cât despre utilitate.... Alină unele frustrări cu mărimea. Fiabilitatea nu contează, important e să o vadă vecinii în parcare.

  • nume, sâmbătă, 08.07.2023 13:12

    Seful clasei, ha? D-aia are nevoie de concurenta directa pentru a oferi motoare V8? D-aia a obtinut printre cele mai slabe rezultate din segment la testele Euro NCAP? D-aia nu exceleaza nici la performante, dar nici la consum? Ce pretentii sa ai insa de la unul care crede ca Range Rover Sport concureaza cu Audi Q8, BMW X6 si Porsche Cayenne Coupe?!

  • unuldinmultime, sâmbătă, 08.07.2023 14:05

    Acrii mai sunt strugurii pentru unii care comentează pe Automarket... :))

  • bravos, sâmbătă, 08.07.2023 17:05

    cineva, candva zicea cam asa: e o masina care ma reprezinta...

  • @daca, sâmbătă, 08.07.2023 18:58

    bravo, deci se numeste sport ca te duci cu ea la sala de halbere? :)) potenta financiara?! daca esti potent te duci cu un maserati decapotabil. un suv(dubita practic) e de muncitori/fermieri, Aro era alaturi de tractor de exemplu cand lumea era mai sanatoasa la cap, eventual erai cioban potent.

  • @unuldinmultime, sâmbătă, 08.07.2023 23:04

    "acri", nu "acrii". În rest, da, ai dreptate. Să vezi pe la articolele despre elecrice ce acri sunt strugurii.

  • ds, duminică, 09.07.2023 19:43

    @19.11 : ))))))))))) Te-ai chinuit mult sa scoti explicatia asta? Sau ai dat-o la pesneala, pe moment? Daca posesorul se duce la un tenis de masa sau la biliard desigur, e musai si obligatoriu, sa se cheme tot sport... mai ai din astea din putul gandirii?

  • Seriff, luni, 10.07.2023 09:37

    Ce au sarit baietii sa comenteze de masina asta, ca e suv, ca nu e sport, ca nu stiu ce, daca era electrica era cea mai laudata masina din istorie, acolo nu mai conteaza ca e SUV.

  • @sheriff, luni, 10.07.2023 15:36

    te inseli, eu nu laud niciodata un suv electric, sau il laud fata de o termica dar fata de o electrica nesuv ii bat obrazul.

  • Snow, miercuri, 19.07.2023 12:59

    'are limita superioara tactata la 242 km/h' - dubioasa exprimare ... sa fie vreo traducere fortata din ... ? Ca sa nu mai zic de mesaj: ce masina de 400 CP cu CX de 0,29 se poticneste la 242 km/h ??