Motor / Transmisie
Am gustat cea mai avansată mostră de tehnologie Range Rover alături de un motor diesel. Până la urmă, unui crossover îi stă bine cu un cuplu generos sub capotă. Iar Velar nu-ți înșeală așteptările, pentru că motorul său de 3.0 litri este capabil să-ți aștearnă sub pedala de acelerație un cuplu motor de 700 de Nm, disponibil chiar de la 1500 de rotații.
Este o ofertă de nerefuzat, care îți poate țintui foarte ușor capul în tetieră. Alături de cei 300 de cai putere disponibili la 4000 de rotații, această versiune poate garanta un comportament dinamic demn de un SUV cu personalitate.
O mică parte din această personalitate începe să devină ușor vocală după 3000 de rotații, amintindu-ți că sub capotă se află totuși un diesel, nu o motorizare pe benzină. Însă, una peste alta, nivelul de rafinament este unul demn de clasa premium.
Unitatea cu șase cilindri este asociată unei transmisii automate cu opt trepte. Schimbă liniar și alternează rapoartele în așa fel încât cel de la volan să nu simtă nimic. Retrogradările sunt și ele bune, chiar și atunci când mergi în modul Confort. Dacă alegi setarea Dynamic a mașinii, atunci e clar că transmisia adoptă un stil alert și se folosește cât mai mult de plaja de cuplu. Nu lipsesc nici padelele din spatele volanului pentru un control manual al rapoartelor.
Dacă ar fi să concluzionez, versiunea de 300 de cai putere este cel mai potrivit diesel pentru pretențiile noului Velar. Suficient de puternic pentru a se ridica la înălțimea aspectului futurist.
Un model foarte reușit ca aspect exterior și interior, dar este greu de crezut ca-n această echipare va fi foarte căutat, practic costă aproape ca un XJ cu același motor, adică toți sunt scumpi, dar un X4 sau Q5 nu ajung chiar la asemenea preț, peste 100 de mii pentru un SUV mediu, fie el și tehnologizat, este mult prea mult.