Tinuta de drum
Renault Arkana folosește platforma CMF-B a producătorului francez, iar aceasta este foarte cunoscută publicului din România. Printre frații de platformă putem enumera Renault Clio sau Captur, precum și noile modele Dacia Logan și Sandero. Cu toate acestea, în cazul Arkana, limitele platformei au fost împinse la maxim, acesta fiind cel mai mare model pe care îl găzduiește.
Astfel, modelul francez se conduce ușor în oraș, având acel comportament specific mașinilor Renault în general. Servodirecția asistată electric este foarte ușoară și, deși nu transmite foarte mult feedback de la roțile față, cu siguranță va fi apreciată de clienți pentru lejeritatea oferită în navigarea spațiului urban.
Același lucru se poate spune și despre frână și accelerație, ambele pedale având un comportament predictibil, liniar și, în cazul primei, uneori chiar puțin prea sensibil pe prima parte a cursei.
Supensia absoarbe imperfecțiunile drumului fără mari probleme, dar se simte puțin mai rigidă decât in cazul fraților de platformă. Cel mai probabil, Renault a dorit să imprime un caracter mai sportiv modelului SUV Coupe, astfel încât suspensia este ranforsată puțin, comparativ cu modelul Captur, spre exemplu. Peste majoritatea denivelărilor nu vei observa probleme de amortizare, cu excepția celor cu neregularități dese și/sau cu unghiuri mai ascuțite.
Pe cealaltă parte, această setare a suspensiei reduce subtil ruliul în viraje, mai ales având în vedere faptul că Arkana are un centru de greutate destul de ridicat și nu dispune de amortizoare adaptive. E recomandată totuși evitarea abordării virajelor cu viteze prea mari pentru a nu experimenta caracterul subvirator al platformei pe care este construit noul SUV francez.
Pacat ca acest model nu poate pune la dispozitie si o versiune AWD - asa cum fac ceilalti competitori din segment. Are toate celelalte ingrediente ale unei masini de succes: - garda la sol foarte buna - siguranta de 5 stele EURONCAP - portbagaj foarte decent - si ....mai ales - un pret excelent!!!