Interior

4.5

Dacă ai mers cu varianta pre-facelift a lui Renault Austral nu vei avea probleme de acomodare cu noul interior. Asta pentru că nu este atât de nou. Schimbările nu sunt majore, deși cei de la Renault au menționat că la interior ai parte de o nouă tapițerie și de scaune mai ergonomice. Într-adevăr, din momentul în care te așezi pe scaune, vei simți că acestea oferă un suport lateral mai bun, cel puțin pe echiparea de top (și mai sportivă) Esprit Alpine, cea testată de noi.

În mare parte, francezii au folosit materiale calitative pe Austral. Scaunele vin îmbrăcate în material textil (care imită fibra de carbon) și Alcantara pe zonele laterale, unde regăsim și cusături în culorile specifice brand-ului Alpine. Că tot am menționat acest brand, pe scaune tronează un logo mare Alpine. Scaunele față au funcție de încălzire, iar șoferul primește și funcție de masaj. Să nu uităm de încălzirea în volan.

Inserțiile de Alcantara continuă pe portiere, dar și pe planșa de bord. Volanul arată foarte bine și este și el îmbrăcat în materiale de calitate, mai exact piele Nappa și Alcantara. Desigur, în zonele inferioare ale ușii și ale bordului vei avea parte de un plastic ceva mai neprietenos.

Cotiera este foarte încăpătoare și tot pe consola centrală ai un spațiu ascuns, pe care îl descoperi după ce glisezi un mâner pus acolo pentru a-ți odihni mâna. Torpedoul este și el amortizat și încăpător, dar din păcate necapitonat.

Un motiv pentru care consola centrală oferă atât de mult spațiu este datorită poziționării selectorului transmisiei pe coloana de direcție. Din păcate, tot pe partea dreaptă a volanului (unde se află și selectorul), regăsim și maneta pentru ștergătoare, dar și maneta pentru sistemul multimedia. Astfel, sunt anumite ocazii în care vrei să pui, de exemplu mașina în marșarier, dar ajungi să acționezi ștergătoarele.

Chiar dacă mai sus am menționat că motorul are anumite intervenții gălăgioase, în general Austral face o treabă foarte bună când vine vorba de izolarea fonică. Nici măcar la viteze de autostradă nu pot spune că auzi zgomot de vânt sau zgomot la rulare.

În partea din spate nu am avut probleme cu spațiul. Cu scaunul setat la înălțimea mea de 1.85 metri, am avut destul loc la picioare. Aceeași poveste și la cap, chiar dacă mașina noastră de test a venit echipată cu un plafon panoramic, care mai fură câțiva centimetri de spațiu.

Tunelul median nu este foarte înalt, iar scaunul din mijloc este încăpător. Asta înseamnă că la drum lung 3 adulți ar putea sta fără prea mari bătăi de cap. Cotiera include clasic două suporturi de pahare, dar de menționat că în configurator poți opta pentru o cotieră care este și ghiozdan. Practic, opțional, poți avea un ghiozdan de dimensiuni normale, cu o zonă tare din plastic, care poate ține locul unei cotiere. O soluție foarte practică.

Portbagajul oferă un spațiu de 527 de litri, iar dacă rabatezi și ultimul rând de scaune te poți folosi de un volum de 1.736 de litri. Comparativ, Kia Sportage are un portbagaj cu un volum de 587 de litri, în timp ce Kuga oferă un volum considerabil mai mic, de 412 litri. Honda CR-V se laudă cu cel mai încăpător portbagaj, de 590 litri.

  • ds, miercuri, 12.11.2025 11:34

    La consumul declarat, fie și la cel scos la test, la 200 cp și 205 Nm nici n-ar mai fi nevoie de diesel.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 12.11.2025 12:26

    D-le Irimia, va felicit pentru lealitate. Intr-adevar, un model ezitant care-i generator de suficiente neajunsuri. Un full-hybrid care face ca posesorul sau sa devina prizonierul urbanului, fiindca valorile de consum extraurbane sunt atat de indepartate de exigentele unui ICE aflat in deplina armonie cu posibilitatile pe care Renault le avea la dispozitia noastra pana de curand. Deh, strategia imbecila in a salva ceva ce n-a solicitat niciodata ajutor face ca satisfactiile incontestabile oferite de acele ICE veritabile sa fie brutal refuzate. Limitarea Vmax pe care Volvo a implementat-o de ceva vreme a devenit contagioasa pentru Renault? O varianta mai atractiva imi pare Symbioz full-hybrid 160, cu acel matur ICE de 1.8L., pretul fiind cu cca 7-8k mai prietenos, iar persoane avizate din Hexagon reconfirma verdictul meu: largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-renault-symbioz-vs-austral-lequel-choisir-en-hybride-30042799.html

  • Andrei, miercuri, 12.11.2025 19:54

    Foarte mare consumul extraurban, mai mare decat al unui crossover echipat cu un motor comparabil, fara hibridizare. Excelent consumul urban. Ambivalent.

  • nsrei, miercuri, 12.11.2025 20:28

    Am trăit sa vad un Renault de aproximativ 46 de mii de euro De banii ăștia și a luat un coleg de facultate un audi A6 3.0 tdi și 240 cp sau așa ceva. Nou. De la reprezentanta audi. E drept să fie vreo 10 ani de atunci. In orice caz pe autostrada consuma mai puțin decât Australia ăsta.

  • Fost fan Renault, miercuri, 12.11.2025 21:49

    Mașina asta nu are nimic în comun cu ultima generație Koleos. Si nu este un compliment! Este mai degrabă o mașină de oraș decât de plecat în vacanta, cu familia și copiii. Consum 9 l/100km în regim de autostradă este enorm. Dacă îți mai pui nevasta, 2 copii adolescenți și bagajele aferente, o sa consume 11/100. Este cu 15 cm mai scurt că ultimul Koleos, nu are tapițerie ventilata- ceea ce in zilele de vara este un mare minus, locurile in spate sunt mult mai înghesuite, portbagaj mai scurt. Realitatea este că Renault, în ziua de azi, are o gama sărăcăcioasă și puțin practica. Se bazează pe Clio și Captur, iar românii mai iau și câte un Megan Sedan. Trăiesc din trecut și au noroc cu Sandero și Logan să-i țină în viata.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 12.11.2025 22:00

    Ironic, motorizarea de top are cilindree mai mica decat motorizarea entry.

  • @nsrei, miercuri, 12.11.2025 22:55

    Cât a fost inflația in ultimii 10 ani, cumulat? Întreb pentru un prieten de pe altă planetă. @tristul cu cenzura - hai ca te țin ocupat, sa nu te plictisești

  • @nsrei, joi, 13.11.2025 14:30

    1 la mana: cunosc foarte bine situatia din 2015: - audi a6 3.0 tdi pornea de la putin este 48000, fara nicio optiune suplimentara peste echiparea de baza si atentie la pretul asta vorbim de versiunea de 218 CP, tractiune fata si cutie S-tronic (dct cu ambreiaje umede). versiunea de 240 CP venea numai cu tractiune integrala quattro si cutie tiptronic (adica cu convertizor), la un pret mult peste 50000, era vreo 54000 daca nu gresesc. asta ca sa punem in lumina afirmatiile tale cu imaginarul tau coleg. - renault kadjar (inaintasul lui austral) 1.5 diesel pornea de la 22000, de asemenea, in echiparea de baza. deci care este relevanta afirmatiilor tale legate de preturi, in conditiile in care audi-ul respectiv era ca pret mai mult decat dublul renaultului? ma rog, e o intrebare mai mult retorica, fiindca mereu interventiile tale n-au nicio noima, doar bagi batul prin gard si te lamentezi de preturi, obsesia ta. 2 la mana: a6 si austral sunt 2 masini total diferite, deci o alaturare din nou fara nicio noima. audi a6 este o masina construita dupa tipicul german, o devoratoare de km facuta special pentru confort, putere si eficienta pe autobahn, unde intr-adevar in versiune diesel poate consuma (4,9-6,4 pentru spectrul de putere 218-240 CP ale motorului V6 3.0 TDI, pt 2.0 TDI chiar sub) mai putin decat un suv actual compact pe benzina, hibridizat sau nu. insa a6 nu e masina de romania, e buna de germania, dar de romania nu. cunosc foarte bine modelul pentru ca am detinut unul si este o masina exceptionala pentru situatii bine definite. nu inseamna insa ca A6 puncteaza bine peste tot, pentru ca un om normal nu isi petrece viata pe autostrazi. a6 este o masina extrem de mare, imposibila pentru oras, un chin teribil, foarte greu de parcat si de manevrat in spatii mici, extrem de joasa, acces si iesire dificile, scaune joase ca abia ajungi cu nasul la linia geamurilor si cu garda la sol mica, deci dupa ce ca nu vezi gropile si valurile din sosea, le iei in plin si ai ocazia sa dai cu burta masinii de asfalt, are portbagaj mare dar prea adanc si nepractic, interior spatios dar nemodulabil. ei bine, la capitolele astea un austral nou se descurca mult mai bine, iar pentru multi, astea sunt aspecte practice foarte utile in viata de zi cu zi, care conteaza mai mult decat sigla smechera de audi. nu ma astept sa intelegi, tu esti hater de dacia si probabil si de renault prin extensie. o sa preferi un a6 tdi la mana a 15-a doar ca sa faci 1 litru economie pe autostrada, si in rest te chinui cu ea peste tot si platesti incomparabil mai mult incepand cu revizii, piese, carburant in oras, anvelope si daca ai si vreo tamponare, ai pus-o grav. fudulia si prostia cer bani, dar ti-o meriti daca o dacia iti pute.

  • Andrei, joi, 13.11.2025 15:22

    Hehe, dar Austral n-are inele, deci e nașpa, restul nu mai contează. Dacă te afișezi cu rombul ești papagal, dacă te afișezi cu inele ești barosan. Ai înțeles?

  • mihaigmc, joi, 13.11.2025 22:55

    Cat de putred si decedat mental sa fi sa poti afirma ca o masina produsa de fracezi, iti poate satiface nevoiile de pasionat auto, din moment ce comentati pe un site de teoretic pasionati auto… aspiratiile voastre in viata se opresc la dacia peugeot si renault…bravooooo !!! Forta mediocritate!!!

  • Kap, joi, 13.11.2025 23:27

    Poate îți revizuiești epitetele după ce te documentezi un pic măcar despre Renault Sport și Alpine. În plus, nu știu dac-ai remarcat ce scrie-n url, e echivalentul la ”piața auto”. ”Pentru tuning” de gioarse și opinii hauriste e ceva mai la vale, pentru ”îndrăgostiți” de nemțoaice premium cu prețuri de patru cifre. Și nu, nu e valoros cel ce vrea să se asocieze cu (singurele) 3 mărci tari de care a auzit (în sat) că sunt ”top” sau face glume (auzite) disprețuitoare despre modelele mai ieftine, cel mai câștigat e cel ce învață ceva util de la orice model, de la Trabant la monopost F1.