Tehnologie

5.0

Deși am menționat că Austral are mulți rivali în acest segment, nu cred că este vreun model care să se apropie de cel al francezilor când discutăm de tehnologie. Mai mult decât atât, Renault a plusat și mai mult pe acest segment prin introducerea unei camere cu recunoaștere facială.

Aceasta este montată pe montantul A, lângă șofer. Asta înseamnă că mașina îți va recunoaște fața și îți va regla fără probleme scaunul, oglinzile laterale, postul preferat de radio și alte elemente. Pot spune că pe parcursul testului, având în vedere că m-am schimbat la volan cu colegul meu de drum, sistemul a funcționat fără probleme.

Așa cum am spus mai sus, scaunul șoferului vine cu funcție de masaj, care este discret și nu te împunge atât de tare în spate, cum vedem la alte modele din segmentele de piață mai accesibile. Totodată, instrumentarul de bord este complet digital și are 12.3 inch. De menționat că în standard primești un ecran mai mic, de 12 inch.

Am apreciat că acesta este foarte configurabil și poți avea o vedere cu hărțile Waze chiar în mijloc. În partea din dreapta ecranului, Austral îți poate afișa o mulțime de informații, de la consum până la un grafic care îți arată cât de economic ai mers.

Sistemul multimedia OpenR Link are și el 12.3 inch și este dezvoltat pe platforma Google Automotive. Prin urmare, acesta acționează ca un telefon Android, deoarece ai deja integrate hărțile Google Maps, primești asistent vocal Google și ai chiar și Play Store de unde îți poți instala alte aplicații. Când vine vorba de iluminarea ambientală, ai o opțiune prin care acestea se pot schimba în funcție de momentul zilei. Practic ai o culoare dimineața, după care seara te trezești cu alta.

Mai ai la dispoziție și un Head-Up Display cu o dimensiune de 9 inch. Totodată, primești Apple CarPlay și Android Auto fără fir, precum și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Aceasta din urmă oprește automat încărcarea dacă bateria a ajuns la 100%.

Pe lista de dotări, clienții vor regăsi și un sistem audio Harman Kardon de 475 W, faruri Matrix LED și climatizare pe două zone. Că tot am spus de climatizare, apreciez mult că acest sistem a rămas cu butoane fizice, foarte ușor de acționat în timpul mersului.

  • ds, miercuri, 12.11.2025 11:34

    La consumul declarat, fie și la cel scos la test, la 200 cp și 205 Nm nici n-ar mai fi nevoie de diesel.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 12.11.2025 12:26

    D-le Irimia, va felicit pentru lealitate. Intr-adevar, un model ezitant care-i generator de suficiente neajunsuri. Un full-hybrid care face ca posesorul sau sa devina prizonierul urbanului, fiindca valorile de consum extraurbane sunt atat de indepartate de exigentele unui ICE aflat in deplina armonie cu posibilitatile pe care Renault le avea la dispozitia noastra pana de curand. Deh, strategia imbecila in a salva ceva ce n-a solicitat niciodata ajutor face ca satisfactiile incontestabile oferite de acele ICE veritabile sa fie brutal refuzate. Limitarea Vmax pe care Volvo a implementat-o de ceva vreme a devenit contagioasa pentru Renault? O varianta mai atractiva imi pare Symbioz full-hybrid 160, cu acel matur ICE de 1.8L., pretul fiind cu cca 7-8k mai prietenos, iar persoane avizate din Hexagon reconfirma verdictul meu: largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-renault-symbioz-vs-austral-lequel-choisir-en-hybride-30042799.html

  • Andrei, miercuri, 12.11.2025 19:54

    Foarte mare consumul extraurban, mai mare decat al unui crossover echipat cu un motor comparabil, fara hibridizare. Excelent consumul urban. Ambivalent.

  • nsrei, miercuri, 12.11.2025 20:28

    Am trăit sa vad un Renault de aproximativ 46 de mii de euro De banii ăștia și a luat un coleg de facultate un audi A6 3.0 tdi și 240 cp sau așa ceva. Nou. De la reprezentanta audi. E drept să fie vreo 10 ani de atunci. In orice caz pe autostrada consuma mai puțin decât Australia ăsta.

  • Fost fan Renault, miercuri, 12.11.2025 21:49

    Mașina asta nu are nimic în comun cu ultima generație Koleos. Si nu este un compliment! Este mai degrabă o mașină de oraș decât de plecat în vacanta, cu familia și copiii. Consum 9 l/100km în regim de autostradă este enorm. Dacă îți mai pui nevasta, 2 copii adolescenți și bagajele aferente, o sa consume 11/100. Este cu 15 cm mai scurt că ultimul Koleos, nu are tapițerie ventilata- ceea ce in zilele de vara este un mare minus, locurile in spate sunt mult mai înghesuite, portbagaj mai scurt. Realitatea este că Renault, în ziua de azi, are o gama sărăcăcioasă și puțin practica. Se bazează pe Clio și Captur, iar românii mai iau și câte un Megan Sedan. Trăiesc din trecut și au noroc cu Sandero și Logan să-i țină în viata.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 12.11.2025 22:00

    Ironic, motorizarea de top are cilindree mai mica decat motorizarea entry.

  • @nsrei, miercuri, 12.11.2025 22:55

    Cât a fost inflația in ultimii 10 ani, cumulat? Întreb pentru un prieten de pe altă planetă. @tristul cu cenzura - hai ca te țin ocupat, sa nu te plictisești

  • @nsrei, joi, 13.11.2025 14:30

    1 la mana: cunosc foarte bine situatia din 2015: - audi a6 3.0 tdi pornea de la putin este 48000, fara nicio optiune suplimentara peste echiparea de baza si atentie la pretul asta vorbim de versiunea de 218 CP, tractiune fata si cutie S-tronic (dct cu ambreiaje umede). versiunea de 240 CP venea numai cu tractiune integrala quattro si cutie tiptronic (adica cu convertizor), la un pret mult peste 50000, era vreo 54000 daca nu gresesc. asta ca sa punem in lumina afirmatiile tale cu imaginarul tau coleg. - renault kadjar (inaintasul lui austral) 1.5 diesel pornea de la 22000, de asemenea, in echiparea de baza. deci care este relevanta afirmatiilor tale legate de preturi, in conditiile in care audi-ul respectiv era ca pret mai mult decat dublul renaultului? ma rog, e o intrebare mai mult retorica, fiindca mereu interventiile tale n-au nicio noima, doar bagi batul prin gard si te lamentezi de preturi, obsesia ta. 2 la mana: a6 si austral sunt 2 masini total diferite, deci o alaturare din nou fara nicio noima. audi a6 este o masina construita dupa tipicul german, o devoratoare de km facuta special pentru confort, putere si eficienta pe autobahn, unde intr-adevar in versiune diesel poate consuma (4,9-6,4 pentru spectrul de putere 218-240 CP ale motorului V6 3.0 TDI, pt 2.0 TDI chiar sub) mai putin decat un suv actual compact pe benzina, hibridizat sau nu. insa a6 nu e masina de romania, e buna de germania, dar de romania nu. cunosc foarte bine modelul pentru ca am detinut unul si este o masina exceptionala pentru situatii bine definite. nu inseamna insa ca A6 puncteaza bine peste tot, pentru ca un om normal nu isi petrece viata pe autostrazi. a6 este o masina extrem de mare, imposibila pentru oras, un chin teribil, foarte greu de parcat si de manevrat in spatii mici, extrem de joasa, acces si iesire dificile, scaune joase ca abia ajungi cu nasul la linia geamurilor si cu garda la sol mica, deci dupa ce ca nu vezi gropile si valurile din sosea, le iei in plin si ai ocazia sa dai cu burta masinii de asfalt, are portbagaj mare dar prea adanc si nepractic, interior spatios dar nemodulabil. ei bine, la capitolele astea un austral nou se descurca mult mai bine, iar pentru multi, astea sunt aspecte practice foarte utile in viata de zi cu zi, care conteaza mai mult decat sigla smechera de audi. nu ma astept sa intelegi, tu esti hater de dacia si probabil si de renault prin extensie. o sa preferi un a6 tdi la mana a 15-a doar ca sa faci 1 litru economie pe autostrada, si in rest te chinui cu ea peste tot si platesti incomparabil mai mult incepand cu revizii, piese, carburant in oras, anvelope si daca ai si vreo tamponare, ai pus-o grav. fudulia si prostia cer bani, dar ti-o meriti daca o dacia iti pute.

  • Andrei, joi, 13.11.2025 15:22

    Hehe, dar Austral n-are inele, deci e nașpa, restul nu mai contează. Dacă te afișezi cu rombul ești papagal, dacă te afișezi cu inele ești barosan. Ai înțeles?

  • mihaigmc, joi, 13.11.2025 22:55

    Cat de putred si decedat mental sa fi sa poti afirma ca o masina produsa de fracezi, iti poate satiface nevoiile de pasionat auto, din moment ce comentati pe un site de teoretic pasionati auto… aspiratiile voastre in viata se opresc la dacia peugeot si renault…bravooooo !!! Forta mediocritate!!!

  • Kap, joi, 13.11.2025 23:27

    Poate îți revizuiești epitetele după ce te documentezi un pic măcar despre Renault Sport și Alpine. În plus, nu știu dac-ai remarcat ce scrie-n url, e echivalentul la ”piața auto”. ”Pentru tuning” de gioarse și opinii hauriste e ceva mai la vale, pentru ”îndrăgostiți” de nemțoaice premium cu prețuri de patru cifre. Și nu, nu e valoros cel ce vrea să se asocieze cu (singurele) 3 mărci tari de care a auzit (în sat) că sunt ”top” sau face glume (auzite) disprețuitoare despre modelele mai ieftine, cel mai câștigat e cel ce învață ceva util de la orice model, de la Trabant la monopost F1.

  • ds, vineri, 14.11.2025 08:21

    @mihaigmc Te rog să ne scuzi pe noi ăștia "putrezi și decedați moral" că nu ne încadrăm în standardele tale înalte. Asta e! Nu putem fi toți perfecți precum domnia ta. Dar știi care este problema? Dacă nu-ți convine compania, cântă la altă masă. Mai pe românește: plimbă ursu'! Du-te spre alte situri și comentează cu cei de tagma ta, lasă-ne pe noi în mediocritatea noastră. Hai, bâști d-aci!