Tehnologie
SUV-ul francezilor este transformat total atunci când disecăm capitolul dedicat tehnologiilor. Renault a adus în ofertă tot ce are în vitrina cu "bomboane", astfel încât să atragă din ce în ce mai mulți tineri și pasionați de tehnologie.
În spatele volanului se află acum un instrumentar digital de bord. Cel mai generos va avea o diagonală de 10.2 inch și va dispune de afișaje diferite în funcție de modul de rulare ales (Sport, Eco, My Sense).
Șoferul va avea acces la informații despre consum, sistemul audio, navigație și sistemul Multi-Sense. Informațiile sunt afișate clar, nu sunt înghesuite și foarte ușor de citit.
Totuși, oferta Renault nu începe cu acest instrumentar digital generos. Varianta de bază propune un instrumentar mixt (analogic și digital cu ecran de 4.2 inch). Cea de-a doua versiune va avea un ecran cu o diagonală de 7 inch și, opțional, va putea afișa informațiile sistemului de navigație.
Consola centrală este dominată de un ecran cu diagonala de 7 inch pe versiunea de bază a francezilor, însă echiparea de top propune un display cu diagonala de 9.3 inch poziționat pe verticală, soluție identică cu cea introdusă pe Talisman și Megane.
Informațiile afișate de sistemul de infotainment pot fi personalizate în funcție de dorințele fiecăruia. Tehnologia funcționează bine, însă pe parcursul testului au existat și momente în care sistemul a avut întârzieri în aplicarea comenzilor. Cei care vor să aibă pe ecranul de 9.3 inch o imagine familiară, pot miza pe serviciile Android Auto și Apple CarPlay. L-am testat pe acesta din urmă și a funcționat fără întârzieri.
Un lucru interesant îl reprezintă modul în care poți activa și dezactiva sistemele de siguranță. Pe ecranul sistemului multimedia îți sunt afișate pictograme amplasate în diverse zone. Cu un simplu touch vei putea activa sau dezactiva sistemul respectiv.
Deși totul este transformat masiv la interior și are un aer modern, nu am "gustat" comenzile tactile ale sistemului audio. Totuși, butoanele fizice rămase au o formă care îmi amintește de cele pe care le-am întâlnit în clasa compactă la Mercedes-Benz, iar sunetul generat la apăsare nu este foarte deranjant.
Tot în dreptul acestui capitol trebuie să menționez și sistemul adaptiv cruise control cu funcție Stop&Go. Renault aduce în segmentul subcompact o tehnologie care poate fi întâlnită în clasele mai mari.
Prima noutate e faptul că francezii au mutat butonul pentru cruise control/limitator de viteză de pe tunelul median pe volan. Un mare plus în dreptul ergonomiei. Apoi, Renault propune mai multe versiuni pentru sistemul cruise control. Cea mai avansată se numește Highway and Traffic Jam Companion și poate fi comandată doar pe versiunile cu transmisie automată.
Sistemul va fi capabil să mențină banda de rulare, să stea la o anumită distanță în spatele mașinii (Renault calculează acest lucru pe baza "regulii celor 2 secunde"), să oprească complet și chiar să pornească dacă staționarea nu a depășit 3 secunde. Altfel spus, Renault Captur devine un SUV de segment B cu sisteme de conducere autonome de Nivel 2.
Dacă nu ești convins că acest sistem o să te ajute, Renault vine și cu versiuni mai simple: Adaptive Cruise Control cu funcție Stop&Go (doar pe transmisiile automate) și Cruise Control cu limitator de viteză.
La toate aceste noutăți vom adăuga și sistemele de siguranță amintite în dreptul capitolului dedicat, dar și conexiunea 4G și posibilitatea realizării unor update-uri de sistem "over-the-air".
O masina deosebita impreuna cu fratele sau de platforma Clio . Scaunele sunt punctul forte pt aceste modele ( putin inspirate de la Volvo forma tetierelor ) dar nu-i nimic rau in asta, de a te inspira de pe ceva premium ( daca si suspensia spate s-ar fi inspirat tot de la Volvo, era jos palaria ) . Per total imi place Capture , ce nu-mi place la el ? Aaa....ca e facut de Renault ! Daca era facut de VW as fi ras la partea cu suspensia spate, dar tinand cont ca Renault isi tine in frau nesimtirea de a cere pe niste modele de volum preturi premium e ok . Pot spune ca Renault ofera preturi corecte spre deosebire de VW ;-)