Siguranta
Noul Clio a reușit să impresioneze în testele de siguranță Euro NCAP, primind 5 stele la general din partea inginerilor organizației independente europene și devenind unul dintre cele mai sigure modele din segment.
Subcompacta franceză a obținut un punctaj de 96 de procente pentru protecția pasagerilor adulți și de 89% pentru protecția pasagerilor copii.
Lista sistemelor de siguranță este generoasă și cuprinde un sistem de frânare automată în situații de urgență, cu posibilitatea detectării pietonilor și bicicliștilor, asistentul pentru menținerea benzii de mers, monitorizarea unghiului mort, recunoașterea semnelor de circulație și asistentul pentru faza lungă.
Trei teste cu Renault Clio scrise de trei jurnalisti AM. Doua erau destule. @AM La "Nu ne-a placut" este portbagajul. Eu cred ca este butonul de deschidere al portbagajului, nu portbagajul in sine. "Portbagajul de 391 de litri reprezintă o valoare bună în segment, principala lui problemă fiind aceea că butonul de deschidere este poziționat imediat deasupra numărului de înmatriculare. Astfel, te murdărești ușor pe timp de ploaie." Mie imi place masinuta. Este frumusica si foarte buna de oras. Este draguta. Si culoarea masinii din test este foarte frumoasa. In capitala, Clio a inregistrat un consum de 8.1 litri si un consum mixt real de 6 litri pe portiuni de autostrada si trafic. Cam mult pentru cat de mica este. Dar, masina este chiar ok. Desi, masina asta este facuta sa stea de obicei in oras, pentru ca este de oras. Deci, consumul este important sa fie mai mic. In rest, masina asta va sta in oras si poate cateva iesiri din oras. Dar, consumul este important. Totusi, 8.1 litri este mult. Portbagajul este foarte ok si spatios. In general, subcompactele, au spatiu in spate, la picioare mai mic. Nu este chiar un dezavantaj. Datele de consum din fisa tehnica, nu sunt chiar reale. Intotdeauna va fi un consum mai mare. Mai ales in oras, in trafic. Pe Renault Clio, cel mai bine se potriveste albastrul, dar si portocaliul. Dintre cele trei teste, asta a luat nota cea mai mica. Si acelasi motor, 1.0 100 cai Man5, testat de Bogdan Mirica a luat 4.2 stele. Aceiasi masina, acelasi motor, aceasi cutie de viteze, dar testata de alt jurnalist. Ma indoiesc ca o sa aibe un an intreg. Din cauza Covid-19, vanzarile de masini au scazut foarte mult. Deci de vanzari, nu stiu ce sa spun. Interiorul este foarte dragut si interesant. E bine ca are incarcare prin inductie. Volvo nu are. Una peste alta, masina asta este foarte draguta si buna pentru oras, poate si cateva iesiri. Interiorul a fost imbunatatit, design-ul este mai frumos, farurile imi plac foarte mult. Este o masina chiar buna. Frumos si interesant, si testul, chiar daca este al treilea cu Renault Clio. Este foarte buna de oras. Varianta RS arata foarte bine. Foarte agresiva si cu tendinte sportive. Este interesant de agresiva, de... 11.8 secunde 0-100 km/h, foarte inceata se pare. Viteza maxima este foarte buna, dar putea sa fie mai fasneata. Dar,100 de cai sunt suficienti. Este bine dotata. Pretul este ok.