Iertarea păcatelor
Te atașezi, chiar și ca jurnalist auto, de anumite mărci. Motivele? Nu aș vrea să comit astfel de indiscreții la nivel general. Dar în cazul meu îmi permit această sinceritate.
Da, am o oarecare sensibilitate pentru Renault venită din recunoștința pentru renașterea cultului hot hatch la nivelul pe care îl avem astăzi. Generații de Clio RS și Megane RS i-au determinat pe mulți să creadă că în nordul Franței, la Dieppe, francezii au descoperit alchimia. Pentru mine au fost și încă mai sunt un fel de întruchiparea lui Robin Hood în zona mașinilor sport. Dar puțin din magie s-a evaporat, odată cu ultima generație Clio RS. Noroc că încă mai există Megane RS, care, apropo, în versiunea Trophy-R s-a apucat să distrugă mituri pe circuite. Este adevărat, și prețul este unul care va face acest Megane o apariție la fel de rară precum un Veyron.
Aventura francezilor în acest segment a pus la muncă multe departamente și astăzi ne putem bucura de un peisaj care începe cu Focust ST sau Golf GTi și ajunge până la nivelul unui A45 S 4Matic+. Sper că mi-am justificat slăbiciunea, dar, recunosc, aștept lucruri spectaculoase de la Renault pentru a-mi conserva afecțiunea.
Și sistemul hibrid pe care îl propune modelul francez are toate șansele să fie considerat spectaculos. Prin concepție, prin funcționare, prin unicitate în segment. Dar hai să dezbatem.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
@edikk, vineri, 17.09.2021 13:19
Spune drept,ai avea curaj sa-ti cumperi asa ceva imediat dupa ce a iesit din garantie?
-
Seriff, vineri, 17.09.2021 13:24
@edi, tu primesti notificare cand se pune articolul? Sau lucrezi in redactie? Apropo parerea ta chiar nu intereseaza pe nimeni.
-
eu, vineri, 17.09.2021 13:49
Adevarat.Ce spune @Edikkk nu intereseaza pe nimeni. Dar tu @Seriff esti un izvor nesecat de cunostinte auto.Se vede ca ai experienta in condus, cred ca ai foarte multi kilometri parcursi.Se vede si ca ai condus multe tipuri de masini.Fiecare interventie de a ta este o placere, beletristica, literatura clasica ce sa mai vorbesc.Esti o comoara pentru site-ul asta si de o inteligenta rara.Tot ce spui tu am arhivat si cand vreau sa mai aflu cate ceva iti recitesc minunatele comentarii. Te rog eu @Seriff sa nu parasesti nicicand siteul asta, fara tine ar ramane mai sarac si mai lipsit de viata. Multa sanatate si drumuri bune!
-
ds, vineri, 17.09.2021 13:55
O rezolvare interesantă mai ales că nu este condiționată de existența unei prize și un preț ok pentru câtă tehnologie există. Pentru ca să scoți un consum de Matiz în oraș cu un motor de 1.6 benzină nu-i tocmai lesne. P.S. AM, poate ați uitat, dar ați promis că scoateți porcăria asta de font.
-
Seriff, vineri, 17.09.2021 14:18
@Eu, da chiar am condus, inclusiv electrice, lucrez in domeniu, am masini electrice la firma unde lucrez, sa vezi ce misto e sa stai pe plug and share sa cauti statii prin Sighetul Marmatiei sau mai stiu eu pe unde si cand gasesti una sa fie ocupata sau sa nu mearga sau sa nu fie rapida si stai ca fraierul 3 ore sa incarci troaca, asa ca lasa-ma cu propaganda asta ECO, fiindca doar asta ni se baga pe gat pe acest site, cum aia la TV vorbesc doar de COVID non stop, aici ni se vorbeste de electrice non stop.
-
., vineri, 17.09.2021 14:19
@23000e si n-are cotiera de mijloc in spate.@eu Emani inteligenta prin toti porii,e o placere sa-ti citim imbecilele atacuri la persoana
-
Nicu, vineri, 17.09.2021 14:21
Imi doresc sistemul asta pe viitoarea mea masina, care va fi neaparat automata, dar nu va fi acest Clio din simplul motiv ca este o caroserie prea mica pentru nevoile mele. Astept Dacia Jogger E-Tech in 2022 sau 2023 cand o fi, mai am rabdare. Sistemul hibrid Renault este incredibil de ingenios si imi place mult. Optez pentru Jogger pentru spatiul lui interior si portbagaj mari si pentru garda la sol de 20 cm. Ma intereseaza mai putin ca nu va avea precizie si stabilitate de Porsche sau calitate a interiorului de Mercedes/Audi, Jogger, asa cum este anuntata, pare a fi masina cea mai potrivita cu dorintele si nevoile mele. Pana la Jogger mai trag, cu plictis, recunosc, de dieselul manual actual, iar dupa Jogger, pe care il voi tine cel putin 8-10 ani, va urma fara niciun dubiu o electrica propriu-zisa, daca imi voi permite la acel moment, dar eu sunt optimist.
-
Gogu, vineri, 17.09.2021 14:33
Șeriffe, vezi, tată, că ai modul ironie pus pe "off". Băiatul face un mișto crunt de tine. :))))) Nu că nu ai merita. Cu vârf și îndesat chiar.
-
eu, vineri, 17.09.2021 14:41
@Seriff, Stiam eu, am banuit bine ca esti cel mai masura sa vorbesti despre masini.Tot timpul oferi detalii tehnice si explicatii care la altii se vede ca dupa ce ca nu le au nici nu sunt in stare sa le exprime.Eu nu prea conduc, mai mult la sfarsitul saptamanii iar in oras cu mijloacele de transport in comun.Dar nici masinile electrice nu imi plac.Acum am o benzinara cam veche si as vrea sa o schimb.Ce m-ai sfatui sa cumpar?Cum e Clio asta ar fi bun sau cum ma tot bat la cap unii sa astept Dacia aia electrica. Multumesc si drumuri bune!
-
Seriff, vineri, 17.09.2021 14:46
@eu, stiu ca esti edikk dar nu ai curajul sa te semnezi, tu ce masini ai condus la viata ta? Doar electrice, asa bune sunt? Zi-ne si noua sa nu murim prosti, asta e eco? O sa mearga pe curent din an in Pastele Cailor, in rest tot uzata moral e, dar e uzata moral la 20.000 euro, adica dublu fata de un Clio banal pe benzina simpla.
-
Edikkk, vineri, 17.09.2021 15:05
@Seriff Alo domnu, zii ce vrei, dar vezi că eu scriu doar prin userul meu. Dacă ţie ţi s-a părut vreodată că nu sunt curajos, atunci eşti dus cu pluta rău şi trebuie clar să te duci la psiholog. Hai vezi, vorbeşte cu cine vrei, dar nu mă confunda şi nu îmi pune cuvinte în gură Dacă firma ţi-a cumpărat nişte troace de Nissan Leaf şi dacă nu sunt încărcătoare Tesla (firmă care o urăşti, dar ţi-ar rezolva problema) ci porcării, nu este vina producătorilor SERIOŞI de maşini electrice - în genere Tesla !! ci vina dinozaurilor auto care nu investesc şi îşi bat joc. Tu trăieşti exact bataia lor de joc. Stai acolo, în mocirlă. Că tu dădeai cu like la diesel, pmc, etc şi contra Tesla.
-
Seriff, vineri, 17.09.2021 15:27
Nu sunt contra Tesla, nu am zis niciodata asta, dar sunt contra comunismului, adica sa imi zica mie X sau Y ce am voie si ce nu am voie sa imi cumpar, asa facea si Impuscatu'. Nu mi se pare normal sa ni se forteze electrificarea, normal ar fi asa: cine vrea Tesla sa isi cumpere, cine vrea 2.0 TDI sa isi cumpere (motoarele noi diesel polueaza super putin), iar cine vrea Focus St manual ca asa ii place lui sa aiba dreptul sa isi cumpere. Dar cand niste parlamentari vor sa interzica 2 variante din 3, nu e OK, atunci da, am o problema cu Tesla sau cu masini similare. Si legat de CLio, sa fim seriosi, nici un om normal la cap nu o sa dea 20.000 pe euro pe un Clio, masina mai mult de 13.000 nu face.
-
eu, vineri, 17.09.2021 16:00
Ma bucur ca am stabilit ca e o confuzie intre utilizatori si ca numai sunt confundat cu @Edikkk.Chiar daca nu mi-ai raspuns direct am inteles ca acest Clio nu merita pentru ca e foarte scump.Multumesc pentru informatie.Mi-ar fi placut sa stiu ce masini ai mai condus, sa zicem si din acele electrice.Pesonal as opta pentru un diesel, pare sa fie cea mai buna alegere si sper ca in viitorul apropiat sa devina mai ieftine si sa merg in Germania sa imi cumpar o masina pe motorina.Problema e ca nu stiu ce sa aleg. Drumuri bune @Seriff, am inteles ca ai la firma masini si banuiesc ca conduci foarte mult.Scuze pentru cacofonie. Domnul de la @14:19, pe langa faptul ca esti badaran scrii si off-topic si vad ca exact dumneata esti cel care face atac la persoana nu eu.
-
Seriff, vineri, 17.09.2021 16:20
@eu, ce zic eu si ce intelegi tu, atat ai inteles? Ca e prea scump, nu? E scump pentru ce ofera, e o masina mica de oras, care costa peste 20.000 euro, in timp ce un clio normal e 13.000, masina o sa fie greu de vandut, e un Clio si costa cat un Megane, la asta ma refer cand zic ca e prea scump.
-
UnAlex, vineri, 17.09.2021 17:55
Am o curiozitate - aceasta masina va fi impozitata ca avand motor de 1.6? In rest, pentru foarte multi soferi, genul acesta de ansamblu hibrid poate fi o solutie viabila si un compromis bun intre autonomie si consum redus de combustibil. Pana nu va exista o infrastructura decenta pentru masinile full electrice legislatia si viitoarele taxe si impozite ne vor forta, intro-o forma sau alta, sa adoptam acest gen de masini. Nu stiu daca as cumpara Clio de banii astia, cred ca un Jazz mi-ar raspunde mai bine cerintelor de spatiu interior si capacitatea portbagajului. Pentru copii mici e cam claustrofobic pe bancheta Clio-ului.
-
Andrei, vineri, 17.09.2021 21:11
Oare nu era mai potrivit motorul de 1.3l turbo decât cel 1.6l aspirat?
-
eu, vineri, 17.09.2021 21:19
Uite, asta imi place @Seriff, cand cineva iti da toate detaliile si iti explica foarte clar de ce acest Clio nu merita 20.000 euro fiind prea scump pentru ce ofera.Multumesc mult pentru informatii.Dar eu vreau ceva pe motorina si am vazut ca e mai mult de 15.000 euro. @UnAlex, am auzit ca astea hibride sunt impozitate mai putin, adica nu la motorul de 1.6, cum zici tu. Drumuri bune!
-
Edikkk, vineri, 17.09.2021 22:23
@Seriff Poţi să îţi cumperi orice maşină care nu omoară cu noxe pe restul. Atâta tot. În rest, cumpărăţi ce marcă, model vreţi. Nissan, Honda, Opel, Renault, BYD, Mercedes, BMW, Audi, VW, Seat, Skoda.... alege care electrică vrei Dacă nu avem banii, că sunt prea scumpe acum, e ok. Poate când vor fi ieftine, e ok. Dar ce nu e ok, este să ne uităm cu bale la gură, la maşinile termice care ne omoară. Simplu.
-
Seriff, sâmbătă, 18.09.2021 09:30
@Edikk, ai vreo dovada ca o masina termica a omorat pe cineva? Scrie pe certificatul de deces al cuiva la cauze :mort din cauza 1.5 dci? Daca era pe bune treaba asta, cum de n-am murit toti? Fiindca masinile termice au aparut de 100 de ani? In anii 80 cum a supravietuit toata lumea? Masinile alea erau non euro, totusi oamenii nu au disparut precum dinozaurii, asta ca masinile omoara e doar o minciuna data la tv ca sa se impozite si sa se taxeze, daca tu o crezi, e problema ta, dar ar trebui sa te gandesti totusi cum de mai esti viu daca sunt asa periculoase?
-
^^^^, duminică, 19.09.2021 10:04
Si daca sunt nocive de ce mai sunt la vanzare Edikk? E o conspiratie mondiala? Tu poti face diferenta intre propaganda si informatia onesta? nu zic adevar ca acolo mai trebuie si sa gandesti ceea ce nu e cazul tau.
-
pipo, luni, 20.09.2021 11:42
@Andrei : pai de ce ai vrea turbo aici atata timp cat electricul iti da plusul de cuplu cand si cat ai nevoie ? Numai turbo ,intercooler si egr( ca astea vin la pachet)ar mai trebui aici , la cat de complicat suna deja motorizarea asta ! Pachetul turbo/intercooler e principalul vinovat de caderea drastica a fiabilitatii auto in ultimele 2 decade , parerea mea !
-
Kirotractor, luni, 20.09.2021 12:26
Corect @pipo -- aș adăuga și sist. de injecție indirectă al ICE-ului 1.6 de pe Clio HEV, cu atu-ul emisiei mult mai mici de particule fine + NOx decât al injectatelor direct (cu mRNA sau nu, tot un drac... la propriu. :-)) Plus că - serios acu - nu colmatează supapele. Concepția sistemului Reno e f. ingenioasă, dar nu trebuie uitate destule ”boli ale copilăriei” sesizate de proprietari pe site-urile de profil. Ce-i drept, rezolvate din mers unele (prin re-softări), iar altele-n curs de bibilire. Poate un pic offtopic, remarc însă calitatea scriiturii lui C. Ciobanu - și plastic-sugestivă, și tehnic explicită. Felicitări !!!
-
adi_10, luni, 20.09.2021 15:18
In sfarsit un Clio care arata bine la interior. insa in ceea ce priveste varianta aceasta hybrid, pe mine m-ati cam speriat. eu conduc un Laguna 1.5 dCI( nu ca nu v-ati dat seama din poza de la avatar) iar cand am avut probleme mai seriose la ea (mai exact DFP-ul) m-au trimis la un service de cartier, pentru ca ei la reprezentanta nu sunt in stare sa il curete, ii fac regenerare si la revedere. si acum vine intrebarea. daca mecanicii de la reprezentanta din Bucuresti nu stiu sa repare un diesel vechi de o gramada de ani, cum vor sti ei sa repare un sistem hybrid atat de complicat ca acesta. va zic eu, voi o sa va uitati la ei si ei la voi. asta ca sa ce, consum de 5-6 cat ati scos cu acest hybrid scoti si pe benzina sau diesel avand in vedere ca masina este mica si are motoare mici. in concluzie, este o varianta interesanta dar riscanta. Riscanta ca risti sa stai cu ea in service cu lunile.
-
pipo, marţi, 21.09.2021 12:33
@Kiro : da, suna foarte ingenios modul de functionare , sincer nu prea inteleg eu cum sincronizeaza motorasul ala arborele cu rapoartele - care apropos sunt doar 4(!?) si cum anume functioneaza aceasta cutie ,dar daca au scapat de ambreiaj, turbo, intercooler si multe alte ansamble predispuse unei uzuri costisitoare asta nu e rau . Dar de ce asta nu se vede si in costul total al masinii ? De ce toate masinile partial sau total electrificate trebuie sa fie mai scumpe ? In acest caz nu mai putem da vina pe baterie , aceasta e minuscula , iar 2 motoare electrice in nici-un caz nu pot sa aiba costul comparabil cu multitudinea de piese care au disparut din peisaj. Singura explicatie este ca producatorii vin cu aceste solutii pe termen scurt si trebuie sa amortizeze costurile repede. Dar cat sa mearga cu experimentele ?
-
Alex, sâmbătă, 23.10.2021 10:27
Multi iau pretul dat de autor ca pret de baza. Pretul de baza pentru un Clio E-tech Zen, care este dotat foarte bine, dupa reducerea comerciala si rabla este de 15610. Mi se pare un pret bun pentru confortul masinii si modul in care se conduce - antifonare excelenta, cuplu instant la pornire si accelerare, tinuta de drum impecabila.
Foarte reuşit modelul, Renault şi cu Toyota fac cele mai bune HEV, dar la Renault ştii ce cumperi. dar aşteptăm ceva mai bun, PHEV E-Tech