Interior

4.0

Chiar dacă la prima vedere, dincolo de ușă, nu s-au schimbat multe, Renault insistă asupra materialelor folosite. Și merită să insistăm asupra lor, pentru că, pe alocuri, sunt bune. E drept, impresiile mele obiective sunt viciate și de faptul că pe tot parcursul testului m-am aflat la bordul unei mașini cu nivelul de echipare Esprit Alpine. Deci, nivelul maxim de răsfăț pe care îl poate oferi un Clio.

Chiar și așa, există multe lucruri de îmbunătățite. Spre exemplu, plasticul pe care îl regăsești pe portierele față și spate e tare și neprietenos. Din fericire, pe planșa de bord e ceva mai moale. Și tot din fericire, francezii folosesc acum mai multe materiale reciclate. Pe lângă impactul sustenabil oferit, acestea asigură și o experiență tactilă plăcută. Spre exemplu, pe nivelul de echipare intermediar, Techno, ai o inserție textilă pe planșa de bord și scaune, obținută din celuloză. Celuloză provenită, la rândul ei, din păduri sustenabile. Un întreg lanț de fapte bune, care sunt capabile să reducă amprenta de carbon, pentru că, până la urmă, despre asta vom vorbi în următorii 15 ani.

Pe echiparea Esprit Alpine, sustenabilitatea e în continuare acolo. Doar că, inserția textilă folosește 65% plastic reciclat obținut din PET-uri. Pe echiparea Esprit Alpine am fost plăcut impresionat de plafonul îmbrăcat într-un material textil gri antracit, care dă o notă personală habitaclului.

Când vine vorba de spațiu, Renault se laudă cu 16.5 centimetri disponibili la nivelul genunchilor. Însă, vă spun drept, cu scaunul șoferului setat în poziție normală, mi-a fost greu să mă simt confortabil pe bancheta din spate. Ca să mai îndulcești drumul, care trebuie să fie neapărat scurt dacă stai în spate, spațiul la cap e ceva mai bun. Portbagajul e destul de generos dacă alegi o versiune standard (are 391 de litri), însă, dacă mergi pe hibrid, va trebui să te mulțumești cu 301 litri. Cam cât ofereau subcompactele de acum două generații. În cazul meu a fost suficient pentru două trolere de cabină și două ghiozdane.

Spațiile de depozitare pe care le găsești la interior sunt creionate bine, dar, de asemenea, în ton cu dimensiunile mașinii: compacte. Spre exemplu, mi-aș fi dorit ceva mai mult spațiu în buzunarele portierelor față și în cotiere.

  • PMC, luni, 10.07.2023 10:37

    Superba masinuta. Varianta Alpine e senzatie. Consumul acela pe benzina e intr-adevar incredibil. Bravo Renault! Ati reusit sa mentineti pe piata o solutie excelenta. Vorba americanului: Never change the winning formula!

  • Andrei, luni, 10.07.2023 10:59

    O masina reușită!

  • nope, luni, 10.07.2023 12:57

    Ce incarcata e fatza. Zici ca e Pom de Craciun. Mai buna era varianta pre-facelift

  • Mircea Badea, luni, 10.07.2023 15:45

    nu se mai dezmembreza in mers? 15k maxim full piele? :)

  • ingerulol, luni, 10.07.2023 17:06

    Pai care este prețul sa vedem de înseamnă accesibil. Eu l am găsit cu 26k ceea ce mi se pare jenant de mult pentru un rahat de mașină mini

  • Tui, luni, 10.07.2023 21:03

    @PMC - ăla-i consum bun?! Skoda Octavia break 2022, 1.5turbo benzină, mediu după 34000km, consum mediu 6,7 fără exagerări, dar fără mers la consum. Mașină de 1600kg.

  • @Mirciulică, marţi, 11.07.2023 10:13

    Chestia cu dezmembratul în mers o găsești la bmw-uri aduse din Jermania. 16 milioane de clienți zic că nu, dar se mai găsește câte un deștept care își pune el întrebări existențiale și ar vrea să coste maxim 15 mii : ))))) că deh, sunt cam acri strugurii.

  • Banditos, luni, 24.07.2023 17:32

    Motorizarile sunt taman bune pentru un carucior de supermarket si atat,iar la banii pe care-i cer baietii de la Renault pe jucaria asta mai bine-ti iei un second diezel de 3-4 ani cu garantie de la reprezentanta!