Interior
Chiar dacă la prima vedere, dincolo de ușă, nu s-au schimbat multe, Renault insistă asupra materialelor folosite. Și merită să insistăm asupra lor, pentru că, pe alocuri, sunt bune. E drept, impresiile mele obiective sunt viciate și de faptul că pe tot parcursul testului m-am aflat la bordul unei mașini cu nivelul de echipare Esprit Alpine. Deci, nivelul maxim de răsfăț pe care îl poate oferi un Clio.
Chiar și așa, există multe lucruri de îmbunătățite. Spre exemplu, plasticul pe care îl regăsești pe portierele față și spate e tare și neprietenos. Din fericire, pe planșa de bord e ceva mai moale. Și tot din fericire, francezii folosesc acum mai multe materiale reciclate. Pe lângă impactul sustenabil oferit, acestea asigură și o experiență tactilă plăcută. Spre exemplu, pe nivelul de echipare intermediar, Techno, ai o inserție textilă pe planșa de bord și scaune, obținută din celuloză. Celuloză provenită, la rândul ei, din păduri sustenabile. Un întreg lanț de fapte bune, care sunt capabile să reducă amprenta de carbon, pentru că, până la urmă, despre asta vom vorbi în următorii 15 ani.
Pe echiparea Esprit Alpine, sustenabilitatea e în continuare acolo. Doar că, inserția textilă folosește 65% plastic reciclat obținut din PET-uri. Pe echiparea Esprit Alpine am fost plăcut impresionat de plafonul îmbrăcat într-un material textil gri antracit, care dă o notă personală habitaclului.
Când vine vorba de spațiu, Renault se laudă cu 16.5 centimetri disponibili la nivelul genunchilor. Însă, vă spun drept, cu scaunul șoferului setat în poziție normală, mi-a fost greu să mă simt confortabil pe bancheta din spate. Ca să mai îndulcești drumul, care trebuie să fie neapărat scurt dacă stai în spate, spațiul la cap e ceva mai bun. Portbagajul e destul de generos dacă alegi o versiune standard (are 391 de litri), însă, dacă mergi pe hibrid, va trebui să te mulțumești cu 301 litri. Cam cât ofereau subcompactele de acum două generații. În cazul meu a fost suficient pentru două trolere de cabină și două ghiozdane.
Spațiile de depozitare pe care le găsești la interior sunt creionate bine, dar, de asemenea, în ton cu dimensiunile mașinii: compacte. Spre exemplu, mi-aș fi dorit ceva mai mult spațiu în buzunarele portierelor față și în cotiere.
Superba masinuta. Varianta Alpine e senzatie. Consumul acela pe benzina e intr-adevar incredibil. Bravo Renault! Ati reusit sa mentineti pe piata o solutie excelenta. Vorba americanului: Never change the winning formula!