Renault Kadjar facelift

Renault Kadjar 1.3 TCe 159 Aut7 XMOD

Motor / Transmisie

4.0

Dacă Renault Kadjar ducea lipsă de ceva înainte de facelift, acel ceva era un motor puternic pe benzină. Acum îl are în forma noului propulsor turbo din familia TCe. Cu o cilindree de 1.332 cmc, noul motor este disponibil pe o gama largă de modele din grupul Renault, inclusiv pe autohtonul Dacia Duster. 

Pentru Renault Kadjar, propulsorul de 1.33 litri poate fi comandat în versiuni de 140 sau 159 CP. Cu o cutie de viteze manuală sau automată EDC. Modelul nostru a venit în versiunea cea mai puternică, cea de aproape 160 CP, tracțiune 4x2 și cutie automată EDC cu șapte trepte.

Este motorul de care Kadjar avea nevoie. Tot mai mulți clienți caută propulsoare pe benzină chiar și pe SUV-uri, iar noul 1.3 TCe bifează toate căsuțele. Este puternic, poate prea puternic pentru un model de dimensiunile lui Kadjar, și livrează cei 159 la 5.500 rpm și 260 Nm începând de la 1.750 Nm.

Livrarea puterii este ușor cam brutală, deși avem de-a face cu o cutie automată. Nu de puține ori m-am trezit plecând scârțâind din pneurile față, fără să fi avut această intenție. Și, pentru prima dată, am folosit intenționat butonul Eco pentru a anestezia răspunsul pedalei de accelerație și a efectua plecări mai fine de pe loc.

Cutia automată EDC te scapă de grija schimbărilor de treaptă în oraș, dar cei de la Renault încă nu au reușit să ajungă la nivelul superior de rafinament. Uneori, cutia gândește un pic prea mult înainte să schimbe treapta, dar putem inteveni manual dacă dorim acest lucru. 

 
  • Anonim, joi, 03.10.2019 11:55

    O masina bunicica , pret atractiv dar desigur la pachet cu anumite materiale si finisaje made in Renault plus valoarea proasta la revanzare .

  • Kirotractor, joi, 03.10.2019 12:43

    Interesantă politica Renault de-a oferi versiuni 4x4 exclusiv pt Duster (OK, e şi-un Kadjar diesel 4WD, da-l trec cu vederea nu fiindcă-i scump, ci doar că-i condamnat la apropiate interdicţii ...de la naştere.) Designul post-facelift nu-i rău, deşi rămâne cam prea "bio" şi botos pentru unele gusturi, iar interiorul a progresat şi el. Ceva mai spaţios la 4,49 m, nici nu costă de fapt mai mult decât Duster 130 CP FWD Comfort (140 CP FWD Life e deja oferit oficial la 15.800 + rabla) -- repet, calculând şi discounturile Renault imposibile la "smart-buy"-ul naţional. ;-) Nu mă surprind oricum plecările de pe loc cu roţile scrâşnind fără să vrei la versiunea asta mai forţoasă (din soft) de 159 CP, acelaşi fenomen fiind observat şi de testerii vestici (v. l"Argus) cu Dusterul TCE 150 CP.

  • dan_grc, joi, 03.10.2019 14:37

    Calitatea slaba a anumitor materiale, adica majoritatea, putin peste un Duster.

  • eu, joi, 03.10.2019 17:08

    @ dan_grc - pai si pretul e putin peste Duster.. uneori chiar sub, la versiunea de baza care e la fel de dotata ca un Duster Laureate

  • dan_grc, joi, 03.10.2019 18:23

    Ai dreptate, ma gandisem la Dokker.

  • Green_Alex, joi, 03.10.2019 18:32

    Tot vad cum creste marca dacia (atat la dotari cat si la preturi) si ma bucur. Sunt curios insa cum o sa evolueze rivalitatea asta intre fratii Duster-Kadjar-Qashqai. Deja exista o suprapunere importanta intre ele. Daca la grupul VAG separatia s-a realizat impingand marca VW in sus (ca preturi si dotari), la alianta nu cred ca o sa mearga la fel. Se lasa cu fratricid.

  • PMC, joi, 03.10.2019 21:29

    Zic ca puteati astepta inca putin cu pozele la interior. Sa fie noapte bine.

  • alex, vineri, 04.10.2019 13:20

    @Green_Alex Diferentiere este din belsug. Duster 4x4 la noi costa 17700(1.5dci) si 17300 euro (1.3tce) Quasquai 4x4 costa ~25k euro (1.7 diesel) Garda la sol Duster ~21cm si unghiuri de atac fenomenale .. la Qq ramane de vazut. Interiorul la Duster e inferior Qq dar optiunile au preturi umane: incalzire scaune 100 euro, navigatie 300 euro, keyless go/entry 200 euro. La Kadjar cred ca e aceiasi poveste, poate un pic mai ieftina decat Qq. Rival direct Dusterul nu are la preturile de lista chiar daca unii incearca diferite comparatii.

  • assur, vineri, 04.10.2019 17:30

    Suprapunerea Kadjar/Duster/Qashqai exista doar pe pietele mici unde Renault si Nissan sunt vandute si in versiuni "chele" si lipsesc chiar cele full. Pe piata din Franta e diferenta de cel putin 5000 intre ele in echipare aproape similara (fara 4x4 care e propus doar pe versiunile scumpe la Renaul), Cel mai scump Kadjar se duce spre 40K EUR, nu as spune ca e un concurent pentru Duster.

  • MiGA, duminică, 06.10.2019 00:46

    Nu ma pot abtine sa nu va impartasesc opinia generala din patria lui Voltaire: Reno ! Chaque jour un bruit nouveau ! Daca si francezii spun asta ... No comment