Renault Kadjar

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 Intens

Interior

4.0

Chiar dacă nu este un producător premium, Renault are o rețetă de succes când vine vorba de habitacluri, pentru că modelele de generaţie nouă te fac să te simți bine la bord. Kadjar nu face excepție de la regulă, fiind o mașină spațioasă, cu scaune confortabile și cu loc pentru cinci adulți și bagajele lor.

Materialele de la bordul lui Kadjar sunt de calitate bună, cu mici excepții pe maşina testată de noi, cum sunt ornamentele finisate maro lucios, care sunt prea tari și au o textură neplăcută la atingere. Comenzile sunt amplasate ergonomic. Francezii nu s-au abținut să nu apeleze la amplasarea ușor neobișnuită a butoanelor de activare a tempomatului și a limitatorului de viteză pe consola centrală, dar îi iertăm și de data aceasta pentru că acestea sunt încă la vedere şi sunt ușor de folosit.

Din lista greșelilor pe care nu le iertăm la bordul lui Kadjar se numără cotiera, al cărei capac este destul de tare și nu glisează față-spate, şi suporturile de pahar din consola față (insuficient de adânci și de largi).

Locurile din față au un suport lateral adecvat și sunt confortabile chiar și pe distanțe mai lungi. Comenzile lui Kadjar sunt ușor de găsit dacă te-ai mai urcat într-un Renault în ultimii 10 ani, iar ergonomia lor este suficient de bună încât să te prinzi imediat ce face fiecare buton. Ne place partea centrală a bordului și integrarea afișajului tactil de șapte inch, la fel cum ne place și bordul complet digital, o premieră în segmentul acesta. Francezii au preîntâmpinat o potențială critică și oferă mai multe teme de culori pentru unitatea multimedia și pentru ceasurile de bord, precum și mai multe skin-uri pentru acesta din urmă.

Portbagajul lui Kadjar este destul de mare, 472 litri, ceea ce-l încadrează în media segmentului. Spațiul de încărcare are podea dublă și începe de jos, lucru util când ai de cărat un obiect mare și greu. Problema este că, dacă îți rogi copilul sau prietena să închidă portbagajul lui Kadjar când tu ai cumpărăturile în mână, s-ar putea să ai o problemă logistică prin faptul că ajutorul tău nu va ajunge cu mâna la mânerul hayonului.

  • eee, vineri, 21.08.2015 16:37

    e cam ciudat sa depunctezi unul dintre cele mai puternice motoare de 1.6 diesel de pe piata, mai ales ca numai opel ofera ceva de genul, restul oferind inca motoare de 2l. Motorul este absolut fantastic pentru cilindreea lui, si trebuie intr-un fel apreciat cum se cuvine. Motivul pentru care concurenta nu ofera astfel de motare este pentru ca nu au suficienta putere sa impinga o masina atat de mare. 1.6 dieseleul de la vag, peugeot si care mai sunt , nici nu se apropie de nivelul asta de putere.

  • gigi_frana, vineri, 21.08.2015 16:42

    Citat din testul cu varianta pe benzina : "Sfatul nostru: mergeți pe diesel. Considerați că nota finală a mașinii ar fi cu cel puțin 0.2 puncte mai mare în condițiile astea." deci aritmetica AM : 4.2+0.2 = 4.2 :)

  • sandu, vineri, 21.08.2015 16:44

    hmm, ce sa cumpar: un kadjar sau un tiguan? cred ca raspunsul e logic, decat sa cumperi uratenia asta de masina cu motor de 1.6...poti lua un tiguan cu 2.0tdi si mult mai dotat.

  • gigi_frana, vineri, 21.08.2015 16:53

    corect , mai pui ~6000 si iti iei Tiguan, in cel mai fericit caz la fel de dotat :)

  • @sandu si gigi ''coca'', vineri, 21.08.2015 19:08

    Ma voi astia doi, voi sunteti din aia cu masini germ,ane second hand de cad tablele de pe ele, si saraci ca porcii, nu mai comentati aiurea ca nu va permiteti masina asta, care este mult peste secondurile voastre....

  • 1, vineri, 21.08.2015 19:12

    3,9 (maxim).

  • zicsieu, vineri, 21.08.2015 20:14

    Draga "eee", Sunt adorabili cei care isi inchipuie ca sunt mari specialist dar nu au habar ce spun. Adica asa, ca tine. Ai auzit in viata ta de Honda CRV 1,6 diesel si 160 CP? Este spaima grupului RNR, care a montat motor de Megane pe un SUV de peste 1500 kg. Apoi, de la anul este prevazut ca cei de la Hyundai sa puna motorul de 1,7 si 141 cp pe noul Tucson, urmati probabil si de Kia. Acum sa ne intelegem, eu nu critic acest motor, dar el nu cred ca este potrivit pentru Romania. El este sufficient in Germania sau in restul Europei cu infrastructura, acolo te pui pe autostrada, ai fixat pilotul la 130-140-150 km la ora si masina te duce unde ai nevoie. In oras oricum nu conteaza ca ai 130 sau 160, iar 320 NM sunt sificienti. Dar povestea se termina odata ce te ajungi in tari unde autostrazile nu prea exista, ca in Balcani. O sa-ti dau un exemplu extreme: pune tu 7 insi intr-un Xtrail cu acest motor de 130 CP si du-te sa vizitezi maramuresul sau nordul moldovei. Apoi sa vii sa ne spui cum este asta cu "motor puternic". Eu am mers cu unul, de curiozitte, cu 3 personae. Taticu, daca vrei sa depasesti dacia 1300 din fata, iti trebuie ceva avant, altfel risti sa te incalece tirul din sens contrar.

  • unckle, vineri, 21.08.2015 20:27

    da frane are ? ... ultimele exemplare de SUV ale renault sunt un pic dezamagitoare la aspectul asta.

  • Alex, vineri, 21.08.2015 20:49

    Aiai-i frate, mai pui 6000 si iti iei Tiguan de 2.0. In ce lume traiti? 6000 euro sunt bani de un Logan, iar 1.6 diesel are taxe, consum si intretinere mai mica decat un 2.0. Daca vrei 1,6 cum sa iti iei 2.0? Nu mai zic, ca motoarele actuale de VW sunt sub orice critica. Pana la 250.000 km ai schimbat jumate din componente (volanta, filtru particule, injectoare). La 6000 euro extra, asta iti si doresti, sa fii tot in service.

  • vianu, vineri, 21.08.2015 21:28

    @unckle Venind dinspre pestere Ialomicioarei catre Sinaia am surprins 2 Kadjaruri (in PROBE) pe serpentine. Erau absolut nebuni tipii (un tip si o tipa) am incercat sa ma tin dupa ei. Mi-a fost imposibil...oricum "au facut" toate masinile din fata lor, abordand la limita virajele si accelerand la blana in orice situatie. M-a surprins stabilitatea masinilor (eu ruliul chiar nu l-am vazut) si siguranta cu care rulau pe un traseu unde instinctul de supravietuire iti spunea sa micsorezi viteza catre 60km/h (asta fiind viteza maxima de bun simt) Deci nu stiu ce frane aveau si ce ruliu ati simtit voi (de la AutoMarket) la Kadjar, dar figurile celor doi nu tradau nemultumire ci radiau de bucurie, acestia facand cale intoarsa intr-o parcare spre a mai face o tura. PS...am dovezi video :))...din nefericire nu prea de calitate :(

  • S, vineri, 21.08.2015 23:07

    @vianule: baga pe youtube si apoi da link sa vedem :) Dar tu cu ce masina te tineai de ei ? Asta depinde si de conducator. Eu pot cu loganul sa ma bag cum nu se baga nici altii cu audi. Dar cunosc traseul cu ochii inchisi... de ani il tot parcurg in fiecare zi si cunosc limita masinii.

  • sUV, sâmbătă, 22.08.2015 00:22

    @eee pe bune , acum laudam un motor mic pe motorina pentru ca 1.6 si nu 2.0 ? Nu sunt fan down-sizing si as alege tot timpul un motor putin mai mare . Sa stii ca 2.0 trage mai bine ca un 1.6 iar 1.6 130CP , pe cand la un 2.0 exista oferte din segment si cu 180CP. Un mare plus pentru AM pentru ca: NU ne place pentru maxim-ul de motor 130CP , eu de 100 de ani tot zic asta . La o masina de acest gabarit din acest segment , mai ales ca se ajunge la preturi medii de achizitie .. este aiurea sa nu ai de unde alege un motor mai mare , un pachet sport etc.. de exemplu cum poti face la Tiguan. Acest trend care il au si japonezi de a tranti 2-3 motoare de maxim 130CP este cel putin hilar pentru 2015, oricat de bune ar fi acele 2-3 motoare. @gigi_frana Hai pe bune , adica pe langa cei aproape 28k ( cat costa acest Kajdar varianta de top) mai pui 6k adica in total 34k pentru un Tiguan 2.0 140 cp diesel? Daca intri frumusel in configuratorul vw si alegi varianta de top de la Tiguan : Tiguan R-Style BMT 2,0 TDI 4M poti observa ca , costa 30.5k care are incluse destule optiuni gen DRL, bi-xeon, scaune sport fata, suspensie sport, detector oboseala etc Asta inseamna o diferent reala de 2750 euro. La acest nivel de pret eu as alege Tiguan mai ales pentru R-Line care are un pachet sport si nu doar la design. Mai mult , eu m-as duce pe motorul 2.0 de 177CP , dar nu putem compara cu NOUL kajdar pentru ca nu are asa ceva Alta stupizenie tipic franco-nipon doar pe o motorizare poti primi 4x4 pe un SUV, numai pe cea de TOP. Acest lucru este total aiurea. @vianu Eu te-as crede sincer , poate erau piloti profi care pur simplu vroiau sa promoveze. Eu am condus kajdar de curiozitate dar sigur nu era sportiva si dinamica. Era la fel ca Tiguan-ul normal , doar pe R-Line de la Tiguan obtii un pachet cu care masina este mai dinamica si sportiva peste Tiguan normal sau Kajdar. Luna viitoare o sa se lanseze noul Tiguan , vom vedea cum se compara cu NOUL Kajdar.

  • Mda, sâmbătă, 22.08.2015 01:20

    Super, eu sustin ce zice sUv 120%. Nu am are sens sa comentez. Ba da defapt , cutie automata ? Aaa am uitat configuram un suv franco-nipon . A da sUV ai gresit ceva , la Tiguan motorul de 2.0 diesel are 150CP nu 140CP . Iar cel de 2.0 diesel puternic , nu are 177CP ci 184CP. Le-au schimbat de curand se pare. Datele sunt luate din configurtorul vw.

  • rov, sâmbătă, 22.08.2015 09:06

    Afirmati ca "Automarket efectuat deja un test de consum pe ruta București-Sinaia-București cu acest Renault Kadjar, iar rezultatul nostru a fost de 3.9 litri la sută pe traseul de 220 kilometri, cu 0.5 litri mai mic decât cel anunţat oficial în extraurban de Renault". Este incorect si poate induce in eroare sa numiti acel mers extrem cu masina "test de consum". Puteti sa-l numiti recordul automarket, sau performanta minima de consum a modelului, sau limita minima de consum. Altfel este similar cu afirmatia ca pana la Sinaia se fac cam 29 de minute din Bucuresti, dupa un test de viteza...

  • Paris, sâmbătă, 22.08.2015 09:50

    M-am urcat in el si principala concluzie: muuuuult plastic peste tot! La fel de mult si in Talisman si noul in Espace. Vedeti ca pe Champs Elysees e un show-room Renault unde prezinta ultimele modele, iti dau voie sa te urci in masini, poti sta cat vrei. Masini desenat frumos, dar cam atat.

  • Pana, sâmbătă, 22.08.2015 12:44

    Sa-mi fie cu iertare, masina o fi ok. Dar totusi, sunt 27000 de euro pe un SUV cu 130 CP. Este ca si cum ai avea 100-110 CP pe o compacta. Bine, poate fi suficienta puterea asta in mod normal. Dar cand dai atatia bani, parca vrei si ceva mai cu "vitamine" cand calci acceleratia. Oricum este clar ca masina a fost gandita mai mult spre confort. Ar fi printre ultimele mele optiuni masina asta. Iar in fata ei ar fi ofertele de la Mazda sau Honda.

  • Andy, duminică, 23.08.2015 13:29

    150 cp erau excelenti pentru 27.000 de euro tinand cont de dotarile mai mult decat generoase (aici Renault merita un super plus printre producatorii de volum europeni care au devenit din ce in ce mai zgarciti - Renault are mentalitate coreeana din punctul asta de vedere, ceea ce e foarte bine pentru clienti). 130 e un pic cam putin, insa sa fim seriosi...nu e o dezamagire. Acceleratia e bunicica la 10.5. Ar fi fost excelenta la 9 sau un pic sub insa la urma urmelor nu are rost sa fim farisei: vitezele de peste 140 km/h si acceleratiile stil Flash nu-si au locul decat pe circuit pentru ca altfel sunt ilegale (ok, exista Germania ca exceptie insa la cum sunt in reparatie/modernizare majoritatea autostrazilor...si STAU-ul omniprezent...e mai mult un mit).

  • @Andy, luni, 24.08.2015 10:31

    Imi pare rau, dar asta cum ca nu avem drumuri sau 140 km/h este peste viteza legala mi se pare cam aiurea. Pai atunci ne putem cumpara toti masini de max. 100 CP si nu depasesc 170-180 km/h, ca oricum nu ai unde sa mergi cu mai mult de 130 km/h. Daca se oferea un motor mai puternic la acesti inseamna ca Renault sa mareasca pretul masini sau, daca se dorea sa ramana pretul apropiat si masina sa aiba un motor mai puternic, sa mai elimine din dotari. Practic s-a incercat un compromis.

  • crico, luni, 24.08.2015 19:46

    mai bine imi iau o chinezeasca din bulgaria:-)) era buna o comparatie si cu suv-ul ala Hover 6. @Automarket, cand o sa-l testati?

  • hazard, joi, 27.08.2015 11:27

    Noul Yeti Ambition Out 4x4 2.0 TDI DSG 170 CP / 125 kW 28.243euro Hai pa, Renult.

  • xxx, vineri, 28.08.2015 17:01

    @hazard de fapt prețul pe care-l indici este o oferta, normal costa 31000€ Deci nu rata ocazia !

  • hazard, sâmbătă, 29.08.2015 16:56

    @xxx bine, ai dreptate. O iau pe aia manuala si insist sa dau 28 de mii, nu 26 cat e la oferta ;) Asadar, hai pa , Renault.

  • reddog76, vineri, 02.10.2015 12:50

    @hazard Nu spui si dotari are Yeti-ul ala? Compare-le cu cele de pe Kadjar si pe urma spune-ne ce iti lipseste.

  • Petrica, miercuri, 06.04.2016 23:18

    A fost testat NCAP, are 5 stele. Nu am inteles clar daca Kadjar este in aceeasi clasa cu Hyundai Tucson.