Tinuta de drum
Renault nu a operat modificări la nivelul ținutei de drum, Kadjar fiind aceeași mașină cu care publicul s-a obișnuit: confortabilă și ușor de condus. Trece fluierând peste denivelări și gropi, chiar și atunci când optați pentru jantele de 19 inch. E drept, o să vă simțiți mai bine cu cele de 17 inch. Suspensia nu transmite foarte mult zgomot la interior, însă, în cazul unei infrastructuri problematice antifonarea sa este perfectibilă.
Despre o rulare dinamică nu prea poate fi vorba, Kadjar facelift fiind un crossover destul de cumpătat. Există un ruliu pronunțat în viraje, iar direcția nu este dintre cele mai precise. Ea se dovedește însă extrem de prietenoasă în oraș, unde este asistată foarte bine și unde înlesnește manevrele în parcare.
Pentru cei care își doresc ieșiri în teren accidentat, e bine de știut că SUV-ul Renault și dimensiunile sale nu promit aventuri în vârf de munte. Avem o gardă la sol decentă, de 20 de inch, cu care te simți în siguranță pe orice drum forestier. Unghiul de atac are doar 17 grade, iar cel de degajare 25.
Din păcate, tracțiunea integrală nu va fi disponibilă pe toate versiunile. Doar cei care plătesc pentru motorizarea vârf de gamă, 1.7 dCi de 150 de cai putere vor avea acces la un sistem 4x4 preluat de la Nissan, similar cu ce găsim pe Duster. El dispune de un mod 4x2, pentru eficiență, de un 4x4 automat, în care sistemul gândește singur către ce axă merge cuplul motor, și de un 4x4 Lock, gata să împartă resursele 50/50 între cele două axe, cu condiția ca viteza să nu depășească 40 de km/h.
Pentru cei care nu au posibilități financiare pentru versiunea de top și deci pentru 4x4, Renault Kadjar poate fi comandat pe celelalte derivate cu un sistem Extended Grip. Acesta moderează cuplul motor trimis către puntea față. Nu este un sistem 4x4, dar vine cu mai multe moduri de rulare: cel standard se numește Road Mode. Mai există Uneven Ground Mode, care controlează modul de tracțiune în locul șoferului, ajutând astfel la descărcarea roților de noroi, nisip sau zăpadă. Modul Expert le oferă clienților libertate deplină, aceștia fiind capabili să dozeze cuplul trimis roților doar cu ajutorul accelerației.
Eu nu inteleg de ce la testele astea trebuie sa "bruscați accelerația așa cum am făcut-o eu". La voi ori mergeti de ii sar supapele prin capota, ori mergeti cu 80 pe autostrada sa incurcati circulatia. Ca tot omul normal nu se poate, sa stim si noi exact cam ce consum o sa scot cu o masina de genul asta?