Motor / Transmisie
Dacă partea estetică nu a reprezentat punctul principal atunci când francezii au deschis dosarul pe care scria Kadjar facelift, capitolul dedicat motorizărilor a fost unul stufos.
Așa se face că SUV-ul compact a "scăpat" de aproape toate motorizările vechi (mai puțin de longevivul 1.5 dCi) și a trecut la unități noi (benzină și diesel) care sunt aliniate la normele de poluare și la cerințele publicului.
Deși cota de piață a mașinilor echipate cu motoare diesel a scăzut considerabil în ultimul an, producătorii nu vor renunța prea curând la acest tip de propulsor. Ba mai mult, există constructori care se încăpățânează și luptă împotriva curentului pregătind unități diesel.
În cazul de față, Renault a renunțat la vechiul 1.6 dCi și a trecut la un propulsor de 1.7 litri Blue dCi. Francezii spun că motorul este gândit ca o evoluție a vechiului propulsor de 1.6 litri și promite atât performanțe mai bune, cât și un consum de carburant și emisii reduse.
În gama Renault, motorul va putea fi întâlnit în versiuni de 130 CP și 150 CP, însă pentru Kadjar facelift, producătorul francez propune doar varianta de top.
Motorul are o cilindree de 1.747 cmc și oferă 150 de cai putere la 4.000 rpm și 340 Nm începând cu 1.750 rpm. Unitatea pregătită de francezi este una cât se poate de agilă și rapidă în reacții și chiar are suflul necesar să-ți apropie serios capul de tetieră atunci când pedala de accelerație este apăsată până la podea. Așa cum era de așteptat, propulsorul "reușește" să livreze la nivelul habitaclului zumzăitul specific motoarelor diesel după ce acul turometrului indică 3.000 rpm.
Motorul diesel se achită cu brio de sarcini atât în oraș, cât și pe drumuri naționale sau autostrăzi. Resursele oferite de acesta vor fi suficiente pentru a te bucura de reprize decente livrate începând cu 80 km/h. Dacă vrei un comportament temperat, atunci poți apăsa cu încredere butonul Eco, iar motorul devine unul ușor anesteziat în reacții.
Pentru moment, unitatea de 1.7 litri poate fi comandată doar cu o cutie de viteze manuală. Aceasta oferă trepte foarte lungi, iar timoneria nu este cea mai precisă din câte am întâlnit până acum. Ba mai mult, în momentul schimbării treptelor de viteză apare și un "click cu iz metalic" care nu-și are rostul, în contextul în care Kadjar nu este vreun sportiv.
o masina per total buna, dar MARE pacat ca motorul asta se ofera doar cu manuala