Renault Megane Sedan

1.3 Benzina Turbo (TCe) 140CP Aut7 Intens

Motor / Transmisie

4.0

Cu noul motor de 1.3 litri pe benzină am făcut cunoștință prima dată în momentul lansării noii generații Mercedes-Benz Clasa A. Atunci am rămas plăcut impresionat de calitățile unității dezvoltate de Daimler și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.

Altfel spus, porneam la drum cu câteva informații bine întipărite la nivelul subconștinetului cu privire la caracteristicile noului propulsor pe benzină. Iar dacă stau bine și analizez situația de față, acest motor are șanse mari să devină cel puțin la fel de popular precum motorul diesel de 1.5 litri dCi. 

Imediat ce apeși butonul care pune în mișcare cei patru cilindri ai motorului, simțurile îți vor fi inundante de un sunet plăcut. Micuțul 1.3 TCe reușește să impresioneze de la "prima vedere", iar sunetul generat de acesta mi s-a părut ceva mai "masculin" comparativ cu cel oferit în cazul versiunilor comercializate de Mercedes-Benz.

În cazul versiunii testate, propulsorul dezvoltă 140 de cai putere la 5.000 rpm și 240 Nm începând cu 1.600 rpm. Resursele sunt suficiente pentru a te mișca rapid prin traficul din oraș, iar motorul reacționează plăcut chiar și la turații joase. La viteze de autostradă, motorul nu dă semne de oboseală. Însă nu îi cere reprize rapide, pentru că n-o să-ți poată oferi acest lucru. În funcție de modul de conducere ales (Eco, Comfort, Sport, Neutral și Individual), motorul răspunde în ritmuri diferite.

Din păcate, versiunea de 159 CP nu este disponibilă în gama lui Megane Sedan, iar în aceste condiții propulsorul testat devine cea mai potentă variantă pe care o poți cumpăra în acest moment în România. 

Alături de motorizarea de 1.3 litri, Renault propune o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Așa cum probabil ați mai citit până acum, transmisia EDC oferită de francezi este una echilibrată, schimbările de trepte având loc într-un mod plăcut. Cu toate acestea, au existat și mici "bâlbâieli" pe anumite retrogradări. 

  • adi_10, vineri, 05.04.2019 11:04

    as astepta un facelift pt modelul acesta. are deja vreo 3 ani daca nu gresesc. noutatea la aceasta masina este motorul, care la prima vedere pare ok. una peste alta este o masina buna la un pret cat de cat ok.

  • olteanu, vineri, 05.04.2019 11:11

    @ adi_10 Va veni in 2020 facelift.

  • adi_10, vineri, 05.04.2019 11:19

    @olteanu - aha, ok, mersi !

  • olteanu, vineri, 05.04.2019 11:26

    @ adi_10 uite aici: http://www.automarket.ro/stiri/detalii-despre-renault-megane-facelift-mici-modificari-estetice-si-90761.html

  • Ion, vineri, 05.04.2019 12:12

    "Dacă ne uităm în segment, pe aceeași plajă de motorizare și niveluri cât mai apropiate de echipare,..." Comparati variantele de baza ale Renault, Skoda, Mazda cu echiparea Titanium de la Ford! Daca nu gasiti echivalent atat pentru echipare cat si pentru motorizare, macar precizati ca unul dintre modelel este cu echipare superioara! Asa ar fi frumos! Asta in cazul in care comparatia preturilor nu este facuta special pentru a defavoriza unul dintre modele!

  • Cucubau, vineri, 05.04.2019 12:13

    Intr-adevar, pretul de lista al Megane-ului este cel mai mic, in schimb Renault are politica de a nu negocia pretul iar reducerile sunt foarte mici, asa ca este posibil sa achizitonezi concurenta la pret mai mic.

  • Cucubau, vineri, 05.04.2019 12:18

    @Ion: Comparatia este corecta si se face dupa pret si nu dupa nivelul de echipare: varianta Intens (de top) a Megane-ului este comparabila la pret cu cea de top a Focus, dar cu variante mai chele de la Skoda si Mazda.

  • oli, vineri, 05.04.2019 14:34

    Au luat-o razna toti cu preturile, arunca 30 de cai in plus, o cutie automata si o tableta si gata 22k, ba sunteti nebuni. Pai 110 cai, echipare top, manuala-aspirat era la vechiul megan 11k la oferta,cel putin asa am luat-o eu, inteleg ca mai pui acolo ceva, dar sa dublezi pretul... Vad ca toti lauda pretul, inseamna ca ne-au pacalit pe toti, ne-au obisnuit cu preturi mari si acum ni se pare ceva normal. Ca la telefoane, cele de top erau 3000 de lei iar acum sunt 6-7mii iar lumea da fara probleme banii pe ele. Pai cine are 22k sa dea pe masina asta mai strange 8-9 k si isi ia altceva, chiar o electrica.

  • ShelbyV8, vineri, 05.04.2019 15:13

    Am Megane Sedan 1.3 cu cutie manuala de aproximativ 4 luni si nu pot spune ca sunt nemultumit. Initial, Renault era ultima varianta, dar am condus concurentii sedan (cu exceptia Skoda Octavia, al carei fecelift il consider odios), inclusiv unele modele dintr-o clasa mai mare sau mai scumpe. Pretul final a fost de 16600euro plus 1500ron (tichetul rabla). Pretul de catalog era de 19800euro, deci au oferit o oarecare reducere. Consumul mediu in primii 7500km este de 7.5l%, fara a conduce economic. Am utilizat masina in proportii egale urban-extraurban. Punctele slabe ar fi, intr-adevar, unele materiale de la interior si sistemul multimedia, dar nu sunt elemente pe care le gasesc deranjante.

  • cornel.socariciu, vineri, 05.04.2019 16:50

    @Ion În cadrul testului am comparat Renault Megane Sedan cu modele rivale care pot fi echipate cu motoare apropiate ca putere, cu transmisii automate și niveluri de echipare cât mai apropiate de cel al modelului testat. De asemenea, Intens este echiparea de top în cazul lui Megane Sedan și nu versiune de bază așa cum ai menționat. Iar în cazul lui Focus, varianta Titanium este cea potrivită și nu versiunea de bază Trend.

  • PMC, vineri, 05.04.2019 17:26

    @Oli: 100% de acord. Au capiat cu preturile. Pur si simplu nu se justifica asemenea preturi aberante. Au ajuns sa ceara 17 - 19.000 de eur pt un Polo. Tzacaneala, frate. In conditiile astea, devine din ce in ce mai firesc sa nu-si mai ia omul masina noua. Sau poate o fi o noua criza majora dupa coltz. Sunt bani ieftini in piata, asa ca lumea cumpara "fara giudetz". Cat despre motorul ala de 1.3, atata l-ati laudat, ca o sa ma duc si eu la un test-drive.

  • mm, sâmbătă, 06.04.2019 08:52

    intr-un fel e normala cresterea preturilor, pe de-o parte sunt obligati sa utilizeze sisteme de siguranta activa sofisticate si tehnologii eco costisitoare, pe de alta parte avem pretentii de dotari si finisaje premium la modele de masa (vezi scaune cu masaj), acum daca ar scoate-o la 12k dar cu plastic dur si scaune normale, etc., ne-am lega toti de acest fapt si am da cu 50% mai mult pe un das auto. Traim intr-o inflatie a pretentiilor care in mod implicit se traduce intr-o inflatie a preturilor. Si apropo de telefoane, nu-i nevoie sa cumperi un telefon de 60, unul de 6 face exact acelasi lucru, dar de, ce suntem niste sarantoci? A ajuns sa fie o rusine in a fi normal, daca nu ai ce-i mai scump si sofisticat nu te mai integrezi, preferam sa ne cacam pe noi decat sa ne traim viata.

  • Adrian M, sâmbătă, 06.04.2019 10:33

    Am ramas dezamagit de acest megane in varianta zen, materiale sobre, culori inchise, afisaj rudimentar, nu se compara cu Zen de pe Kadjar sau cu interiorul vechiului focus ca de cel nou nu mai vb, singurul lucru care mi-a placut a fost volanul, singura parte lucioasa fiind pe acesta de 5 cm patrati, in rest liniile lucioase sunt din imitatie...asta este... atat dai.. atat primesti. Vreau sa trec de la suv la compact-mediu , dar acesta iese din optiunile mele, intens fiind prea scump cum bine scoate in evidenta Oli. Nu pot da 18000 euro pe un megane intens, cand pe o kuga 2.0.tdci 180cp, 4*4,de 3 ani cu 35000km, echipare titanium, am dat 17800, iar pe kadjar nou , zen, 17700, nou. Intre timp ma duc sa testez noul ceed:)

  • pipo, luni, 08.04.2019 17:47

    In sfarsit o varianta de motorizare demna de luat in seama in dauna faraonicului dci 1,5. Daca acesta din urma pleaca de la 20850 eur in varianta Intense si-l vad peste tot nu vad de ce acest benzinar cu 1300 euro mai ieftin sa nu aiba succes. Pretul este de aproximativ 18.000 euro la dealer si este dealtfel cam cea mai 'economica" varianta de compacta alaturi de Opel Astra si coreence. Fanii Renault nu vor sta pe ganduri prea mult , e o motorizare indelung asteptata. Dealtfel am banuiala ca rezultatele nu tocmai notabile in vanzari a actualei generatii de pana acum au legatura cu lipsa unui motor pe benzina "competitiv". In rest...acelasi Megane ..masina aproape perfecta pt. exploatare normala pana pe la 100 k / sau 5-6 ani ..ca apoi...cum ti-o fi norocul !...ca orice frantuzoaica !

  • pipo, luni, 08.04.2019 17:49

    ...preturile despre care vorbesc mai sus sunt pt. cutie manuala.

  • xxx, marţi, 09.04.2019 08:49

    @PMC am mers eu cu varianta 116CP/cuplu 220Nm si 140CP/240Nm manula. Varianta de 116 pentru un om normal este arhi-suficient Varianta 140 este bine (dar nu sportiva) Baiatul meu vrea varianta de 116 cea mai de jos (Buisiness) masina cu rabla si reduceri marketing face 13000€

  • ANV, marţi, 09.04.2019 16:09

    @xxx chiar 12000€...

  • Megane 4, miercuri, 10.04.2019 12:33

    Eu am comandat versiunea Intens 1.33 140, cutie manuala, pe care am pus 3 optionale: vopsea metalizata, roti de 17 si navigatie mare. Pret final: 17.983 eur dupa scaderea rabla (1400 eur) si ofertei lunare (1800 eur). Eu zic ca e unul foarte bun raportat la ce ofera masina si la preturile concurentilor. Sigur, nu e spatioasa ca Octavia sau dinamica precum Civic, Mazda 3, Focus dar e o masina decenta.

  • cosmin dicu, sâmbătă, 14.03.2020 08:26

    Cucubau-Renault are preturi de lista acceptabile,NU MICI...si de acolo,in functie de dealer,masina,cat de dotata o doresti,POTI obtine discount-uri...cat de mari...cu siguranta duble fata de VAG!