Motor / Transmisie
Cu noul motor de 1.3 litri pe benzină am făcut cunoștință prima dată în momentul lansării noii generații Mercedes-Benz Clasa A. Atunci am rămas plăcut impresionat de calitățile unității dezvoltate de Daimler și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.
Altfel spus, porneam la drum cu câteva informații bine întipărite la nivelul subconștinetului cu privire la caracteristicile noului propulsor pe benzină. Iar dacă stau bine și analizez situația de față, acest motor are șanse mari să devină cel puțin la fel de popular precum motorul diesel de 1.5 litri dCi.
Imediat ce apeși butonul care pune în mișcare cei patru cilindri ai motorului, simțurile îți vor fi inundante de un sunet plăcut. Micuțul 1.3 TCe reușește să impresioneze de la "prima vedere", iar sunetul generat de acesta mi s-a părut ceva mai "masculin" comparativ cu cel oferit în cazul versiunilor comercializate de Mercedes-Benz.
În cazul versiunii testate, propulsorul dezvoltă 140 de cai putere la 5.000 rpm și 240 Nm începând cu 1.600 rpm. Resursele sunt suficiente pentru a te mișca rapid prin traficul din oraș, iar motorul reacționează plăcut chiar și la turații joase. La viteze de autostradă, motorul nu dă semne de oboseală. Însă nu îi cere reprize rapide, pentru că n-o să-ți poată oferi acest lucru. În funcție de modul de conducere ales (Eco, Comfort, Sport, Neutral și Individual), motorul răspunde în ritmuri diferite.
Din păcate, versiunea de 159 CP nu este disponibilă în gama lui Megane Sedan, iar în aceste condiții propulsorul testat devine cea mai potentă variantă pe care o poți cumpăra în acest moment în România.
Alături de motorizarea de 1.3 litri, Renault propune o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Așa cum probabil ați mai citit până acum, transmisia EDC oferită de francezi este una echilibrată, schimbările de trepte având loc într-un mod plăcut. Cu toate acestea, au existat și mici "bâlbâieli" pe anumite retrogradări.
as astepta un facelift pt modelul acesta. are deja vreo 3 ani daca nu gresesc. noutatea la aceasta masina este motorul, care la prima vedere pare ok. una peste alta este o masina buna la un pret cat de cat ok.