Consum
Așa cum ne-am obișnuit, succesul unui model electric va fi legat direct de consumul său, respectiv autonomia oferită. În cazul lui Renault Megane E-Tech Electric, cifrele oficiale spun că autonomia modelului de față (218 CP, 60 kWh) ar trebui să fie de maxim 450 de kilometri cu o baterie plină.
Ei bine, asta înseamnă un consum mediu de circa 13.3 kWh/100 km. Bineînțeles că nu am luat de bune aceste cifre și nu i-am crezut pe cuvânt pe oficialii francezi. De altfel, de foarte puține ori se atinge autonomia pretinsă de către producători în viața reală. Cifrele variază destul de mult, în funcție de temperatura exterioară și cât de grea e talpa ta dreaptă.
Prin oraș, dupa 100 de kilometri parcurși la o temperatură exterioară de circa 25 de grade Celsius, am observat un consum mediu afișat de numai 13.8 kWh/100 km, insesizabil mai mult decât numerele oferite de Renault. Practic, autonomia mașinii ajungea la aproximativ 435 de kilometri în acest stil de mers.
În afara orașului, pe DN1, între București și Ploiești, consumul a scăzut, până la 13.6 kWh/100 km (441 kilometri autonomie), un rezultat și mai bun. Pe autostradă lucrurile au degenerat un pic, consumul afișat ajungând la 21 kWh/100 km, rulând cu o viteză medie de 126 km/h (autonomie 286 kilometri). Per total, o performanță foarte bună oferită de Renault Megane E-Tech Electric, dar în condiții meteo aproape perfecte.
Pe partea de încărcare, lucrurile stau bine dacă bifezi opțiunile corecte. E surprinzător faptul că Megane vine în standard doar cu un încărcător de 7.4 kW la o priză AC. Mai mult, pachetul standard al mașinii nici măcar nu include un încărcător pentru priza casnică obișnuită. Tot ce primești pe Megane este un cablu Type 2 de 7.4 kW, cu o lungime de 5 metri.
Opțional, poți bifa opțiunea care îți permite să încarci mașina pe curent alternativ cu până la 22 kW putere dar, foarte important, această opțiune este disponibilă doar pe versiunea cu baterie de 60 kWh. Mai mult, deși Megane Electric poate folosi încărcătoare fast-charge de până la 130 kW pe curent continuu, această opțiune este disponibilă, iarăși, doar pe versiunile cu baterie de 60 kWh.
Partea bună este că, dacă ai opțiunea de 22 kW bifată, mașina se încarcă foarte repede, iar stațiile de încărcare AC sunt deja pe toate drumurile. Bravo, Renault! Așteptăm să nu mai fie opțional.
Comparativ cu rivalii săi, Megane E-Tech Electric are performanțe demne de invidiat. Principalul său rival, Volkswagen iD.3, promite o autonomie de maxim 417 kilometri oficial, și are doar un motor de 204 CP. Kia e-Soul anunță o autonomie de 457 de kilometri, cu aceeași putere ca iD.3, în timp ce Hyundai Kona electric pretinde 484 de kilometri cu un „plin”.
-
Mike, vineri, 19.08.2022 15:35
O maşină foarte reuşită !! Pentru publicul larg, nu doar pentru entuziaşti ca Rimac, Lucid, Tesla S, roadster, Audi etron. Bravo Renault !
-
Seriff, vineri, 19.08.2022 15:44
De nu ce nu se spune in articol cat costa inlocuirea unui set de baterii sau al unui motor electric?
-
MarDark, vineri, 19.08.2022 15:46
@Seriff poate pentru ca nici la cele termice nu scrie cat costa sa schimbi un cilindru, motorul, turbina....
-
@Seriff, vineri, 19.08.2022 16:24
Dar VAG a zis ce inseamna update software? Au zis ca polueaza in realitate de 40 de ori mai mult? Cata putere si cuplu pierzi dupa resoftare? BMW a zis cat costa inlocuirea distributiei care pica imediat la motorul 2.0 diesel? BMW a zis de la inceput ca nu e recomandat sa folosesti modul sport si sa incarci bateria la X5 si seria 5 PHEV? Sau a zis cat costa inlocuirea bateriilor cu probleme de la IX? Cred ca atunci cand ai probleme ar trebui sa zici si cat costa remedierea, corect? https://www.motortrend.com/news/2023-bmw-ix-i4-battery-fire-risk-recall/ https://www.motorbiscuit.com/fire-hazard-leads-to-bmw-hybrid-recall-and-subsequent-lawsuit/ Deci hai sa auzim de la cei ce au probleme mai bine, nu sa le ascundem. Sau daca sunt germani, ne facem ca nu vedem problemele?
-
Seriff, vineri, 19.08.2022 16:51
@MarDARK hai nu zau, aia stie cam oricine, e la mintea cocosului si oricum nu costa cat jumatate de masina ca la troacele ECO. Luati-va masini electrice, dar sa nu plangeti cand o sa va ceara in reprezentanta 15.000 euro pe un set de baterii.
-
Gabriel.Nica, vineri, 19.08.2022 17:37
@sheriff zău? E la mintea cocosului? Ia spune-mi, cât costa în reprezentanta înlocuirea motorului N63 de pe un BMW M850i?
-
idic, vineri, 19.08.2022 17:50
“traction battery anomaly” “DC battery charge impossible” Un pic așa când dai banul gros pe un produs aruncat pe piață, ce să zic, prost de-aș fi... doomeașloa. E deranjant un glitch pe sistemul de infotainment, o avertizare falsă de la Soare sau de la Lună. Cum să dai 60k și să rămâi ca Bubba la stația de încărcare. :)
-
dan_grc, vineri, 19.08.2022 17:56
Privind la modul simplist, pare greu de digerat Megane la 51.000 euro, la modul serios tot cam la fel, un Megane 4 cu motor termic, benzină să spunem, este mult mai ieftin, dar din fericire, vor dispărea termicele în zece ani și nu vom mai face aceste comparații absurde.
-
PMC, vineri, 19.08.2022 21:39
@Gabriel.Nica: multumim pentru test. Mi se pare ca faceti o treaba excelenta cu testele voastre. Ca o sugestie, ar trebui sa adaugati si unele pasaje video, macar partial sa poata cititorul sa vada si continut video. Comparatia dintre pretul unei baterii si un motor de BMW M850 mi se pare in cel mai bun caz rau-voita. Bateria de la Nissan Leaf costa cat un motor de BMW de performanta. Ar fi frumos sa fiti impartiali. In cele din urma, rolul jurnalistului e de a PREZENTA informatia, nu de a incerca sa influenteze cititorul. De aia nu mai are incredere nimeni in presa si media, pentru ca sunteti cu dubla-masura si impartiali. Sfatul meu e sa reveniti cat mai rpd la jurnalismul autentic, daca vreti sa va mai citeasca cineva.
-
Lucian, vineri, 19.08.2022 23:05
Electrica de oras exista deja de zeci de ani. Se numeste tramvai sau troleibuz.
-
vaca pe motorina, sâmbătă, 20.08.2022 01:35
sa zicem ca inlocuiesti bateria dupa 10 ani. cat costa un motor second hand raportat la valoarea unei masini dupa 10 ani? Bateria o iei noua, motorul la o termica daca il iei de nou, te rupe la buzunar. Noaptea mintii. unii se vad destepti dar logica le pocneste ca pi-er-patratul de la roata.
-
#^$%^^#, sâmbătă, 20.08.2022 10:29
băejnebun! 50.000 pentru un reno?!?!? Și ăsta de utilizare limitată, ca orice aspirator.
-
Andrei, sâmbătă, 20.08.2022 12:28
Băi ce acri sunt strugurii pentru posesorii de Golf 4 luat de la bătrânica aia din Germania
-
St M, sâmbătă, 20.08.2022 15:42
@Vaca: Ia fa tu o comparatie intre pretul bateriilor la Megane ul asta de 41k reali si o masina termica tot de 41k reali! Si sa vezi atunci diferenta pentru ca motorul termic e mai ieftin decat bateriile la electrice! Dar ce va mai place sa comparati bateriile unei masini de 41 k eventual cu un motor al unei masini care costa noua peste 100 k eur ! Ipocrite creaturi sunt unii...
-
motorina bulbucata, duminică, 21.08.2022 05:06
bah ce-ti mai place si tie sa te dai in stamba. ia intereseaza'te sa vezi cat e un motor la o masina de 100k. iti spun eu ca e mai scump ca bateriile de la meganu asta. atata o scarpinati cu motorina asta de zici ca va inghetat creierul si altceva nu mai calculeaza. vezi ca s-a 'eftinit memoriili.
-
Andrei, duminică, 21.08.2022 12:00
Majoritatea comentacilor nu au capacitatea de a concepe ca unii își cumpără mașini noi și scăpa de ele mult înainte sa se strice motorul. Problema cât costă sa schimbi motorul o aveți voi care cumpărați rable aruncate de alții.
-
@andrei, duminică, 21.08.2022 13:35
Asta nu insemna ca fac nu stiu ce afacere, ci doar ca au bani de cheltuit.
-
Seriff, luni, 22.08.2022 09:05
@Gabriel Nica, ce masina ai? Ai masina electrica? Daca da, e singura ta masina? Ai schimbat tu motorul la un 850 i si te-a rupt a? Ce comparatie, asta e o masina relativ de buget, nu una de 100,000 sau cat e un 850i Pai daca o luam asa cat costa sa repari un motor 1.5 DCI tot Renault si cat costa sa schimbi un set de baterii la un MEGANE ELECTRIC?
-
PMC, luni, 22.08.2022 11:48
https://www.theguardian.com/environment/2022/jun/03/car-tyres-produce-more-particle-pollution-than-exhausts-tests-show Pentru ca eu v-am mai zis aici, niciodata nu a fost vorba despre planeta si emisii, ci intotdeauna a fost vorba despre uciderea liberatii personale (autovehiculul e simbolul libertatii) si de impartirea de saracie pentru cat mai multi. Nu se vor opri la distrugerea industriei auto. La motorul termic pe care l-au identificat acum ca marele dusman al umanitatii. Nu, vor continua, pana cand vom fi toti dependenti de ei, de stat, taxati pana-n maduva oaselor si pusi la ordinele unei maini restranse de nababi. Exact asa au facut si comunistii. Astia fac la fel, numai ca mult mai elaborat si mult mai pervers, prin metode mult mai alambicate si mult mai bine puse la punct. Vom vedea daca muschiul nostru democratic, al tuturor, mai e functional sau daca s-a atrofiat de tot. Testul final vine peste putina vreme. :)
-
PMC, luni, 22.08.2022 12:25
Si inca una: https://m.rfi.ro/special-paris-148194-franta-interzicerea-avioanelor-private-vizorul-politicienilor-francezi ;))
-
Nelu.Pantofaru, luni, 22.08.2022 12:33
Off Topic: Eu nu inteleg un lucru, de ce se tot vorbeste de inlocuirea bateriei la o masina noua? Aceasta are garantie 8 ani si 160.000km dar in realitate ar trebui sa duca pe putin 300.000 km in 10-15 ani pentru o degradare pana la 80%. On Topic: masina e faina, si are un consum extraordinar de bun la viteze mai mici de pana la 100 km/h insa e penalizata foarte mult fata de alte masini electrice la viteza mai mare gen 130-140 km/h. De asemenea pretul e destul de mare si intra in concurenta directa si cu Model 3. Cred doar ca varianta de baza ar fi ok pentru cei care fac multi km naveta sau taxi.
-
alex_cu_a_mic, luni, 22.08.2022 13:56
@Nelu Garantia e in general pentru o degradare sub 70%. S-ar putea ca la 70% sa nu mai aiba autonomia suficienta pentru unii utilizatori. A fost cazul unui ID3 care intr-un an de incarcari preponderent la fast charge pierduse 7% din capacitatea bateriei. Nu e de groaza dar nici de neglijat. Sunt intrebari legitime mai ales in contextul in care bateriile devin din ce in ce mai complexe, mai particularizate si mai greu de reconditionat in ateliere independente care au cam inceput sa apara. Reprezentantele sigur nu-si vor bate capul cu reconditionatul bateriilor. Cat despre concurenta cu model 3 cred ca sunt cel putin 10k euro in favoarea meganului in echipari similare. Model 3 incepe de la 50k euro. Meganul se face ca incepe de pe la 35k.
-
Seriff, luni, 22.08.2022 14:28
@nelu pai de ce? Pentru ca tot aud ca la o masina electrica nu ai costuri, degeaba ai facut economie 160.000 km daca brusc iti cere la service 15.000 euro pe o baterie, practic aia e economia ta, adica dupa ce ca ai cautat statii, ai stat ore langa masina acum trebuie sa cotizezi o suma imensa. De-aia e bine de stiut.
-
PMC, luni, 22.08.2022 14:29
Dupa parerea mea, masina asta e o alegere foarte desteapta pentru cine vrea o electrica. Arata bine, consuma putin, e perfecta pentru naveta. Eu as lua-o daca as sta la casa si as avea posibilitatea s-o incarca la 220, la priza normala, la viteza minima de incarcare, 2,2 kWh, si in felul asta probabil ca bateria va tine 10 ani, sau cam cat o sa tii masina. Daca esti dispus sa fii organizat, poti s-o incarci f bine la priza normala si sa nu fii nevoit sa apelezi niciodata la incarcarea rapida. La drum lung o sa incarci rapid, dar cateva incarcari pe an n-o sa distruga bateria. Pentru calatorii scurte si fatzaiala prin oras, probabil ca Meganul e o idee f buna. Esti limitat, esti conditionat, ca la orice electrica, dar eu personal as da o fuga pe la Renault daca as dori o electrica.
-
fosila moarta, marţi, 23.08.2022 00:21
incurajator sa vezi la PMC ca incepe sa vada lucrurile si prin prisma altora (majoritatii). Asteptam si serifa, dar sa nu ne punem nadejdea prea tare.
-
Seriff, marţi, 23.08.2022 09:30
@fosila moarta, pai are dreptate PMC, e o masina ok daca stai la casa, o incarci peste noapte si aia e. Nu am o problema cu asta, am o problema ca se baga pe gat aceste masini care servesc doar o anumita categorie de oameni, adica aia care stau la casa, au o priza si au si a doua masina, plus de asta se promoveaza cum ca sunt mega economice, ceea ce e o mare vrajeala.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 23.08.2022 12:01
Copilasi, linistiti-va cu incarcatul acasa. Preturile curentului actualmente fara plafonarea de la stat e undeva la 2 lei/kwh. Plafonarea functioneaza pentru un consum de pana la 300 kwh pe luna. Daca depasesti, esti pe piata libera cu toate "beneficiile" ei. Am un prieten care a muscat-o fara sa aiba electrica. Doar cu un apartament de 2 camere la ultimul etaj, cu 2 ac-uri si 3 calculatoare a sarit de 300 kwh intr-o luna. Daca incarci acasa cu 2 lei kwh la un consum optimist de 15% ajungi la 30 lei/100 km. Acelasi cost al deplasarii sau pe aproape, poti avea cu o masina pe GPL sau una hibrida atent aleasa. Tocmai m-am intors dintr-un mic concediu in care am facut 1300 km cu gaz de fix 480 lei. Masina e un break marisor de 4.85m si 1.6 tone la gol. Temperaturile in care am mers rar au fost sub 30 grade. Compar tot timpul datele astea cu datele unei electrice si-mi cam da cu minus. Chiar si un Spring strict pentru naveta ar fi o investitie pe care greu as putea s-o justific. Pentru naveta as lua mai degraba un Sandero pe gaz care e o masina ceva mai polivalenta decat un Spring.
-
PMC, marţi, 23.08.2022 12:51
@fosila moarta: eu am spus dintotdeauna ca E BINE ca exista electrice si ca sper sa se vanda cat mai multe. Oferta diversa e buna pentru noi, clientii. Problema e exact cum spune Seriff, impunerea masinilor electrice, gogritza cu incalzirea/schimbarile climatice, temerile si fricile insuflate de istericii verzi. Politicile de stanga pentru saracirea populatiei si pentru mizeria generala pe care ne-o doresc, pentru control cat mai strict, suprataxare, supranormare. Stangistii/socialistii vor cat mai mult stat. Cei de dreapta vor cat mai putin stat si cat mai putina reglementare si control al statului. Desi imi place Diesel si cred ca e cel mai bun motor inventat de mintea umana pana in 2022, eu NU sunt pentru interzicerea electricelor, asa cum sunt toti cei de stanga care-s toata ziua cu spaima-n glanda de grija planetei. Eu am loc de ei. EI nu au loc de mine, INTOTDEAUNA. Asta e diferenta fundamentala intre cei de dreapta si cei de stanga: stanga se pretinde toleranta, dar NU e. Cei care sunt intelegatori si se ghideaza dupa principiul "live & let live" sunt INTOTDEAUNA cei de dreapta. Niciodata nu ai auzit unul ca mine p'aici sau aiurea sa ceara interziceri, taxe, blocari, normative, reglementari, impuneri. INTOTDEAUNA cei cu verzeala in cap sunt cei care cer lesa, lor si celorlalti. Ei sunt cei care nu isi doresc sa fie liberi. Isi doresc un stat care sa aiba grija de ei. Au nevoie de "experti" si "specialisti" care sa le spuna ce au si ce n-au voie sa faca. Nu-s capabili sa gandeasca cu mintea lor. Nu au simtul realitatii. Au nevoie de un tatuc care sa-i indrume.
-
Seriff, marţi, 23.08.2022 14:13
@PMC, cel mai bun comentariu dat pe acest site, probabil ti-l va sterge Gabriel Nica, am vazut ca e pornit rau pe cine nu e de acord cu el.
-
parere, miercuri, 24.08.2022 10:12
Mult mai frumoasa si calitativa ca ID3. Aia este numai plastice de proasta calitate, o ""calitate" specific germana a ultimilor ani.
-
Nelu.Pantofaru, miercuri, 24.08.2022 11:39
@PMC total de acord, foarte bun comentariul. Desi in prezent conduc o masina electrica nu sunt de acord nici cu ecobonusul nici cu impunerea fortata a renuntarii masinilor pe combustie interna. Masinile electrice ar trebui sa prinda teren de unele singure ca o concurenta puternica pentru cele conventionale insa acestea in prezent sunt ajutate de toate statele prin granturi sau facilitati fiscale ceea ce nu e tocmai ok, cred ca de aceea sunt si preturile umflate la te miri ce masini gen Spring, Honda E, etc.
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 24.08.2022 12:01
@Nelu Nu granturile fac electricele sa coste cat costa. Tehnologia si materiile prime de pe ele sunt scumpe. Baterii, convertoare, motoare electrice sunt toate scumpe si adauga cel putin 10k euro la pretul unei masini. Un Spring cu motor termic de 1 litru ar fi sub 10k chiar la preturile actuale. Springul electric e 21-22k euro pentru o masina de oras cu baterie mica. Am mai spus-o si o repet. Fara o revolutie tehnologica la nivelul bateriilor care sa le faca sa coste 10-15$/kWh electricele vor avea tot timpul nevoie de perfuzii.
-
Seriff, joi, 25.08.2022 13:30
https://ziarulromanesc.de/stiri-germania/reguli-economisire-energie-in-germania-septembrie-2022/ Se forteaza practic sa se faca economie de curent, dar promovam masinile electrice. Superb.
-
Andrei, vineri, 02.09.2022 18:37
O alta masina cu acelasi punctaj, ca in toate testele automarket. Ori sunt astia impartiali, ori toate masinile sunt la fel ori nu vor sa supere importatorii? Unde mai e relevanta testelor?
-
#^$%^^@, duminică, 02.10.2022 14:41
reno e mașină de săraci, cine cumpără tinicheaua de 50k?
Nu cred că se va vinde.