Renault Megane Estate

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens

Consum

4.0

Renault a avut întotdeauna grijă de buzunarul clienților săi, așa că Megane Estate caută să nu iasă din acest șablon. Traficul aglomerat din preajma sărbătorilor de iarnă a încărcat ceva mai mult computerul de bord, care a indicat între 7.3 și 7.8 litri/100 de kilometri. Un rezultat destul de bun dacă luăm în calcul temperaturile scăzute și traficul infernal, dar departe de valorile oficiale.

În afara orașului, Megane Estate se poate mulțumi și cu mai puțin de 5 litri/100 de kilometri. Depinde cum decideți să mergeți. Media pe cei 1400 de kilometri a fost de 5.8 litri la 100 de kilometri, în condițiile în care calculul a început cu 350 de kilometri parcurși printr-un București de sărbătoare. Restul kilometrilor au fost în mare parte în regim extraurban, fără a menaja prea mult pedala de accelerație. E drept că am mai folosit pe alocuri și modul Eco pentru o valoare mai bună.

Dacă ne luăm după cifrele oficiale, Megane Estate 1.6 dCi consumă în medie 4 litri/100 de kilometri. Este fix la fel ca un OCtavia Combi cu 20 de cai în plus, dar ceva mai bine decât un Volkswagen Golf Variant și un Seat Leon ST, care au și ei tot cu 20 de cai în plus. Ceilalți rivali, adică Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW și Ford Focus Wagon, consumă mai puțin decât modelul francez.

  • Suca, joi, 12.01.2017 10:21

    Cred ca ati gresit aici "Transmisia automată cu șase rapoarte este etajată corect." ... pana la urma este vorba de o cutie manuala, nu? Se vede si in poze...

  • mircea, joi, 12.01.2017 10:28

    @Suca Desigur. Mulțumim pentru sesizare.

  • arogantul, joi, 12.01.2017 10:56

    poate cea mai importanta afirmatie din articol: """"Ergonomia este o chestiune discutabilă. Chiar dacă ecranul tactil răspunde foarte bine la comenzi, uneori este dificil să îți iei ochii de la drum doar pentru a căuta locul lor pe display"""" aceeasi problema care apare si pe S90, V90, XC 90, si pe alte masini moderne care renunta la butoane de dragul unor displayuri uriase.

  • ABC, joi, 12.01.2017 12:40

    Practic, la nivelul de echipare doar Focus e mai ieftin. As remarca insa ca trebuie aduse in discutie si costurile de intretinere, Ford e mai ieftin ca Renault. Nu ati adus in discutie si Octavia Combi, e in acelasi segment.

  • SEVW, joi, 12.01.2017 12:53

    1."Din fericire, Ford Focus Wagon și Peugeot 308 SW sunt ceva mai slabi și sunt depășiți ușor." De cand este de laudat cand un model are performante mai slabe decat media? 2. 23k euro pentru coaja aia de Peugeot 308? Francezii au inceput sa-si ia nasul la purtare... 3. Megane este o masina corecta pentru cei fara pretentii. Pentru restul, slava Domnului, exista o multime de optiuni in clasa asta.

  • Andrei, joi, 12.01.2017 14:02

    "iar Sport rigidizează puțin direcția și suspensia" La Megane nu exista amortizoare adaptive, deci modul Sport nu influenteaza cu nimic suspensia. E doar placebo in cazul de fata. Se modifica insa raspunsul directiei, al cutiei automate (unde e cazul)...la Renault, singurul model cu amortizoare adaptive este Talisman, cel putin pe piata din Romania

  • gogu, joi, 12.01.2017 19:08

    conduc varianta non break de start, iar minusurile sunt sesizabile; de exemplu buzunarele din usi sunt infime comparativ cu ce aveau inainte megane urile; iluminatul spate e o gluma, pana te familiarizezi cauti butoanele de innebunesti pe panou, acu iarna varianta diesel se incalzeste ff greu; pentru 14800 euro ma asteptam la mai mult decat start&stop, cruise control si esp... sunt relativ dezamagit de aceasta varianta entry level, iar sa dai 20 si de mii pe un megane dotat superior mi se pare o gluma porasta

  • flavius, joi, 12.01.2017 21:49

    Pacat de renault.Au renuntat de mult sa mai faca masini,de dragul unui marketing inselator.

  • @flavius, joi, 12.01.2017 22:51

    hater ordinar... scoate-ti poza aia. De cate ori comentezi injuri....