Tehnologie
Lista de tehnologii a adevenit una foarte stufoasă odată cu noua generație. Lucrurile se concentrează în jurul a două ecrane generoase. Primul ține locul instrumentelor de bord clasice și oferă multe informații în spatele volanului. Uneori prea multe informații, fiind necesară o atenție sporită și o acomodare cu poziționarea acestora pe ecran.
Ecranul central, care o dimensiune de 8.7 inch, are o poziționare verticală în centrul planșei de bord. Are o grafică prietenoasă, poate fi colorat în funcție de lumina ambientală sau de modul de rulare pe care îl alegeți și funcționează decent.
Spunem decent pentru că puterea de procesare este bună, dar există loc și de mai bine. Foarte important în era actuală, ecranul răspunde bine la comenzile tactile.
Am amintit în articolul dedicat mașinilor de vacanță despre funcționarea sistemului de acces fără cheie. Acesta detectează rapid apropierea cardului de acces pe care îl ții de obicei în buzunar. Deschidere ușilor la simpla tragere a clanței nu funcționează însă de fiecare dată. E nevoie să insiști. E departe de promptitudinea pe care o oferă un sistem similar instalat pe modelele Toyota, spre exemplu.
La capitolul conectivitate, Megane vine cu un Bluetooth pentru împerecherea cu telefonul mobil, dar și cu două prize USB, un AUX și un slot pentru carduri. Pe lista elementelor care ușurează viața celui de la volan se află și asistentul la parcare. Acesta poate efectua o garare cu spatele, o parcare laterală sau una oblică.
Nu am uitat nici de sistemul Head-Up Display color, unul dintre cele mai avansate din segment. E drept că este proiectat pe o bucată de sticlă care se ridică din planșa de bord, însă vă acomodați repede.
Cred ca ati gresit aici "Transmisia automată cu șase rapoarte este etajată corect." ... pana la urma este vorba de o cutie manuala, nu? Se vede si in poze...