Renault Megane Estate

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens

Tehnologie

4.5

Lista de tehnologii a adevenit una foarte stufoasă odată cu noua generație. Lucrurile se concentrează în jurul a două ecrane generoase. Primul ține locul instrumentelor de bord clasice și oferă multe informații în spatele volanului. Uneori prea multe informații, fiind necesară o atenție sporită și o acomodare cu poziționarea acestora pe ecran.

Ecranul central, care o dimensiune de 8.7 inch, are o poziționare verticală în centrul planșei de bord. Are o grafică prietenoasă, poate fi colorat în funcție de lumina ambientală sau de modul de rulare pe care îl alegeți și funcționează decent.

Spunem decent pentru că puterea de procesare este bună, dar există loc și de mai bine. Foarte important în era actuală, ecranul răspunde bine la comenzile tactile.

Am amintit în articolul dedicat mașinilor de vacanță despre funcționarea sistemului de acces fără cheie. Acesta detectează rapid apropierea cardului de acces pe care îl ții de obicei în buzunar. Deschidere ușilor la simpla tragere a clanței nu funcționează însă de fiecare dată. E nevoie să insiști. E departe de promptitudinea pe care o oferă un sistem similar instalat pe modelele Toyota, spre exemplu.

La capitolul conectivitate, Megane vine cu un Bluetooth pentru împerecherea cu telefonul mobil, dar și cu două prize USB, un AUX și un slot pentru carduri. Pe lista elementelor care ușurează viața celui de la volan se află și asistentul la parcare. Acesta poate efectua o garare cu spatele, o parcare laterală sau una oblică.

Nu am uitat nici de sistemul Head-Up Display color, unul dintre cele mai avansate din segment. E drept că este proiectat pe o bucată de sticlă care se ridică din planșa de bord, însă vă acomodați repede.

  • Suca, joi, 12.01.2017 10:21

    Cred ca ati gresit aici "Transmisia automată cu șase rapoarte este etajată corect." ... pana la urma este vorba de o cutie manuala, nu? Se vede si in poze...

  • mircea, joi, 12.01.2017 10:28

    @Suca Desigur. Mulțumim pentru sesizare.

  • arogantul, joi, 12.01.2017 10:56

    poate cea mai importanta afirmatie din articol: """"Ergonomia este o chestiune discutabilă. Chiar dacă ecranul tactil răspunde foarte bine la comenzi, uneori este dificil să îți iei ochii de la drum doar pentru a căuta locul lor pe display"""" aceeasi problema care apare si pe S90, V90, XC 90, si pe alte masini moderne care renunta la butoane de dragul unor displayuri uriase.

  • ABC, joi, 12.01.2017 12:40

    Practic, la nivelul de echipare doar Focus e mai ieftin. As remarca insa ca trebuie aduse in discutie si costurile de intretinere, Ford e mai ieftin ca Renault. Nu ati adus in discutie si Octavia Combi, e in acelasi segment.

  • SEVW, joi, 12.01.2017 12:53

    1."Din fericire, Ford Focus Wagon și Peugeot 308 SW sunt ceva mai slabi și sunt depășiți ușor." De cand este de laudat cand un model are performante mai slabe decat media? 2. 23k euro pentru coaja aia de Peugeot 308? Francezii au inceput sa-si ia nasul la purtare... 3. Megane este o masina corecta pentru cei fara pretentii. Pentru restul, slava Domnului, exista o multime de optiuni in clasa asta.

  • Andrei, joi, 12.01.2017 14:02

    "iar Sport rigidizează puțin direcția și suspensia" La Megane nu exista amortizoare adaptive, deci modul Sport nu influenteaza cu nimic suspensia. E doar placebo in cazul de fata. Se modifica insa raspunsul directiei, al cutiei automate (unde e cazul)...la Renault, singurul model cu amortizoare adaptive este Talisman, cel putin pe piata din Romania

  • gogu, joi, 12.01.2017 19:08

    conduc varianta non break de start, iar minusurile sunt sesizabile; de exemplu buzunarele din usi sunt infime comparativ cu ce aveau inainte megane urile; iluminatul spate e o gluma, pana te familiarizezi cauti butoanele de innebunesti pe panou, acu iarna varianta diesel se incalzeste ff greu; pentru 14800 euro ma asteptam la mai mult decat start&stop, cruise control si esp... sunt relativ dezamagit de aceasta varianta entry level, iar sa dai 20 si de mii pe un megane dotat superior mi se pare o gluma porasta

  • flavius, joi, 12.01.2017 21:49

    Pacat de renault.Au renuntat de mult sa mai faca masini,de dragul unui marketing inselator.

  • @flavius, joi, 12.01.2017 22:51

    hater ordinar... scoate-ti poza aia. De cate ori comentezi injuri....