Tinuta de drum
Renault Megane GT diesel vine cu aceleași caracteristici pe care le știm de pe versiunea GT pe benzină. Poziția la volan este joasă, dar în același timp îți permite să privești cu ușurință ce se întâmplă în jurul tău, proporțiile mașinii putând fi simțite rapid.
Direcția integrală 4Control face minuni. Și nu, nu francezii sunt cei care au oferit pentru prima dată acest lucru, dar se pare că ei au de gând să îl promoveze în continuare, ținând cont că și Megane RS va integra această tehnologie. Până la 80 km/h în modul Sport, respectiv până la 60 km/h în celelalte moduri, puntea spate virează în direcția opusă punții față cu un unghi maxim de 2.7 grade. Dacă treci de cele două valori de viteză, puntea spate virează în aceeași direcție cu cea față cu până la 1 grad. Iar asta spune multe despre dinamica lui Megane. Răspunsul direcției este unul sănătos, dar pentru o mașină cu veleități sportive îmi doream ceva poate și mai ferm.
Pentru că vorbim despre un Megane GT, fie el și diesel, suspensia a fost întârită consistent. Nu, nu vei face vizite regulate la doctor pentru probleme de coloană, dar nici nu vei putea lăsa descoperit paharul cu cafea.
Renault Megane GT diesel este un pseudo-sportiv capabil de performanțe bune, dar care mai are puțin de învățat până să ajungă la nivelul lui Focus ST, liderul segmentului în materie de ținută de drum.
asadar feeling-ul directiei ramane in mare parte prost, timic Renault nu inteleg ceva: ca puntea spate sa vireze in directie opusa e cat se poate de logic... insa a vira in aceasi directie ca puntea fata la viteze mai mari depaseste capacitatea mea de intelegere... la ce bun asta? pt a contracara eventuala supravirare? pai si senzatia soferului nu este de subvirare, de ruliu? (vad acelasi lucri la Audi A8)