Interior
Nicio surpriză la interior, acolo unde Renault a transplantat habitaclul unui Megane hatchback căruia i-a adăugat efectiv doar mai mult spațiu pentru bagaje. Adică un portbagaj pe care nu-l prea poți adăuga la categoria "elemente care schimbă atmosfera în habitaclu". Poate doar dacă luăm în considerare faptul că cei 550 de litri apăruți în spate îți oferă liniștea necesară pentru a ataca vacanțele fără griji legate de spațiu. Char și cu doi copii mari în componența "lotului".
Una peste alta, Megane oferă al doilea portbagaj din segment, liderul fiind Skoda Octavia, cu 590 de litri.
În rest, Megane Sedan vine cu aceleași avantaje și dezavantaje la nivel de calitate, materiale, confort și tehnologie precum fratele său hatchback. Un interior din care butoanele fizice au dispărut aproape în totalitate, rămânând pe baricade doar cele pentru climatizare (construite dintr-un plastic care pare fragil) și cele care comandă încălzirea în scaune, asistentul la parcare și funcția eco.
Avem în schimb un ecran uriaș, de 8.7 inch, poziționat vertical. Pachetul R-Link 2 este ok la nivel grafic și ușor de utilizat și de înțeles, chit că limba română disponibilă poate fi aproximativă pe alocuri, însă e integrat ușor cam sărăcăcios în peisaj, cu un panou din plastic lucios utilizat ca "ramă".
Scaunele sunt confortabile, însă suportul lateral este virtual inexistent. Te vei simți practic ca-ntr-un fotoliu în care trebuie să stai nemișcat de nevoie în virajele abordate cu aplomb.
La nivelul volanului, ergonomia este ușor complicată și necesită acomodare. Dacă ați mai avut un Renault, atunci probabil vă veți obișnui repede și cu satelitul de comandă al sistemului audio, amplasat sub volan, o idee la care francezii nu vor să renunțe și care a devenit tradiție.
Afișajul instrumentelor de bord este unul hibrid: avem indicatoare analog pentru temperatura apei și combustibil și unul digital în centru, dedicat celorlalte funcții. Are o grafică prietenoasă, dar poate ușor cam aglomerată pentru cei cărora le plac soluțiile simple și eficiente.
Materialele sunt în general mult mai bune decât în cazul vechiului model. Plasticul este mai moale, excepție făcând doar cel al consolei centrale. Finisajele par a fi și ele cu mult superioare modelului anterior.
Atmosfera poate fi înviorată și colorată cu ajutorul unei iluminări ambientale în diferite nuanțe. Chiar și intensitatea acesteia poate fi reglată.
Spațiile de depozitare sunt multe, dar pe alocuri problematice. Avem unul extrem de generos pentru telefonul mobil, la baza planșei de bord. Dispune chiar și de o talpă din cauciuc care nu permite telefonului să alunece. La nivelul consolei centrale există spațiu și pentru două sticle sau pahare, însă adâcimea mică a acestora vă obligă să aveți grijă ca recipientele așezate acolo să nu se răstoarne la accelerări, frâne sau viraje.
O masina decenta la un pret imbatabil.