Motor / Transmisie
Pentru a fi siguri că noul Talisman reușește, cei de a Renault l-au lansat la apă cu unul dintre cele mai puternice motoare de 1.6 litri diesel de pe piață. O adevărată reușită tehnologică, cu care puțini producători se pot lăuda. Mai ales în această eră a downsizing-ului.
Capabil să livreze 160 de cai putere și un cuplu motor de 380 Nm, motorul de 1.6 litri nu mai pare așa depășit de situație. Mulți ar fi tentați să creadă că unitatea nu se potrivește pe un sedan atât de mare, care cântărește 1.5 tone. Modul în care se simt resursele enumerate mai sus îi va contrazice însă pe cei cârcotași. Asta și pentru că momentul motor, resimțit devreme, imprimă o dinamică bună și oferă energia necesară unor manevre care forțează limitele mașinii.
Nu ar fi însă corect să spunem că bagajul de putere oferit de acest motor face din Talisman o mașină cu iz sportiv sau care poate oferi senzații tari. Pentru asta există alte modele în gama Renaultsport.
Revenind la unitatea diesel cu patru cilindri, trebuie să spunem că ea devine ușor guturală după ce acul turometrului depășește 2500 de rotații. Sunetul resimțit în habitaclu este și el perceptibil.
Alături de motorul diesel, Renault oferă și o cutie automată cu dublu ambreiaj, denumită EDC. Ar trebui să vă obișnuiți cu ea pentru că o vom vedea pe tot mai multe modele din gama francezilor. Ne-am fi dorit ca ea să fie la fel de fâșneață și bine echilibrată ca pe Megane GT, dar e de la sine înțeles că vorbim despre mașini diferite.
În cazul lui Talisman, cutia are o liniaritate bună, dar nu excelentă, iar retrogradarea în modul normal de funcționare lasă de dorit. În modul Sport, cutia reduce treptele ceva mai bine, dar tot nu trezește forțe ascunse în inima sedanului.
Talisman vine cu mai multe moduri de rulare, pe care Renault le grupează în sistemul MultiSense. Asta înseamnă că poți miza pe cinci tipuri de comportament, care schimbă 10 parametri ai mașinii, de la iluminarea ambientală la răspunsul pedalei de accelerație. Dacă în cazul unora trebuie să ai simțuri ascuțite pentru a sesiza diferența, modul Efficiency îți va anestezia clar toate comenzile, iar cel Sport va face ca totul să devină mai alert.
Cunosc motoare aspirate mai mici care accelereaza mai rapid decat acest Talisman. Serios , doar 9, 4 sec la 160CP si 380Nm ? Stiu masini cu sub 200 Nm care accelereaza mai rapid si au si putere mai mica, si fara turbo .