Interior
Renault a avut întotdeauna o politică bine stabilită de seducție. Sunt sigur că undeva, acolo, în regulamentul dezvoltării unei mașini noi, scrie mare că viitorul model trebuie să fie seducător atât la exterior cât și la interior. Altfel nu-mi explic atenția de care au dat dovadă francezii acestor aspecte.
Interiorul este unul dintre cele mai atrăgătoare din segment, fiind echipat cu o mulțime de materiale moi, plăcute la atingere, combinate cu elemente de lemn și inserții cromate. Sunt și zone unde plasticul este ceva mai tare, adică în partea inferioară a planșei.
Pielea cusută pe bord și pe fețele ușilor, precum și iluminarea ambientală care se poate colora în funcție de modul de rulare ales, simulează cu succes un interior premium.
Există însă și zone mai puțin fericite, care au tot fost criticate și pe celelalte modele din gamă. Rama care încadrează ecranul sistemului multimedia în bord este nepotrivită. În plus, amprentele tale și a celorlalți pasageri care îi folosesc comenzile rămân acolo până descoperiți că Pronto poate fi folosit și în mașină, nu doar pe mobila din sufragerie.
Ergonomia este bună la nivelul climatizării și al butoanelor de pe volan. Cu cea a sistemului multimedia te obișnuiești în timp pentru că este destul de stufos. Spațiul interior este extrem de generos și poate găzdui fără probleme cinci pasageri, cu sficient spațiu pentru picioarele și capul celor de pe bancheta spate.
Spațiile de depozitare sunt și ele destul de bine gândite și generoase, însă am văzut unele mai generoase pe Volkswagen Golf R, semn că se poate și mai bine. Buzunarele ușilor pot găzdui sticle mari, însă suportul pentru pahare de pe consola centrală nu este suficient de adânc. Avem un spațiu bine gândit pentru telefonul mobil, la baza planșei de bord, însă accesul ar putea fi îngreunat de levierul transmisiei automate.
În portbagaj Renault ne promite o capacitate de 515 litri, ceva mai puțin decât Ford Mondeo, Volkswagen Passat și extrem de generosul Skoda Superb. Este însă ușor mai bine decât în cazul lui Mazda6, Peugeot 508, Opel Insignia, Hyunai i40 și Toyota Avensis.
Cunosc motoare aspirate mai mici care accelereaza mai rapid decat acest Talisman. Serios , doar 9, 4 sec la 160CP si 380Nm ? Stiu masini cu sub 200 Nm care accelereaza mai rapid si au si putere mai mica, si fara turbo .