Interior
Este destul de dificil să găsești o soluție optimă atunci când proiectezi interiorul unei mașini moderne. În această perioadă, marea majoritate a constructorilor mizează pe digital, iar Renault nu a făcut rabat de la această regulă. Dar în segmentul sedanurilor medii, accentul trebuie pus și pe confort și materiale plăcute la atingere.
Motorul de 1.8 litri pe benzină este disponibil exclusiv cu versiunea de top Intens. Astfel, clienții care aleg acest propulsor vor primi și cele mai bune dotări pe care francezii le au în acest moment în ofertă.
Imediat ce vei urca la volanul lui Talisman vei simți că lucrurile stau puțin diferit comparativ cu Megane. Materialele sunt mai atent lucrate și finisate, iar scaunele oferă un confort sporit și un suport lateral bun. Pe versiunea testată, alături de reglajele electrice a apărut și o funcție de masaj care putea fi controlată inclusiv cu ajutorul funcțiilor integrate la nivelul ecranului tactil central. De asemenea, francezii oferă scaune față încălzite și ventilate.
În plus, francezii vin cu materiale moi și plăcute la atingere, singura zonă în care nu-ți vei dori să pui mâna aflându-se în partea inferioară a fețelor de uși. Interiorul a fost garnisit și cu o serie de inserții care imită lemnul, dar și cu accesorii cromate.
Ceasurile de bord disponibile în versiune digitală pot fi personalizate și sunt disponibile în mai multe teme prestabilite de producător.
Pentru că avem în față un model de clasă medie, spațiile de depozitare de la interior sunt și ele generoase. Sticlele cu apă pot fi depozitate ușor pe fețele ușilor, cotiera centrală este adâncă și include și un spațiu dedicat sticlelor, iar torpedoul este și el foarte generos. Telefonul mobil poate sta fără probleme în tăvița amplasată în zona inferioară a consolei centrale.
Portbagajul lui Talisman are o capacitate de 515 litri, o valoare mai bună decât cea oferită de restul rivalilor analizați în dreptul celorlalte capitole. Deschiderea portbagajului este electrică și dispune și de un sistem de tip "mâini libere". Din păcate, închiderea trebuie făcută în mod manual.
...Care succes, când Talisman nu se vinde aproape deloc?! (cca. 1.500 exemplare / lună-n toată Europa) OK, segmentul sedanurilor D e pe copcă (cu excepția tripletei nemțești cu pretenții) și pare să nu-și mai revină în fața suvo-pandemiei. Păcat zic eu, fiindcă Talismanu-i o ofertă onestă la banii ceruți, inclusiv în versiunea asta haut-de-gamme. Care nu știu dacă va reprezenta însă mai mult de 5-6% din cererea oricum debilă. Zic asta fiindcă am mers cu unul nu demult (ca pasager ce-i drept), dar suficient ca să mă surprindă unele calități ale lui, chiar dacă era diesel. (n.b.: Normal, apropitarul fiind român :-P - nu vreau să intru-n polemici, dar cred că se minte la greu cu statisticile renunțării la diesel pe plaiurile noastre vale-deal, inclusiv în Ar_deal -- până și @Costel poate confirma.... scuze, cauționa indubitabila-mi revelație precognitivo-funambulescă. :-) --îs pe frecvența ta, ni? tulai doamne...) Ceva mai serios: nici măcar noul 508 -- ceva mai mic / dinamic -- nu are succesul așteptat, așa că *amenințarea* tartorului Peugeot Imparato (*Nu obligăm pe nimeni să cumpere 508-ul, așa că nu vom face discounturi*) se concretizează fără vreun efort. ...Chiar dacă discounturile au început deja să apară și la... scumpetea de 508.