Tinuta de drum
Renault Talisman este ajutat la capitolul ținută de drum de două sisteme importante. Primul dintre acestea poartă numele de 4Control și reprezintă denumirea comercială aleasă de Renault pentru a descrie un sistem de direcție integrală. Roțile de pe puntea spate virează în direcția roților din față sau în direcție inversă, în funcție de viteza de rulare, îmbunătățind vizibil stabilitatea în virajele rapide sau raza de bracaj, după caz.
Altfel spus, Talisman dezvoltă un comportament dinamic ceva mai bun atât pe virajele lente, cât și pe virajele rapide. Totodată, sistemul 4Control o să-ți sară în ajutor de fiecare dată când ai de negociat situații în spații înguste.
Cel de-al doilea sistem care oferă un plus în dreptul comportamentului dinamic oferit de Talisman se numește Multi-Sense. Cu ajutorul acestuia, șoferul poate seta răspunsul direcției, pe cel al sistemului 4Control, răspunsul amortizoarelor și pe cel al motorului. Toate cele patru caracteristici amintite mai sus pot fi setate în trei moduri: confort, neutru și sport.
Chiar și cu motorul de 225 CP, Renault Talisman rămâne un model dedicat familiei, iar confortul oferit se ridică la un nivel bun. De cele mai multe ori, suspensia lucrează fără să genereze sunete neplăcute, însă anumite situații din teren reușesc să dea peste cap acest "ecosistem" și zgomote ciudate încep să fie resimțite la nivelul habitaclului. Ruliul își face și el simțită prezența, mai ales atunci când uiți că șofezi un sedan de clasă medie, nu un Hot Hatch.
În ceea ce privește direcția, răspunsul acesteia se modifică în funcție de modul de rulare ales, însă diferențele sunt minore. Indiferent de alegerea făcută, lipsa feedback-ului se păstrează.
...Care succes, când Talisman nu se vinde aproape deloc?! (cca. 1.500 exemplare / lună-n toată Europa) OK, segmentul sedanurilor D e pe copcă (cu excepția tripletei nemțești cu pretenții) și pare să nu-și mai revină în fața suvo-pandemiei. Păcat zic eu, fiindcă Talismanu-i o ofertă onestă la banii ceruți, inclusiv în versiunea asta haut-de-gamme. Care nu știu dacă va reprezenta însă mai mult de 5-6% din cererea oricum debilă. Zic asta fiindcă am mers cu unul nu demult (ca pasager ce-i drept), dar suficient ca să mă surprindă unele calități ale lui, chiar dacă era diesel. (n.b.: Normal, apropitarul fiind român :-P - nu vreau să intru-n polemici, dar cred că se minte la greu cu statisticile renunțării la diesel pe plaiurile noastre vale-deal, inclusiv în Ar_deal -- până și @Costel poate confirma.... scuze, cauționa indubitabila-mi revelație precognitivo-funambulescă. :-) --îs pe frecvența ta, ni? tulai doamne...) Ceva mai serios: nici măcar noul 508 -- ceva mai mic / dinamic -- nu are succesul așteptat, așa că *amenințarea* tartorului Peugeot Imparato (*Nu obligăm pe nimeni să cumpere 508-ul, așa că nu vom face discounturi*) se concretizează fără vreun efort. ...Chiar dacă discounturile au început deja să apară și la... scumpetea de 508.