Motor / Transmisie
Liniștea poate fi spartă doar de zăngănitul metalic al motorului V12. Se aude prelung, urmat apoi de un sunet discret, pe care abia dacă-l percepi. Ai vrea să-ți încordezi timpanul, dar este suficient să apeși puțin mai tare accelerația, pentru ca monstrul ascuns dincolo de planșa de bord să mârâie amenințător.
Este momentul în care te desparți de liniște și te pregătești să fii posedat. Vrei să te lași pradă celor 624 de cai putere, asemeni unui pui de găină, smuls de la sol de ghearele unui uliu. Iar ghearele încep să ți se lase ușor pe șira spinării imediat ce descoperi cei 800 de Nm. Fiorul ține între 1500 și 5500 de rotații, adică suficient cât să te bucuri de o transpirație rece pe care ai simțit-o ultima dată pe circuit.
Toată nebunia asta se petrece în liniște, dar există și posibilitatea de a-ți mângâia timpanele cu sunetul obscen al motorului de 6.6 litri. Un motor despre care le vei povesti nepoților peste 30 de ani, atunci când 12 cilindri se vor mai găsi doar la muzeu.
Bruta este ținută în frâu cu ajutorul unei cutii automate ZF cu opt trepte, semn că până și aici tehnologia își bagă coada. Transmisia are un mod de rulare normal, în care totul se petrece pe nesimțite, iar rularea decurge în liniște deplină. Există însă și un mod Low, care îți aduce la timpane gemetele desuete ale motorului pe benzină și un puseu de adrenalină care derulează totul cu repeziciune.
Spuneam că tehnologia își bagă coada în această poveste romanțată pentru că Wraith a fost prima mașină de serie care a adoptat o transmisie automată conectată la sistemul de navigație. Aceasta citește drumul și selectează treapta de viteză potrivită.
Ceva deosebit. Imi place dar daca ar fi sa imi cumpar un Rolls, acela ar fi Phantom EWB cu partitie ! Dar toata gama Rolls e speciala....pacat ca le distrugi pe drumurile din Romania in maxim 3 ani. Astea sunt masini de tari civilizate.....