Interior
Portiera masivă de aproape doi metri îți deschide calea către o altă lume. E ca un tezaur pe care îl dezgropi o dată la 1000 de ani. O grămadă imensă de galbeni în care îți vine să înoți ca unchiul Scrooge în celebrele desenele animate.
Nimic nu seamănă cu o mașină convențională. De obicei găsești indicii care te trimit cu gândul la eficientizarea costurilor și folosirea unor elemente comune, cum sunt butoanele de Audi Q7 pe volanul lui Bentley Bentayga.
Aici însă, Hansel și Gretel ar umbla buimaci după semnele care leagă Rolls Royce de părintele lor ceva mai accesibil, BMW. Poate doar suportul pentru conectarea telefonului, ascuns în cotieră, plafoniera care semăna cu cea a Mini-ului Automarket, afișajul navigației și al sistemului Head-Up Display.
Apoi, de la Hansel și Gretel ne așezăm ușor pe covorul fermecat al lui Aladin. Sunt patru covorașe din lână fină în care te afunzi. Abia reziști tentației de a te descălța pentru a fi mângâiat în talpă. Să zicem că reziști, însă pielea care îmbracă scaunele și bordul te va convinge să pipăi obsesiv tot habitaclul. Potrivit Rolls Royce, este cea mai fină piele oferită vreodată pe o mașină. Iar momentul în care o simți, înțelegi că tot ceea ce ai întâlnit până atunci nu a fost decât un surogat artificial, fără vreo legătură cu pielea adevărată.
Tot la capitolul materiale rare, ar mai fi și bucata de cristal șlefuită manual, dincolo de care stă logo-ul Rolls Royce gravat pe butonul iDrive. Deci încă o urmă subtilă de înrudire cu BMW.
Dincolo de volan găsești un instrumentar de bord clasic și un indicator al puterii folosite. Te vei reîndrăgosti de lucrurile simple și îi vei urî pe cei care au inventat computerele de bord color sau Virtual Cockpit-ul Grupului Volkswagen.
Ergonomia va fi greu de descifrat la început. Ai nevoie de timp pentru ca ochii tăi să se obișnuiască cu abundența cromului, a lemnului și a multitudinii de butoane. Până și rotițele climatizării sunt clasice și nu există urmă de grade sau afișaj digital.
Spațiul interior este suficient. Nici nu ar avea cum să fie altfel, având în vedere că vorbim despre o mașină care măsoară 5.3 metri lungime. Chiar și pe locurile din spate există suficient spațiu la nivelul picioarelor. Poate doar acoperișul plonjat să le facă probleme celor mai înalți. Portbagajul este generos, are 470 de litri, însă gura de încărcare nu este atât de mare. Comparat cu portbagajul lui Continental GT Speed, în Wraith vor intra cu siguranță mai multe valize Louis Vuitton.
Ceva deosebit. Imi place dar daca ar fi sa imi cumpar un Rolls, acela ar fi Phantom EWB cu partitie ! Dar toata gama Rolls e speciala....pacat ca le distrugi pe drumurile din Romania in maxim 3 ani. Astea sunt masini de tari civilizate.....