SEAT Ibiza facelift
Un litru de surprindere
Facelift-ul proaspăt aplicat în gama Seat Ibiza i-a adus modelului iberic o motorizare cel puțin interesantă: 1.0 TSI de 110 CP. Am testat în România o asemenea variantă a modelului spaniol și am rămas impresionați de creația celor de la Seat, care s-a dovedit a fi mai plină de viață decât ne-am fi așteptat.
Motorizarea cea nouă vine doar în compania unei echipări superioare denumite FR, care te duce cu gândul la ceva mai multă sportivitate decât livrează mașina cu adevărat. Oricum ar fi, o privire la lista de prețuri arată o ofertă tentantă.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
momo, luni, 16.11.2015 13:41
ecoboost-ul de 1.0 vine in doua trepte de putere, 100cp si 125cp. ar trebui sa precizati cu care ati facut comparatia.
-
Sam93, luni, 16.11.2015 14:51
Sigur in realitate are in jur de 130 de CP, de bate Ecoboost-ul la performante. Asa fac germanii de obicei. Sa nu credeti ca ei au gasit o metoda magica de a obtine performante bune din cai putere putini. Testele pe dyno arata ca mai toti producatorii germani mint cand vine vorba de putere, si in realitate masinile au putere mai mare decat in datele oficiale. Probabil ca de aici vin si problemele cu emisiile.
-
Sebastian, luni, 16.11.2015 15:30
@momo Avem link pe varianta de Ecoboost despre care vorbim, de 100 CP. Chiar și cu motorizarea 1.0 EcoBoost de 125 CP, pozițiile în clasament nu se schimbă.
-
LUCCI, luni, 16.11.2015 22:28
Uau! 17 0000 de euro(in realitate)!!! Unde mai ajungem fratilor, daca pt. o cutie de 3,5m se cere atat?!?!?! Nu pot sa nu observ ,,progresul ''ultimilor 15 ani: 7,6 /100 km consum ,,la oras,, cu aer pornit si trafic de Bucuresti, iar dv. ia-ti dat 4,5!!!!! stele....pt. ceea ce reprezinta ultima creatie tehnologica, de volum. Ma rog, probabil ca de la redactie se vede bine aceasta valoare...Iar cele 4 stele de la Pret-no comment! Repet: 17.000...
-
Madalescu_Georgian, marţi, 17.11.2015 08:58
@sam93, Esti slab informat copilash...... Ibitza asta abia scoate performante comparabile cu un motor cu 20 de cai mai slab , iar tu spui ca in viata reala e mai performant cu inca 20 cai ? HAHAHAHA, buna gluma. Mazda 2 1.5 90CP 0-100 = 9,4 sec ( timp comparabil cu 1.0 TSI 110 CP ) ....... Care-i ''inovatia'' DAS AUTO ? Pai daca compar cu un motor de putere asemanatoare il bate . Exemplu : Mazda 2 1.5 115CP 0-100= 8,4 sec ......INOVATIE ZERO
-
Crystyann, marţi, 17.11.2015 09:09
@Lucci - Nu ma intelege gresit, nu sunt fan SEAT, dar cat ai vrea sa consume un motor pe benzina de 100 CP cu A/C in traficul din Bucuresti ? Zi-mi tu alta masina pe benzina care consuma 5,5% ..sau 6% in Bucuresti.
-
Madalescu_Georgian, marţi, 17.11.2015 09:14
@Crystyann, nu ai citit bine ? Citez : ''Dacă pornim aerul condiționat și ne și grăbim, cum fac mai toți bucureștenii, consumul urcă la 7.6 litri la sută.'' 7,6 l pe o masina subcompacta este un consum mare . Eu cu 2.0 benzina anspirat am consum in oras cu clima ON de 8,8, si asta cu o masina cu 300kg mai grea. Ti se pare cumva o inovatie consumul mare al acestei Ibiza ?
-
Madalescu_Georgian, marţi, 17.11.2015 09:18
Citez dintr-un alt articol : ''În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 7.8 litri la sută. Cu oraşul liber, acesta scade la doar 5.5 litri la sută''.Asta la TEST DRIVE cu Mazda 2 1.5 115CP cu motor aspirat.
-
Crystyann, marţi, 17.11.2015 09:29
@Madalescu Poate mergi la ore mai libere si stil de condus economic... In rest imi vine greu sa cred!
-
Madalescu_Georgian, marţi, 17.11.2015 12:01
@Crystyann, '' Poate mergi la ore mai libere ''.Cu toata stima....... Acum te intreb eu pe tine : Cand este vreodata liber in Bucuresti ? In afara de primele zile de Craciun , Seara de Ajun ( cand toata lumea e la casele lor sau la munte, rude, prieteni, etc ) , Primele zile din ianuarie ( dupa revelion ) si eventual de Sarbatoirile Pascale ?:)))) Zi-mi tu cand e liber prin Bucuresti ? Cand pana si la 10 noaptea pe marile bulevarde este un trafic ca si ziua ? Nu exista ''stil de condus economic'' cand mergi bara la bara si cu AC on . Aici masinile consuma cel mai mult carburant, mult mai mult decat atunci cand sunt conduse sportiv sau dinamic pe un traseu liber. Si ar mai fii ceva, orele 20-21 sau 12-13 si respectiv 16-19 este un trafic infernal prin Bucuresti, cu km de coloana, cu ''meseriasi''' care blocheaza intersectia, cu politisti nepasatori, caz care duce la consolidarea blocajului si dupa caz vei pierde minute bune din timp, dar si carburant ars. Masina mea este un sedan de clasa medie cu o greutate mai mare cu 300kg decat Ibiza, cu motor 2.0 benzina aspirat cu 150CP si fara mod ''Start-Stop'' precum acest Ibiza, iar consumulb este de 8,8 . La drum lung consumul instantaneu se situeaza la 5,2-6L . La un drum Bucuresti- Buzau , am plecat cu ''Range : 342km'' pe bord. Cand am ajuns acolo imi arata '' Range: 287KM'' , asta in cazul in care pana acolo sunt mult mai multi km, iar masina ''a mancat'' doar 55 km din autonomie. Mers intins cu A/C si cateva depasiri pana in rosu .
-
razvanis, marţi, 17.11.2015 20:44
@madalescu - s-a inventat gaina care naste pui vii... sa nu te miri daca maine o sa gasesti mai multa benzina in rezervor la minunatia ta de mazda. E normal, e japoneza, toate celelalte sunt niste mizerii pentru oameni prosti.
-
Madalescu_Georgian, marţi, 17.11.2015 21:09
@razvanis, Mai bine, demonstreaza ca esti tu inteligent printre acei ''oameni prosti'' ( de care zici ) si explica-mi ''tehnologia DAS AUTO'' in comparatie cu SkyActive . Eu am demonstrat mai sus, ca nu e decat ZERO ''inovatione'' DAS AUTO.
-
Madalescu_Georgian, marţi, 17.11.2015 21:19
Cat despre Ibiza: Ce sa zic......O masina care nu are nici macar A/C Manual si nici oglinzi actionate electric in varianta de baza la 12 mii ......mi se pare SCUMP. In ceea ce priveste varianta de varf : Parca mai mult imi placea varianta pre-facelift, cel putin aia nu-mi lasa impresia ca sistemul ala de navigatie este un 2DIN aftermarket integrat acolo in bord intr-o rama din plastic de slaba calitate. In rest polimerii sunt moi, asta e un lucru bun, DAR, exista un DAR....M-as fi asteptat ca pe polimerii aia moi sa aiba si piele cu cusatura ( ori alba , ori neagra dupa caz ) ca la Mazda 2 pt un aer mai premium. Nu mai vorbesc de lipsa tehnologiilor moderne, cum ar fi: Buton Start Engine din entry-level sau Start-Stop pt semafor si altele.In varianta de varf ii lipsesc iarasi cu desavarsire tehnologiile cum ar fi : Blind Spot, HeaD Up Diplay, Lane Assist, Faruri Full Led si multe altele. Deci unde-i inovatia ? Nici Polo nu exceleaza la aceste capiole. S-a demonstrat deja ca nici la performante nu exceleaza spre exemplu : 1.2 TSI 90CP 0-100 in 11 sec , pe cand 1.5 SkyActive 90CP 0-100 in 9,4 sec .
-
Madalescu_Georgian, marţi, 17.11.2015 21:24
Diferenta de impozit intre 1.2TSi si 1.5 SkyActive este de 12 lei . Suma nesemnificativa .
-
LUCCI, marţi, 17.11.2015 23:29
Revin intre ,,sirienii'' care se razboiesc prin comentariile anterioare si spun: 17.000....Totusi, pentru ce? Macar nu stau lejer in ea( am 1,85,), portbagajul e de forma, motorul...ma rog, si n-are nici scaune incalzite. Pentru o masina proiectata acum 7-8 ani. @Crystyan-Neavand bani, ca altii de pe aici, compar cu cotetul meu- Clio Symbol din oct 2001, 1.4 16V, 98 C.P. Stii cat e diferenta de consum, la oras, dintre PET-ul meu si inovatia VAG? Cu conditia ca cei de la AM sa fi condus in stilul meu, mai sportiv? 0,5 litri. Dupa 17 ani de ....evolutie+ turbina ,la Seat.Sincer, ma indoiesc ca daca as conduce Ibiza, ar iesi acel consum. Nu de alta dar am vazut cifrele reale pt. 1.2 TSI -prieteni ce detin masini cu acet motor. E cale lunga de la ce se promite, in brosuri, la cat se haleste din rezervor, crede-ma!Si ca sa nu te superi pe mine , in cartea tehnica a lui Clio, ,,la oras'' era dclarat oficial, in 2001, consum de 9,9/100km.Pana sa-i pun gaz( sunt sarac, ti-am spus) imi lua 8,2 in oras. Acum consuma 10, gaz si ma costa km, sub diesel.O zi buna.
-
Pai da..., miercuri, 18.11.2015 11:07
Mai oameni buni, consumul in oras in conditii de Bucuresti, adica bara la bara cel mai corect este de consum orar, caci de deplasat.... Cum anume cunatifici consumul la 100km cand stai pe loc? Unii producatori auto nici nu mai afiseaza consumul la ralenti... Si pentru cei ce tot cuantifica puterea, oameni buni, puterea, acea informatie la care faceti referinta este trecuta in talon in dreptul motorului. Ea se masoara asa: se una bucata motor si se aseaza pe banc motor, dupa care se face testarea. Nicio omologare de purete pe masini serie nu se facepe dyno vecul, doar pe banc motor... Nu credeti, cautati cu gogu...
-
flavius, miercuri, 18.11.2015 20:52
Trebuie sa fii dreaiat rau sa-ti iei 3 clindri+turbo+sub 1000cmc+15k Eur.Asa ceva este o bataie de joc a marketingului indifirent de producator.
-
Daniel, luni, 25.07.2016 15:14
Conduc o Ibiza 1.2 TSI luata anul asta, 2016. Am facut vreo 2500km deja, consumul in afara orasului aproximativ 5.3L/100km, consum in oras in Bucuresti, aproximativ 7l/100km, mai scade la 6.8 sau creste la 7.3 depinde cum e traficul. Am avut un Opel Astra 1.4 de acu 20 de ani :) In oras consuma aprox. 10L/100km iar in afara orasului aprox. 5l/100km. Consumurile sunt civilizate, masina se misca bine, nu ai pretentii de sportiva dar trage binisor cel putin in treapta a 3-a de pe la 70 ajunge la 120 km/h destul de repede. Portbagajul nu este prea mare, iar spatiul din spate pentru pasageri este destul de mic, prin constructie cica ar incapea 3 oameni in spate, eu va zic ca 2 oameni incap ok, al 3-lea nu stiu unde ar putea sta, eventual daca ar fi un copil pana in 10 ani asa.. ar putea sa incapa in mijloc. Masina se misca bine, am cumparat-o cu motor 1.2 TSI 90CP, aer cond manual, oglinizi electrice si incalzite, hill hold, ecran tactil fara navigatie, pilot automat sau cum naiba se numeste.. :), discuri de frana pe toate rotile la pretul de 8700 Euro cu programul Rabla. Aveam un buget de 9000 Euro pentru o masina noua. Am avut de ales intre Sandero, Hyundai i20, Suzuki Swift si Seat Ibiza. Am ales Seat pentru ca mi-a placut cum se misca motorul, are cuplu bunicel de la turatii joase de pe la 1700 rpm incepe sa traga masina.
Sper sa nu aibe si asta ceva emisii manarite si pe hartie sa aibe 130cp si nu 110cp... ca tot ziceati ca e mai performant ca ecobostu de pe ford. Si tot eu sper ca nu va avea probleme ca si 1.2tsi cu distributia, sau ca 1.4tsi sau sa consume ulei ca 2.0tsi