Tinuta de drum
Dacă cei 150 de cai putere nu sunt chiar suficienți pentru logo-ul FR, atunci măcar ținuta de drum să fie una demnă de sportivitatea pe care o subînțeleg cele două litere. Se pare că spaniolii au înțeles asta și au echipat Leon FR cu o suspensie potrivită pentru segmente de drum virajat. Adică, pe scurt, la volanul lui Leon FR o să descoperiți o doză generoasă din elixirul denumit „plăcerea de a conduce”.
Suspensia este destul de rigidă și plantează bine hatchback-ul pe asfalt, merit care poate fi atribuit și articulației independente. Aderența se păstrează bine și îți oferă curajul necesar să ataci virajele cu mai mult curaj. Ar mai fi și direcția electromecanică, precisă, în ton cu setarea suspensiei, una dintre cele mai bune din segmentul compact.
În oraș, te întâlnești cu reversul medaliei. Începi să resimți rigiditatea suspensiei la trecerea peste liniile de tramvai sau peste gropile apărute peste noapte. Chiar și așa, suspensia nu este deranjantă și nu te face să urăști rularea cotidiană printr-un oraș „bombardat”.
Amortizoarele își fac bine treaba și îți dau impresia de calitate, de suspensie omogenă, care nu transmite zgomot în habitaclu.
Leon FR oferă și mai multe moduri de rulare, care modifică răspunsul ansamblului motor-cutie, precum și pe cel al direcției. Diferențe notabile se observă doar atunci când alegeți soluția eficientă.
Când vezi un preț de 20.000 euro, după ultimele teste făcute de AM, ai impresia că e pomană mașina asta. Leon arată foarte bine la exterior, cu toate că are o vechime, au gândit bine strategia, interior sub Golf, prețuri ceva mai mici, exterior atrăgător.