Motor / Transmisie
Schimbările nu sunt doar de design în ceea ce o privește pe (aproape) mezina familiei Skoda. Platforma MQB A0 este folosită în continuare, ceea ce o face soră cu modele precum Seat Ibiza și Volkswagen Polo. Cu toate acestea, gama de motorizări oferită în România este destul de limitată, cel puțin momentan.
Deși pe unele piețe găsești Fabia și cu motorizări cu patru cilindri, în România vei fi limitat la motorul de un litru, în trei cilindri, deja cunoscut în gama grupului german. Acesta e oferit în mai multe configurații: cu sau fără turbo.
Versiunea cea mai accesibilă poate fi achiziționată cu versiunea aspirata a acestui motor, capabilă să dezvolte 80 CP. Mai sus în gamă vei găsi o versiune de 95 CP, dar de data aceasta turboalimentat. Vârful de gamă este unitatea de 110 CP.
În ceea ce privește transmisia, vei avea la dispoziție o cutie manuală cu 5 trepte pentru motorul aspirat, manuală cu 6 trepte pentru unitățile turboalimentate, precum și o cutie automată DSG, disponibilă opțional.
Modelul nostru de test a fost echipat cu cel mai potent motor și cu unitatea DSG menționată anterior, cu 7 rapoarte.
Pe Skoda Fabia, în ciuda creșterii sale în dimensiuni, versiunea de 110 CP își face treaba cu brio, mai ales prin oraș. Cuplul maxim, de 200 Nm, disponibil de la 2.000 RPM, este scos la suprafață exemplar de către cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj. Fabia se simte fâșneață prin traficul greu din București.
Chiar și la viteze mai mari, în afara urbei, această combinație se dovedește bine dozată, inclusiv pe autostradă. Sigur, dacă treci de 130 km/h, s-ar putea să simți ocazional nevoia de mai multă putere, dar pentru majoritatea depășirilor până la limita legală, resursele sunt îndestulătoare.
Tot ce trebuie să faci este să te obișnuiești cu un regim de exploatare a motorului la o turație mai mare și, la pachet, cu un zgomot pronunțat în cabină. Până la urmă, vorbim despre un propulsor de un litru și 110 CP.
Cutia de viteze automată va retrograda singură, aproape instantaneu, atunci când ai nevoie de ceva mai multă putere în astfel de situații.
Nu e totul roz, însă, pe noua Fabia. Motorul în trei cilindri ar fi putut fi mai bine echilibrat, iar această problemă se resimte cel mai des în traficul aglomerat, atunci când propulsorul pornește sau se oprește din cauza sistemului Start/Stop. Fiecare astfel de operațiune va trimite un șoc observabil în cabină.
Din păcate, sistemul Start/Stop va ține să îți reamintească de lipsa de echilibru a propulsorului. Asta am observat conducând noua Fabia prin oraș, respectiv faptul că motorul se oprește la stop, ca să pornească două secunde mai târziu. De fiecare dată. Fără noimă. Curios și frustrant în același timp.
Cred ca calculatorul consumului acestei masini este defect! Utilizez acest motor(varianta 115cp) de 4 ani pe un alt model(mai mare si mai greu,cutie manuala),iar consumul interurban cu “stat” de min 5 ori la fiecare semafor nu “sare” de 8.5-9% in Bucuresti,iar la ore mai “lejere” 7.8-8% . Alte consumuri: drum national plat 100-110 km/h cu trafic lejer 4.9,trafic aglomerat 5.5;autostrada 6.5%