Skoda Fabia

1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style

Motor / Transmisie

4.5

Motorul de 1.2 litri turbo pe benzină face parte de ceva vreme din oferta grupului Volkswagen. A debutat acum câțiva ani pe noul VW Polo, fiind unul dintre primele propulsoare ce s-au aliniat trendului downsizeing. Pentru noua Fabia, motorul 1.2 TSI este disponibil în două varainte de putere: 90 și 110 CP. 

Modelul testat de noi a venit cu motorul 1.2 TSI de 110 CP asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Motorul își face treaba decent, însoțit un un duruit specific motoarelor VW Group de cilindree mică. Urcă fericit în ture, dacă îi cerem asta, dar pentru uzul citadin se va dovedi silențios. Cutia de viteze manuală este etajată corect și schimbă relativ precis. 

Skoda Fabia 1.2 TSI va fi cel mai fericită în oraș, acolo unde cei 175 Nm își vor face treaba încă de la 1.400 rpm pentru a misca cu aplomb noul reprezentat Skoda în clasa mică. La drum lung, motorul devine cam vocal, mai ales dacă solicităm toată puterea disponibilă la 4.600 rpm. Pentru depășiri este nevoie să retrogradăm o treaptă, așa că așteptăm cu interes și versiuni mai puternice pentru noua Fabia.

Un mare plus pentru sistemul Start-Stop, care s-a dovedit a fi extrem de eficient și foarte puțin enervant. Motorul se oprește și pornește foarte natural, singurul moment când am simțit nevoia să anulăm sistemul fiind mersul în coloană. 

Mai trebuie menționată amplasarea ciudată a butonului de pornire a motorului. Exemplarul nostru de test a venit cu cheie inteligentă și buton de pornire. Acesta este amplasat pe coloana volanului, chiar acolo unde în mod normal ar fi butucul contactului. Amplasarea este cumva atipică, dar se dovedește a fi practică. Singurul neajuns este că nu te poți lauda că mașina ta are pornire la buton.

  • ABC, joi, 22.01.2015 17:06

    Simpatica, dar un pic prea mult 15500 pentru clasa mica. Dar zilele noastre si compactele au crescut bine de tot in pret.

  • Adrian, joi, 22.01.2015 17:19

    Sper ca noul 1.2 TSI a fost imbunatatit.

  • LasDorel, joi, 22.01.2015 17:26

    Au micsorat masina si au crescut preturile. Dupa care se mira ca Dacia a vandut juma' de million de masini anul trecut. Oamenii astoia au uitat ca scopul unei masini este sa te duca mai repde intre 2 puncte. Daca mosulicii Vw Group care fac strategia Vw & skoda o sa continue mult sa le viseze marci premium, cu preturi pe masura, mi-e teama ca in 2-3 ani o iau la vale. Deja mitul masinilor nemtesti este puternic afectat de pragmatismul indus de criza recent incheiata. Sa ceri peste 15k de euro de o cutie de chibrituri (ce-or face la masina asta cu 110 cp si nu pot face cu 90?), la care schimbi becurile 1 data pe luna (deh, cablurile instalatiei electrice or fi facute in Ro) iar tabloul de bord se aprinde mai ceva ca instalatia din pomul de Craciun denota incredere exagerata. Cu banii pe Fabra asta, acum 4-5 ani iti luai un Golf dotat decent. Iar astazi iti iei o compacta asiatica sau chiar franceza, la fel de fiabila (nu ca skoda ar fi marele exemplu de fiabilitate).

  • razvanis, joi, 22.01.2015 19:01

    La 15.500 ai optiuni multiple in clasa compacta, chiar din grupul VAG, chiar cu motor similar dar platforma MQB 100%.

  • vianu, joi, 22.01.2015 20:09

    @razvanis, ceea ce e mai trist e ca tu chiar crezi ce scrii acolo

  • Aceeasi poveste...la anumite m, joi, 22.01.2015 20:53

    De la 6,1% la 8,5% in oras , cred ca este muuuuult mai mult de depunctat la ,,Consum,, decat o stea, insa....no comment. Aia nu au miros...

  • LUCCI, joi, 22.01.2015 21:04

    AM REVAZUT COMPARATIVELE LA ,,PERFORMANTE,, SI , O SPUN IAR, CRED CA DIN NOU AS ALEGE NOUA MAZDA 2 PE CARE VA CAM TEMETI SA O SUPUNETI LA DRIVE-TEST. BANUIESC CA O SA O DEPUNCATATI SI PT. CA ARE TRACTIUNE FATA S.A.M.D. VORBA UNUI ALT COMENTETOR, AU MICSORAT SPATIUL IN SPATE IAR DV. II ACORDATI UN TOTAL DE 4.2. DE CE? AAAA. TREBUIA SA PRIMEASCA 4 STELE LA ,,INTERIOR,, SUCCESURI! P.S.-PORTBAGAJUL E JENANT!PRIVITI DIMENSIUNILE TRUSEI MEDICALE SI COMPARATI-O CU SPATIUL PT. ,,BAGAJE,,.. MA LASHI!

  • Kelemen, joi, 22.01.2015 21:52

    Ha ha! In your face, crApple! SI nu e obligatoriu sa ai conexiune de date la telefon chiar si la unul cu Android. Din cate stiu, aplicatia Here Maps de la NOKIA e disponibila si pe aceasta platforma (chiar daca e doar beta, am impresia) nu doar pe Windows. Dar chiar si cu Google Maps stiu ca poti descarca, atunci cand esti conectat la un hotspot wifi, o bucata de harta, atat cat sa acopere traseul calatoriei, nu o tara intreaga. In fine, cel mai bine e cu Here Maps. Pe telefoanele Lumia functioneaza excelent iar acum ca a venit si pe Android, cu atat mai bine. E disponibila si pe iOS pentru cei cu telefoane crApple care s-au saturat de crApple Maps sa-i mai trimita in camp. :D

  • Suleyman Cunoscatoru, joi, 22.01.2015 22:03

    Este un pret foarte bun comparativ cu, concurenta ! Exemplu: Nissan Micro 1.2DIG-S +18.000euro.

  • Suleyman Cunoscatoru, joi, 22.01.2015 22:12

    Asteptam un test cu modelul combi + noul 1.4tdi.

  • Andy, joi, 22.01.2015 23:38

    La 15.500 are manivele la usile din spate? WOW. Sincer nu vad de ce cineva ar alege Fabia in locul unui Rio, noului i20 (asteptam testul) sau chiar unui Clio. De Mazda 2 sau de noul Jazz nu mai zic... Da, se va vinde la noi pentru ca e surogat de VW. Pacat ca si design-ul e la fel de sters...

  • ingerulol, joi, 22.01.2015 23:48

    O sa citez si eu romanul de rand :"Pai decat sa dai banii astia pe ea , iti iei altceva mai tare SH" . Acum lasand gluma la o parte 155oo este imens de mult pentru o Fabia . Sa nu uitam ca varianta anterioara era 6800 cu motorul de 1.2 HTP

  • eee, vineri, 23.01.2015 06:57

    @ingerullol: 1.2 thp nu este in sine un motor, mai degraba o adunatura de somalezi mici care imping masina pe strada....

  • Crystyann, vineri, 23.01.2015 09:16

    Aceleasi comentarii ca la aproape toate test drive-urile...mama ce scumpa este, mama ce alte 50 de modele premium imi iau de banii astia si care sunt full option, full electric fara piele, navi :))) . faceti comparatia cu nivele de top la Fiesta, Polo, Yaris etc si veti vedea ca toate pleaca de la 15.000 EUR in sus cu un motor de peste 100 CP. Asta este piata...fraier nu este cine vinde, ci cine cumpara :)). Majortatea masinilor testate sunt echiparea de top + optiuni suplimentare, ca doar nu o sa ai la test drive o cheliciune. Oricum 90% din vanzarile Fabia vor fi intre 9.500 EUR si 12.500 EUR. Eu am condus-o si este o masina decenta, mult peste vechea generatie, cu minusurile si plusurile ei.

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 23.01.2015 09:20

    @ingerulol: Aceasta masina va pleca de pe la 9000euro din cate imi dau seama, dar cu motorul de 1.0 si 60cp + dotari zero. In drive test ai varianta full ! Modelul ce incepea pe FABIA 1, de la 6000 si ceva, era 1.2htp cu 54cp. @Andy: ,,NOUL i20", este defapt vechiul i20, care nu era o masina spelndida, si are aceleasi motorizari vechi, acelasi 1.2 diesel care consuma cat un 2.0tdi de la VW. Pe cand Fabia are niste motorizari mult mai ok. Sa nu mai vorbim de intretinere care este buna la Skoda si ieftina fata de alte marci.

  • Crystyann, vineri, 23.01.2015 09:27

    Fabia veche pleca de la 6.800 EUR + programul REMAT - avantaj, 60CP, aer, esp, 4 airbag-uri si cam atat.... Sa imi zica mie unul care a luat in ultimii 5 ani Fabia la 6.000 EUR TVA inclus si ii fac plinul gratis!

  • misha_zaitev, vineri, 23.01.2015 09:54

    @Crystyann Ai descris perfect situatia pietei cat si pozitia parelologilor!

  • misha_zaitev, vineri, 23.01.2015 10:06

    @Suleyman Ai dreptate. Insa ar mai fi trebuit adaugat faptul ca diferenta dintre cea mai ieftina Fabia 1 si cea mai ieftina Fabia din generatia actuala, poate fi pe deplin justificat de multitudinea de dotari cu care producatorii sunt OBLIGATi de legislatia europeana sa-si echipeze masinile. Daca ma gandesc ca Fabia 1 in prima varianta de echipare avea un singur airbag si nici nu stiu daca avea ABS, iar acum producatorii sunt obligati la 4 aibag-uri si esp, diferenta este cat se poate de justificata.

  • Alex, vineri, 23.01.2015 10:07

    Ar fi putut totusi sa nu copieze blocurile optice fata de la fratiorul mai mare Polo 6R !

  • Crystyann, vineri, 23.01.2015 10:09

    @misha : tu te referi la o editie numita Fabia Junior de prin 2006 - aia nu avea Aer conditionat, nu avea ABS,doar un airbag la sofer, bari negre, Chiar radeam cu un prieten ca aia zici ca e masina de raliu - au scot tot de pe ea sa fie cat mai usoara ( mai ales la pret)

  • Samuraiul, vineri, 23.01.2015 10:12

    Vad ca tot amintiti de Mazda. Voi stiti cat costa un parbriz pentru Mazda 3 (model de clasa compacta)? 5.000 lei cu tot cu manopera, si la cum sunt drumurile din Romania schimbi unul pe an. Mai lasati-ma cu japonezele ca piesele si service-urile te rup la preturi. Nu va mai luati doar dupa marketing (e masina de oras, nu trebuie sa faca suta in 3 secunde!), cereti preturi la revizii, la piese. Din acest punct de vedere, Skoda si Dacia sunt imbatabile.

  • gigi_frana, vineri, 23.01.2015 10:41

    m-am uitat de curiozitate la pretul masinilor testate in ultima vreme in clasa asta...ce sa vezi? aproape toate sunt mai scumpe de 15.000 sunt departe de a fi fan skoda,dar in cazul de fata nu mai e vina ei :)

  • misha_zaitev, vineri, 23.01.2015 10:44

    Da, Crystyann, e posibil ca ala sa fi fost modelul.... Insa nu vreau sa ma gandesc cat de plina de dotari era Dacia entry-level...De altfel Dacia are si in prezent un model cu bare negre, fara AC.

  • LauCalin, vineri, 23.01.2015 10:59

    Pe cei care spun ca pretul este exagerat de mare i-as ruga sa configureze un Ford Fiesta, Mazda 2, Nissan Micra, Peugeot 208 sau Opel Corsa exact sau asemanator cu aceasta masina si poate vor avea surpriza ca pretul sa fie tot in jur de 15000 de euro. Nu zic ca e putin pentru o masina de clasa mica (pe de o parte sa nu uitam ca e si destul de bine dotata), dar nici concurenta nu poti sa spui ca sta mult mai bine. Cat despre masina... poate ca e buna, dar cu siguranta este una dintre cele mai urate masini de clasa mica. La naiba, nici de data asta nu le-a iesit celor de la Skoda. Si Fabia 1 si Fabia 2 au fost unele dintre cele mai urate din clasa. Sper ca motorul asta sa nu mai aiba atatea probleme, ca de rezolvat in totalitate, nu cred.

  • sandu, vineri, 23.01.2015 11:06

    din pacate nu mai merita sa iei o masina din clasa asta pentru ca sunt f scumpe si te incadrezi la urmatoarea clasa.

  • mntsn, vineri, 23.01.2015 11:08

    @LUCCI: Nu te las pt ca vorbesti prostii. Are 330 litri in portbagaj si este din cate se pare cel mai incapator din clasa ei, cum poti sa spui ca este jenant ?? Portbagaj ca de S-Klasse pe clasa mica nu se poate.

  • LauCalin, vineri, 23.01.2015 11:09

    Te incadrezi in urmatoarea clasa, asa este. Dar vei avea o masina poate cu motor mai slab si cu siguranta mai slab dotata. Crezi ca poti sa gasesti un Opel Astra sau nou sau de ce nu, Skoda Octavia asemanator cu masinuta asta? Poate vei gasi o Kia C'eed sau un Megane 3.

  • ABC, vineri, 23.01.2015 12:47

    E adevarat ce zice @misha_zaitev, cine ar fi crezut ca pe clasa mica vei putea alege ca optiune Adaptive Cruise Control? Pana acum cativa ani a era rezervat pentru modele de clasa mare sau lux(sau detectarea oboselii soferului).

  • gigi_frana, vineri, 23.01.2015 12:57

    gasesti pana si Golf, Focus,si Astra...dar da,masini pe stoc,neconfigurabile,aproape chele si oarecum submotorizate chiar eu am dat intr-un showroom Opel peste un Astra Sedan,1.4 100CP la ~13500

  • octav71, vineri, 23.01.2015 13:31

    Mie mi se pare decenta masina, nu iti strepezeste ochii, dar nici nu ai nevoie de ochelari de soare sa te uiti la ea! Motorizare decenta, dotari normale. Pret... cam mare, dar cand a fost Skoda ieftina? Fara tichete, sau lichidari de stoc? Niciodata. Oricum, are concurenta mare in segment: Clio, Mazda 2, Fiesta, lupte grele. Strict parerea mea. @Samuraiul: mananci caramele si ! Am un parbriz ciobit si trebuie sa il schimb. Oferta a fost de 800 normal cu montaj sau 1100 cu incalzire, aftermarket. 2600 ron pret normal. Si asta la dealer, unde stim ca nu sunt cele mai mici preturi din lume.

  • Costin, vineri, 23.01.2015 14:30

    Lasand la o parte toate rautatile gratuite eu stau si ma intreb uimit de ce e asa mare diferenta intre consumul declarat si cel real ??? Chiar nu inteleg la ce-mi foloseste consum bun pe hartie "official" cand in viata de zi cu zi e mai mare cu 2 litri :( Raportat strict la spatiul si consumul oferit mi se pare si scumpa.

  • Crystyann, vineri, 23.01.2015 14:48

    Consumul la orice masina e influentat de x factori : temeperatura exterioara, stil de condus, cauciucuri ( presiune, latime si profil ), daca motorul e mult prea nou, ce consumatori electrici ai, calitatea carburantului etc Consumul iarna la orice masina este mai mare cu aproximativ 1 litru decat vara mai ales pe distante scurte si medii - lucru firesc insa. Daca pe jos mai era zapada sau mazga mai creste putin...masina are cauciucuri de iarna, mai adaugam putin la consum...Poate au dat baietii drumul si la scaune incalzite, mai adaugam putin...Au mai bagat si putin piciorul in ea, ca doar este test drive nu test de consum, a mai crescut putin.E frig, start stopul nu prea isi face treaba deci iar nu s epupa cifrele.... Si uite asa consumurile cresc...la toate, nu numai la Fabia. Uitati-va si voi la masinile voastre si vedeti daca in ultimele 2 luni s-au apropiat vreodata de consumul dat de producator. PS: Nu-s fan Fabia :)

  • Samuraiul, vineri, 23.01.2015 17:01

    @octav- eu sunt dispus sa iti trimit pe mail factura pentru parbriz (apropo, nu este heliomat si atermic!). Daca e ca tine, sunt dispus sa mananc ce vrei tu, dar daca e ca mine esti dispus sa faci acelasi lucru? Apropo, tu parca aveai Ford Focus, te-ai reprofilat cumva si stii preturile si la Mazda?

  • @Samuraiul, vineri, 23.01.2015 20:11

    Maaaaaaaaaaaaama, 5000 de lei, dar ce frate l-ai luat pe ala de cristal!?!?!? Mazda aia 3 din ce an este , chiar m-ai facut curios...? Sa inteleg ca parbrizul fostului meu Golf 4 , Pilklington, la 350 de lei, fara manopera, era giugiuc?

  • cobe, vineri, 23.01.2015 20:32

    Recunosc ca sunt fan Skoda,am avut Skoda fabia combi 1,1,2 64cp,cam slaba,am in prezent combi 2 cu motor 1,2 tsi 86cp.Cu privire la consum,asa este,iarna este cu aproape 1l mai mare,cauzele au fost mentionate de altii,dar vara la un consum dat de producator de 6,6l urban si 4,4l/100km extraurban,la mine au fost uneori chiar mai mici,dar respectand normele legale si fara teste de incercare sa vad cat poate.pe autostrada mi-a dat in jur de 5l/100km,dar nu prea avem autostrazi.Fostul motor tsi 1,2l are niste hibe pe care ,daca esti interesat le inveti si nu ai probleme,ex.la o repornire dupa cateva ore sau mai ales zile,cand dai contact trebuie instantaneu aproape sa dai drumul ambreialui,caci altfel se aud zgomote ciudate.Eu cred ca prin punerea ambreialui are loc lubrefierea si intiderea lantului mai rapida.Am studiat noul motor 1,2 tsi,este 90% modificat si dupa parerea celor care l-au testat nu mai are vechile probleme,o sa vedem cat de curant pe net observatiile clientilor.

  • Samuraiul, vineri, 23.01.2015 22:23

    Mazda 3 model 2014

  • octav71, vineri, 23.01.2015 22:48

    @Samuraiul. La prima intrebare, raspunsul este da. La a doua, nu! Am (in acest moment) Mazda 3 generatia precedenta. Posibil sa ma confunzi. Stiu preturi in general pentru ca imi place sa fiu informat. Te prinzi tu care e adresa de email, chiar sunt curios de oferta. Desi cred ca oferta era cu senzorii pe ea. Dar... astept. Oricum, o alegere excelenta ca masina, am mers cu ea.

  • razvanis, sâmbătă, 24.01.2015 23:19

    @vianu - Leon cu motor TSi incepe la 14500 pret lista, cu ceva dotari si un discount il scoti lejer sub 15mii si cu motorul 1.2 de 110 cp. N-ar fi mai usor sa te interesezi inainte sa comentezi ?

  • vianu, duminică, 25.01.2015 15:52

    aaa...acum vorbesti de discounturi acelasi lucru il vei face si la fabia si ajungi la pret de citigo

  • catalinraven, luni, 26.01.2015 13:54

    Parbriz cu suport pentru senzor ploaie/lumina pt Ford focus 2 pre-FACELIFT oferta Colina Motors 3800 lei. Aftermarket 800 lei, acelasi producator de parbriz si cu montarea inclusa. Deci, DA! Chinezariile si turcismele de care vb voi care costa 250-300 lei le monteaza taximetristii sau curierii pe logan-uri. Totusi, revenind la FABIA in cauza, pretul maricel in comparatie cu anumiti competitori directi dar sa nu uitam ca asta e un pret de catalog. Daca te duci cu banul in mana negociezi lejer 1500 de euro. Spor tuturor

  • Crystyann, marţi, 27.01.2015 09:50

    @Razvanis : Si Octavia ai la 14.600 TVA inclus 1,2TSi de 86CP. Numai ca masinile din clasa mica au alt target de cumparatori. Poate ca esti tanar, nu ai copii si nu ai nevoie de cei 70 cm in plus..Poate esti mai fitos si iti doresti o masina mai mica dar mai dotata in locul uneia mai mare dar basic. Poate esti pensionar,mergi 90% in oras ( si atunci maxim 2 km pana la piata) si vrei sa gasesti mai usor loc de parcare etc.. Nu te lua pe tine drept etalon...nu toti ne dorim sa o avem mai mare :)). Marimea nu este totul, crede-ma pe cuvant :)) PS: Ma repet, maxim 2-3% din Fabii vor costa peste 15.000 EURO. Restul vor fi in jurul a 10.000- 12.000 EUR.

  • adi, marţi, 08.12.2015 10:54

    Orice as face cu 15.500 de euro, dar in nici un caz nu as arunca banii pe o fabia:)...