Interior
Dincolo de portiera lui Skoda Karoq descoperi un interior ușor plictisitor. Designul este unul extrem de simplist, care pune accent pe funcționalitate. E ca o fereastră din geam termopan, care se închide și se deschide perfect. Nu e un vitraliu care să îți inspire emoție sau care să scârție pe ici, pe colo.
Opțiunea designerilor de a nu risca nici un artificiu estetic ne aduce unul dintre cele mai ergonomice interioare existente în lumea auto. Climatizarea este intuitivă, unele butoane sunt orientate în sus, iar pe volan este o disciplină militară.
Materialele au o calitate diferită. Pe planșa de bord avem un plastic moale, chiar și pe consola centrală este plăcut, pe volan avem o piele fină, însă în partea inferioară a bordului descoperim un plastic tare și neprietenos. Finisajele sunt excelente.
Așa cum îi stă bine constructorului ceh, habitaclul este plin de spații de depozitare inteligente. Mă refer la spațiile din portiere, care pot înghiți chiar și sticle de doi litri, la zona de încărcare cu inducție, dedicată telefonului mobil și amplasată la baza planșei de bord, și la spațiile generoase de pe consola centrală. Torpedoul este ușor cam mic.
La toate acestea se adaugă ideile Simply Clever, care includ o lanternă cu LED în portbagaj, o racletă ascunsă în capacul rezervorului, un spațiu de depozitare sub scaunul dreapta față, un mini coș de gunoi, un cui de remorcare retractabil și priză de 230V.
În condiții normale de exploatare, portbagajul are o capacitate totală de 521 de litri. Însă, mulțumită sistemului Vario Flex, care permite glisarea individuală a scaunelor spate cu 11 centimetri în față, capacitatea portbagajului poate ajunge la 588 de litri. În plus, ca o premieră pentru sistemul Vario Flex de pe Skoda, toate cele trei scaune spate pot fi scoase din mașină printr-o operațiune foarte simplă. Karoq se transformă astfel într-un vehicul utilitar cu numai două scaune și o capacitate totală de încărcare de 1810 litri.
Dacă ne uităm în segment, raportându-ne chiar și numai la cei 521 de litri, vedem că noul Karoq este depășit în generozitate doar de fratele mai mare Tiguan și, insesizabil, de Peugeot 3008 (528 de litri).
Așa cum vă ziceam, spațiul de pe locurile din spate poate fi configurat după dimensiunile fiecărui pasager, mulțumită glisării scaunelor pe o distanță de 11 centimetri. În poziție normală însă, există suficient loc la picioare și la nivelul capului. Este de notat spațiul pentru picioare pe care îl găsești sub scaunele din față.
Antifonarea habitaclului s-a făcut foarte bine, însă există un ușor zgomot de vânt la rularea pe autostradă din cauza oglinzilor laterale ceva mai mari.
La exterior este oribila.....ca si sora mai mare, de altfel. Si putem adauga si Tiguan-ul aici.