Skoda Kodiaq

Interior

4.5

Dincolo de portierele noului Skoda Kodiaq o să descoperiți cea mai atractivă Skoda din câte s-au făcut. E un soldat universal extrem de îngrijit și meticulos, care a avut grijă să își împacheteze echipamentul cât se poate de militărește. Poate de aceea designul nu este unul neapărat emoțional, la nivelul întregului habitaclu.

Trebuie să notăm ergonomia exemplară, mai ales la nivelul comenzilor pentru climatizare, care au fost orientate acum în sus. Pentru comenzile pe volan aveți însă nevoie de o ușoară acomodare.

Cu ce nu va fi nevoie de acomodare? Cu spațiul interior. Este atât de generos încât veți avea impresia că sunteți în sufrageria de acasă. Spațiul este generos pentru pasagerii față și exagerat de mare pentru cei de pe locurile din spate.

Dacă optați pentru al treilea rând de scaune (Kodiaq este primul model Skoda cu șapte locuri), încep compromisurile. Podeaua înaltă îi va face pe cei de pe al treilea rând de scaune să stea cu genunchii destul de ridicați. Chiar dacă bancheta de pe al doilea rând poate glisa pe o distanță de 18 centimetri pentru a ușura accesul și a mări spațiul.

Prin urmare, pe al treilea rând de scaune vor sta confortabil doar copiii. Adulții, doar în caz de forță majoră.

Dacă vă mulțumiți cu doar cinci locuri primiți și cel mai mare portbagaj din segment: 720 de litri și 2065 de litri când bancheta spate este rabatată. Este incredibil de mult spațiu. După orice fel de criterii de evaluare. În plus, există o mulțime de soluții de stocare și fixare a bagajelor.

Iar dacă mergeți la Ikea și aveți de transportat obiecte lungi, nu vă faceți probleme. Scăpați de scaunul pasagerului dreapta și puteți introduce obiecte de până la 2.8 metri.

Sunt și o mulțime de spații de depozitare în interiorul noului Kodiaq. De la buzunarele ușilor în care încap chiar și sticle de 1.5 litri, până la spațiul pentru telefon, cel ascuns sub volan și cel din cotieră. Nu mai vorbesc de cele două torpedouri, la fel de generoase.

Trebuie notat și faptul că noul Kodiaq dispune și de un nivel de rafinament cu care Skoda nu ne obișnuise până acum. Habitaclul este izolat fonic destul de bine, iar la viteze mari, de autostradă, doar zgomotul de vânt este ușor perceptibil dacă nu folosești sistemul audio.

Plasticul folosit este și el de calitate, moale și prietenos. Alternează însă cu zone unde este ceva mai tare.

  • Stefan, vineri, 25.11.2016 11:00

    stiam ca DSG-ul are 7 trepte

  • Dudu, vineri, 25.11.2016 11:19

    @stefan Pe varianta 4x4 e DSG6 iar pe 4x2 DSG7. Cel putin la varianta pe benzina, la diesel nu stiu 100%. Asa e si la Seat Ateca.

  • bogdanm, vineri, 25.11.2016 11:25

    @Stefan Cutia DSG cu 7 trepte este disponibilă pe motorizările diesel și pe TSI-ul de 180 de cai putere.

  • scamel, vineri, 25.11.2016 11:27

    foarte profana comparatia. in germania pleaca de la 25.5 KE. si e normal Kodiac fiind cu 20 cm mai lung decat Tiguan se poate considera ca face parte din clasa superioara.

  • Andy, vineri, 25.11.2016 12:15

    @Scamel In Gemania Tiguan pleaca de la 26.575 Euro, deci e clar mai scump, la fel cum si Golf-ul e mai scump ca Octavia. Skoda ofera mai multa masina ca dimensiuni la preturi mai mici. Pare o masina reusita per total. Nu ma omor cu design-ul bordului, care desi e foarte ergonomic, pare invechit vs modele concurente gen Kadjar sau Sportage. Nu mai zic de viitoarele CR-V si CX-5, insa acolo avem preturi mai mari, la nivel de VW. Ateca arata mult mai bine la interior, ca sa raman cu comparatia in curtea VAG. Un mare plus pentru insonorizare. Pacat de ruliu si de directie...aici se vede clar ca Skoda e firma mai ieftina a grupului.

  • Fopel, vineri, 25.11.2016 13:10

    Cam mult consuma la motorasul ala. Un Asx e si cu 3 litri mai econom.

  • Fopel, vineri, 25.11.2016 13:13

    "Ca o premieră pentru modelele Skoda, noul Kodiaq oferă și un sistem de patru camere cu vedere la 360 de grade." Nissan Qashqai avea in 2009....sunt curios ce "inovatii" va scoate skoda peste 10 ani....

  • mm, vineri, 25.11.2016 14:03

    NIMIC DE REPROSAT, NIMIC DE REMARCAT, RETETA PERFECTA. CA LA CARCIUMA, CAND NU STII CE SA COMANZI IEI O CEAFA CU CARTOFI PRAJITI, N-AI CUM SA GRESESTI....

  • `, vineri, 25.11.2016 16:30

    1.4 TSI 150CP 4x4 Aut- Asta ar inseamna sa aibe suspensie independeta pe spate, chiar daca nu prea imi pute.

  • OLAA, vineri, 25.11.2016 20:36

    ''Abordez dinamic virajul, iar masina tinde sa paraseasca sensul de mers. Skoda Kodiaq ofera bara de torsiune pe spate, ceea ce-i confera o tinuta de drum inferioara motorizarii cu suspensie independenta'' Citat dintr-un test drive.

  • Seat, sâmbătă, 26.11.2016 01:39

    e suv, deci e inutila pt 98% dintre soferi.

  • AutoJus, sâmbătă, 26.11.2016 10:34

    Un SUV care la clasa sa este foarte corect. Va avea și opțiunea de suspensie DCC pentru cei pretențioși astfel încât va beneficia de reducereao ținută de drum firească pentru gabaritul deținut. Singura situație negativă este direcția artificială, în rest o mașină foarte riguroasă și bine gândită. Va avea succes comercial pentru că are un raport preț/tehnologie imbatabil ( raportat la preturile și echiparile valabile pentru Germania ).

  • jd, duminică, 27.11.2016 01:00

    Atita "soldat universal "si cyborg este in articol ca m-am plictisit si nu am reusit sa termin...o fi tanc smart skoda aia

  • xxx, luni, 28.11.2016 12:14

    Mașina este mai mult decât onesta referitor la dimensiune si echipare, dar prețul pentru full option va fi mare după aprecierea mea in jur de 40000€. Cat de frumoasa este?! rămâne la latitudinea fiecăruia sa decidă.

  • mog, miercuri, 07.12.2016 17:05

    pt ditamai suv-ul de aproape 1700kg gol, cu 7 locuri si portbagaj imens, mi se pare fff putin 150cp si mai ales 250nm cuplul. o sa se vada asta cand masina va fi incarcata la drum lung. pe un deal intr o depasire, nush cat de placut va fi.

  • Barto, miercuri, 31.05.2017 12:14

    A primit o nota asa mica fiindca traim in tara in care cumparatorul auto apreciaza masinile in care pot cara porcul si butoiul cu varza si pe cele la care se gasesc cele mai multe piese la dezmembrari. Dar de la cumparator nu am pretentii. De la jurnalisti, da. Pacat, unde au ajuns si astia.