Tinuta de drum
Așa cum spuneam și la începutul acestui test, Skoda a ales ca loc de desfășurare a testului cu noul Kodiaq drumurile virajate și înguste din Palma de Mallorca. O alegere oarecum neinspirată pentru un SUV care nu caută să demonstreze trăsăturile sale sportive.
E cât se poate de clar că ruliul este prezent și că garda la sol mai înaltă face din Kodiaq o mașină care nu agreează foarte tare virajele luate cu aplomb. Sistemul 4x4 își face însă datoria și te ține pe drum, păstrând o aderență bună. Nu vă așteptați însă la escapade curajoase în off-road, chiar dacă există un mod Snow, care vă garantează mai multă aderență, și un asistent la coborâre. Kodiaq e bun pe un drum forestier, pe unul accidentat, dar nu mai mult.
Suspensia este calibrată pentru a oferi confort. Absoarbe foarte bine denivelările și nu pare zgomotoasă. Dacă alegeți însă un set de jante de 19 inch, ea ar putea să fie ceva mai prezentă, mai ales când rulați în modul Sport.
Pentru cei care au câțiva bani de cheltuit pe opționale, Skoda oferă și sistemul Dynamic Chassis Control, adică amortizoare adaptive. Și acestea contribuie la diferențierea clară a modurilor de rulare Normal, Sport și Comfort.
Direcția nu oferă feedback, însă rămâne ușor de manevrat la viteze mici. În modul Sport precizia sa se îmbunătățește, însă feeling-ul este în continuare unul artificial.
stiam ca DSG-ul are 7 trepte