Tehnologie
Nu credeam că un model Skoda ne va oferi atât de multe tehnologii noi, demne de menționat în testul nostru. Însă, înrudirea cu părintele Volkswagen, le oferă cehilor acces la un bagaj tehnologic impresionant.
O să încep cu noutatea absolută: sistemul hands-free care preia vocea șoferului și o transmite prin difuzoare până pe ultimul rând de scaune. Pentru ca toți cei din mașină să se audă mai bine. Nu că asta ar fi o problemă, având în vedere antifonarea fonică destul de bună.
Ar mai fi apoi tetierele cu suport de dormit. Sunt un fel de extensii laterale care îți pot sprijini capul, extrem de utile și pe care vi le recomandăm să le selectați. Nu lipsesc umbrelele ascunse în cele două portiere față, portbagajul cu fund dublu, lanterna ascunsă în portbagaj, racletă de pe bușonul de alimentare, suportul pentru tabletă sau priza de alimentare la 230V. Toate acestea fac parte din cele 30 de dotări pe care Skoda le numește Simply Clever.
Lor li se adaugă un sistem multimedia extrem de complex, proiectat pe un ecran tactil de 8 inch. Au dispărut aproape în totalitate butoanele. Însă, chiar și așa, sistemul este ușor de operat, suprafața tactilă răspunde extrem de repede la comenzi, iar procesarea informațiilor se face rapid.
Navigația este afișată bine, există informații din trafic în timp real (timpul estimat al sosirii la destinație a coincis cu cel anunțat de aplicația Waze), iar o conexiune la internet 4G, oferită gratuit în primul an de achiziție, vă garantează accesul și la Google Street View.
Există și hotspot pentru cei din mașină, volan încălzit, scaune încălzite față și spate, o memorie de 64GB pentru sistemul multimedia și o aplicație inteligentă, care poate fi descărcată pe telefonul mobil și îți poate oferi detalii despre mașină: unde este parcată, cât carburant mai este în rezervor și care este starea sa.
Opțional, clienții pot comanda și un sistem de încărcare wireless pentru telefonul mobil și un sistem audio Canton, cu 10 difuzoare și o putere de 575 watt. Suportul Apple CarPlay, Android Auto și Mirror Link este și el acolo.
Pentru cei care se gândesc deja la drumeții cu familia, trebuie să vă spunem că noul Kodiaq poate tracta rulote de până la 2.5 tone. În plus, la fel ca Tiguan, beneficiază de un sistem denumit Trailer Assist, care vă ajută să parcați rulota cu spatele. Acesta controlează direcția în locul dumneavoastră. Trebuie doar să setați traiectoria prin intermediul butonului de reglare a oglinzilor. Da, știm că pare ciudat, dar asta este soluția găsită de Skoda.
stiam ca DSG-ul are 7 trepte