Skoda Kodiaq

Tehnologie

4.5

Nu credeam că un model Skoda ne va oferi atât de multe tehnologii noi, demne de menționat în testul nostru. Însă, înrudirea cu părintele Volkswagen, le oferă cehilor acces la un bagaj tehnologic impresionant.

O să încep cu noutatea absolută: sistemul hands-free care preia vocea șoferului și o transmite prin difuzoare până pe ultimul rând de scaune. Pentru ca toți cei din mașină să se audă mai bine. Nu că asta ar fi o problemă, având în vedere antifonarea fonică destul de bună.

Ar mai fi apoi tetierele cu suport de dormit. Sunt un fel de extensii laterale care îți pot sprijini capul, extrem de utile și pe care vi le recomandăm să le selectați. Nu lipsesc umbrelele ascunse în cele două portiere față, portbagajul cu fund dublu, lanterna ascunsă în portbagaj, racletă de pe bușonul de alimentare, suportul pentru tabletă sau priza de alimentare la 230V. Toate acestea fac parte din cele 30 de dotări pe care Skoda le numește Simply Clever.

Lor li se adaugă un sistem multimedia extrem de complex, proiectat pe un ecran tactil de 8 inch. Au dispărut aproape în totalitate butoanele. Însă, chiar și așa, sistemul este ușor de operat, suprafața tactilă răspunde extrem de repede la comenzi, iar procesarea informațiilor se face rapid.

Navigația este afișată bine, există informații din trafic în timp real (timpul estimat al sosirii la destinație a coincis cu cel anunțat de aplicația Waze), iar o conexiune la internet 4G, oferită gratuit în primul an de achiziție, vă garantează accesul și la Google Street View.

Există și hotspot pentru cei din mașină, volan încălzit, scaune încălzite față și spate, o memorie de 64GB pentru sistemul multimedia și o aplicație inteligentă, care poate fi descărcată pe telefonul mobil și îți poate oferi detalii despre mașină: unde este parcată, cât carburant mai este în rezervor și care este starea sa.

Opțional, clienții pot comanda și un sistem de încărcare wireless pentru telefonul mobil și un sistem audio Canton, cu 10 difuzoare și o putere de 575 watt. Suportul Apple CarPlay, Android Auto și Mirror Link este și el acolo.

Pentru cei care se gândesc deja la drumeții cu familia, trebuie să vă spunem că noul Kodiaq poate tracta rulote de până la 2.5 tone. În plus, la fel ca Tiguan, beneficiază de un sistem denumit Trailer Assist, care vă ajută să parcați rulota cu spatele. Acesta controlează direcția în locul dumneavoastră. Trebuie doar să setați traiectoria prin intermediul butonului de reglare a oglinzilor. Da, știm că pare ciudat, dar asta este soluția găsită de Skoda.

  • Stefan, vineri, 25.11.2016 11:00

    stiam ca DSG-ul are 7 trepte

  • Dudu, vineri, 25.11.2016 11:19

    @stefan Pe varianta 4x4 e DSG6 iar pe 4x2 DSG7. Cel putin la varianta pe benzina, la diesel nu stiu 100%. Asa e si la Seat Ateca.

  • bogdanm, vineri, 25.11.2016 11:25

    @Stefan Cutia DSG cu 7 trepte este disponibilă pe motorizările diesel și pe TSI-ul de 180 de cai putere.

  • scamel, vineri, 25.11.2016 11:27

    foarte profana comparatia. in germania pleaca de la 25.5 KE. si e normal Kodiac fiind cu 20 cm mai lung decat Tiguan se poate considera ca face parte din clasa superioara.

  • Andy, vineri, 25.11.2016 12:15

    @Scamel In Gemania Tiguan pleaca de la 26.575 Euro, deci e clar mai scump, la fel cum si Golf-ul e mai scump ca Octavia. Skoda ofera mai multa masina ca dimensiuni la preturi mai mici. Pare o masina reusita per total. Nu ma omor cu design-ul bordului, care desi e foarte ergonomic, pare invechit vs modele concurente gen Kadjar sau Sportage. Nu mai zic de viitoarele CR-V si CX-5, insa acolo avem preturi mai mari, la nivel de VW. Ateca arata mult mai bine la interior, ca sa raman cu comparatia in curtea VAG. Un mare plus pentru insonorizare. Pacat de ruliu si de directie...aici se vede clar ca Skoda e firma mai ieftina a grupului.

  • Fopel, vineri, 25.11.2016 13:10

    Cam mult consuma la motorasul ala. Un Asx e si cu 3 litri mai econom.

  • Fopel, vineri, 25.11.2016 13:13

    "Ca o premieră pentru modelele Skoda, noul Kodiaq oferă și un sistem de patru camere cu vedere la 360 de grade." Nissan Qashqai avea in 2009....sunt curios ce "inovatii" va scoate skoda peste 10 ani....

  • mm, vineri, 25.11.2016 14:03

    NIMIC DE REPROSAT, NIMIC DE REMARCAT, RETETA PERFECTA. CA LA CARCIUMA, CAND NU STII CE SA COMANZI IEI O CEAFA CU CARTOFI PRAJITI, N-AI CUM SA GRESESTI....

  • `, vineri, 25.11.2016 16:30

    1.4 TSI 150CP 4x4 Aut- Asta ar inseamna sa aibe suspensie independeta pe spate, chiar daca nu prea imi pute.

  • OLAA, vineri, 25.11.2016 20:36

    ''Abordez dinamic virajul, iar masina tinde sa paraseasca sensul de mers. Skoda Kodiaq ofera bara de torsiune pe spate, ceea ce-i confera o tinuta de drum inferioara motorizarii cu suspensie independenta'' Citat dintr-un test drive.

  • Seat, sâmbătă, 26.11.2016 01:39

    e suv, deci e inutila pt 98% dintre soferi.

  • AutoJus, sâmbătă, 26.11.2016 10:34

    Un SUV care la clasa sa este foarte corect. Va avea și opțiunea de suspensie DCC pentru cei pretențioși astfel încât va beneficia de reducereao ținută de drum firească pentru gabaritul deținut. Singura situație negativă este direcția artificială, în rest o mașină foarte riguroasă și bine gândită. Va avea succes comercial pentru că are un raport preț/tehnologie imbatabil ( raportat la preturile și echiparile valabile pentru Germania ).

  • jd, duminică, 27.11.2016 01:00

    Atita "soldat universal "si cyborg este in articol ca m-am plictisit si nu am reusit sa termin...o fi tanc smart skoda aia

  • xxx, luni, 28.11.2016 12:14

    Mașina este mai mult decât onesta referitor la dimensiune si echipare, dar prețul pentru full option va fi mare după aprecierea mea in jur de 40000€. Cat de frumoasa este?! rămâne la latitudinea fiecăruia sa decidă.

  • mog, miercuri, 07.12.2016 17:05

    pt ditamai suv-ul de aproape 1700kg gol, cu 7 locuri si portbagaj imens, mi se pare fff putin 150cp si mai ales 250nm cuplul. o sa se vada asta cand masina va fi incarcata la drum lung. pe un deal intr o depasire, nush cat de placut va fi.

  • Barto, miercuri, 31.05.2017 12:14

    A primit o nota asa mica fiindca traim in tara in care cumparatorul auto apreciaza masinile in care pot cara porcul si butoiul cu varza si pe cele la care se gasesc cele mai multe piese la dezmembrari. Dar de la cumparator nu am pretentii. De la jurnalisti, da. Pacat, unde au ajuns si astia.