Tinuta de drum
Skoda a dorit întotdeauna să ofere o ținută de drum care să depășească așteptările. Ținta producătorului ceh a fost atinsă de cele mai multe ori, iar noul model nu face excepție.
În versiunea non-PHEV, Octavia absoarbe foarte bine imperfecțiunile drumurilor defectuoase din țara noastră. Suspensia își face foarte bine treaba, e silențioasă și cel puțin la același nivel cu Golf 8 sau noul Seat Leon. Cu toate acestea, când vorbim de modelul iV, lucrurile se schimbă puțin.
Comparativ cu un model normal, cu motor termic, Octavia plug-in hybrid trebuie să care un pic peste 200 de kilograme de greutate în plus din cauza bateriilor și a motorului electric încastrat în cutia de viteze. O astfel de diferență de gabarit își va lăsa amprenta asupra comportamentului rutier al mașinii, în mod inevitabil.
Astfel, Octavia iV se simte puțin neliniștită peste denivelări și un pic mai rigidă. Suspensia a trebuit să fie ranforsată pentru a face față greutății suplimentare de la bord, iar asta se simte și se traduce și în mai mult zgomot resimțit la interior comparativ cu alternativele non-PHEV. Prin oraș vei mulțumi zeilor industriei auto pentru faptul că Octavia are o gardă la sol de peste 14 centimetri. Astfel, vei putea chiar să abordezi o bordură sau două, fără să te gândești că vei rămâne blocat undeva.
În afara orașului, Octavia se simte și mai bine, departe de denivelările scurte ce îi dau de furcă suspensiei prin oraș. La viteze ceva mai mari, gropile sunt absorbite mai bine de suspensie, fără a deranja prea mult șasiul mașinii. Dacă vrei să conduci ceva mai sportiv, poți să o faci fără probleme.
Problemele apar atunci când vrei sa iei și ceva curbe într-un stil ceva mai sportiv. Greutatea suplimentară a mașinii te va împinge spre exterior, iar puntea față își va arăta limitele de aderență foarte ușor. Subvirarea este acolo cu tine la tot pasul, iar ruliul te va face să îți reevaluezi atitudinea la volan destul de repede.
Jalnica mutație genetica pt ce a fost Octavia3... arata ca un Hyundai