Motor / Transmisie
Gama de motorizări a noului Superb este una diversificată. Nici nu avea cum să fie altfel, având în vedere că nava amiral și-a propus să fie o alternativă la Volkswagen Passat. Așa cum bine știi, modelul german poate fi comandat, odată cu debutul noii generații, numai în variantă break.
De cealaltă parte, noua Skoda Superb este disponibilă, atât în variantă hatchback, cât și break,sau Combi dacă vrei.
Așadar, clienții au de ales dintre 6 motorizări, pe benzină și diesel. Desigur, pot opta și pentru o versiune plug-in hybrid cu 204 CP și 120 de kilometri autonomie pur electrică. Însă, există și o premieră în gama acestui model. Este vorba despre un propulsor de 1.5 litri, pe benzină, mild-hybrid care oferă 150 CP.
În cadrul testului internațional, noi am ales să conducem motorizările diesel cu 150 CP și 193 de cai putere. Ambele au la bază un propulsor de 2.0 litri TDI, iar versiunea cu 150 CP vine doar cu roți motrice față. Cel mai puternic diesel propune un sistem de tracțiune 4x4.
Acum, motorizarea diesel cu 150 CP este numai bună pentru cei care nu au pretenții foarte mari de la mașină. Altfel spus, pentru cei care vor să ajungă din punctul A în punctul B, într-un mod relaxat, fără să facă prea multe depășiri.
Din punctul meu de vedere nu este nimic greșit în asta, dar este o motorizare subdimensionată pentru cele 1.7 tone ale mașinii. Vei spune că alegi această motorizare pentru consum, dar, după cum vei afla puțin mai târziu, chiar nu sunt diferențe uriașe.
Așadar, cea mai potrivită motorizare pentru noul Superb este, fără îndoială, 2.0 TDI cu 193 de cai putere și 400 Nm. Un agregat care ține cu buzunarul și care nu te lasă la greu dacă vrei să faci o depășire sau dacă, pur și simplu, vrei să activezi modul Sport și să te bucuri de drum.
Cei 193 de cai putere și 400 Nm sunt suficienți pentru absolut orice vrei să faci cu mașina. Transmisia automată DSG, cu 7 rapoarte, menține turațiile sub 2.000 rpm pentru un consum cât mai redus. Se grăbește să urce în trepte ca să țină cu buzunarul. Modul de rulare Sport crește turațiile și menține mai mult treapta de viteză.
La o adică, poți să treci cutia în modul manual și să schimbi chiar tu treptele, prin intermediul padelelor montate în spatele volanului.
Din pură curiozitate am condus, pentru câțiva kilometri, și versiunea pe benzină, cu 265 de cai putere. Să-ți spun sincer, am fost puțin dezamăgit, pentru că cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 CP să nu fie explozivi, ci mai degrabă cumpătați. Accelerările sunt destul de progresive. Departe de ce te-ai aștepta.
Așadar, dacă ar fi să mă gândesc la un Superb 4, cu siguranță aș alege motorul diesel cu 193 CP.
Varianta 2.0 diesel de 150 cp este cea mai fiabila in concernul VAG, iar cea de 190 cp consuma ulei. Nu poate concernul VAG fara lacune....