Interior
Cehii au mizat pe un habitaclu demn de o navă amiral, în ceea ce privește calitatea materialelor și finisajelor. Chiar dacă pielea naturală a dispărut complet din peisaj, soluțiile propuse de Skoda nu știrbesc din eleganța noului Superb.
Clienții au de ales 3 niveluri de echipare: Essence, Selection și Laurin&Klement. Noi am condus un Superb cu nivelul de echipare de mijloc.
Pentru a face mai ușoară configurarea habitaclului, cehii propun așa numitele teme interioare sau Design Selection: Studio, Loft, Lounge, Suite și L&K Suite. Le știm deja de pe electricul Enyaq. Fiecare vine cu o opțiune predefinită de tapițerie, scaune și așa mai departe.
Spre exemplu, versiunea de bază Studio propune scaune ajustabile manual, cu funcție de încălzire, și tapițerie din material textil.
Varianta Lounge, care a fost bifată în cazul mașinii testate de noi, include o tapițerie din piele ecologică și microfibră, cusături contrastante galbene, o inserție din microfibră pentru bord, ornament din lemn și scaune cu suport lombar, reglabil pe 4 direcții, funcție de masaj (3 perne) și încălzire.
Dacă optezi pentru o temă interioară Suite sau L&K Suite primești scaunele Ergo, certificate AGR, cu funcție de memorie, încălzire, ventilație și masaj cu 10 perne controlate pneumatic. Tapițeria este una din piele ecologică, perforată, și prelucrată utilizând apă rezultată din procesul de producție a uleiului de măsline.
Indiferent de tapițeria aleasă, aceasta include materiale sustenabile. În ceea ce privește scaunele, nu trebuie să bifezi neaparat varianta de top Ergo pentru că și celalalte sunt foarte confortabile.
Așadar, avem de-a face cu un habitaclu calitativ, sustenabil și, nu în ultimul rând, digitalizat. Despre tehnologiile prezente la bord vom vorbi puțin mai încolo, dar aici ne vom opri la numărul redus al butoanelor fizice din planșa de bord. Sunt doar patru și toate sunt grupate în jurul noilor butoane configurabile Smart Dials.
Și despre acestea din urmă vom vorbi, pe larg, puțin mai încolo.
Rezultă un bord aerisit, mai ales în zona tunelului median, acolo unde nu mai regăsim selectorul transmisiei automate DSG. El a fost mutat pe coloana de direcție, în dreapta volanului. Spre deosebire de Renault, care a ales să aglomereze această zonă cu 3 manete (vezi cazul lui Rafale), Skoda a integrat toate funcțiile în maneta din partea stângă a volanului.
Îți ia puțin timp să te obișnuiești, dar este o soluție pe care am mai întâlnit-o la mulți producători, inclusiv la Mercedes-Benz. Așadar, nimic nou din acest punct de vedere.
Zone de depozitare generoase ca spațiu găsești peste tot, inclusiv în buzunarele portierelor (pot găzdui chiar și sticle de 1.5 litri), în cotiera centrală și în torpedou. Tunelul median integrează două suporturi pentru pahare. Și cotiera din spate integrează suporturi pentru pahare și un suport pentru telefonul mobil sau tabletă.
În condiții de lumină slabă, habitaclului noului Superb este animat de sistemul de iluminare ambientală cu 10 nuanțe individuale.
Încă de la prima generație, Skoda Superb a impresionat cu habitaclul său foarte spațios. Noua generație evoluează din acest punct de vedere și plusează cu 11 milimetri în dreptul spațiului la cap pentru pasagerii din față și cu 6 milimetri pentru pasagerii din spate.
Pe banchetă ai spațiu berechet la genunchi, indiferent de poziția scaunelor față. Pentru că plafonul este puțin mai coborât în spate, din motive care țin de aerodinamică, spațiul la cap are puțin de suferit, comparativ cu generația precedentă. Dar, chiar și la o înălțime de 1.92 metri, mai aveam un centimetru sau doi până la plafon.
Dacă tot suntem la capitolul spațiu, volumul portbagajului a crescut cu 20 de litri. Astfel, cu bancheta în poziție normală, volumul de încărcare este de 645 de litri, iar cu ea rabatată obții aproape doi metri cubi pentru bagaje.
Pentru că vorbim despre Skoda, nu putem să nu menționăm cele 28 de soluții Simply Clever. Lista include, printre altele, coș de gunoi în portiera din față (partea dreaptă), racletă pentru gheață în capacul bușonului (acum confecționată din materiale reciclabile), umbrelă, realizată și ea din materiale reciclabile și integrată în portiera șoferului, și suporturi pentru tablete pe tetierele scaunelor față.
Varianta 2.0 diesel de 150 cp este cea mai fiabila in concernul VAG, iar cea de 190 cp consuma ulei. Nu poate concernul VAG fara lacune....