4.4
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, vineri, 14 martie

Fără concesii

Germanii de la Volkswagen au supărat multă lume în urmă cu doi ani, atunci când au prezentat a 9-a generație a celebrului Passat. De ce? Pentru că modelul german, atât de popular, inclusiv în țara noastră, a ajuns să fie disponibil numai în variantă break.

Așadar, clienții care erau în căutarea unui sedan bun la toate, cu un preț cât de cât accesibil și care ține cu casa din punct de vedere al consumului, trebuiau să își îndrepte atenția către alte mărci și modele.

Din fericire, nu au fost nevoiți să meargă prea departe. De fapt, nici nu au fost nevoiți să se uite la alte mărci din afara grupului Volkswagen. Asta pentru că, la nici o lună diferență de la debutul noului Passat, cehii de la Skoda prezentau, chiar la ei acasă, noua generație Superb.

A preluat cel mai nou limbaj de design al mărcii, a primit o serie de tehnologii moderne, a rămas la fel de spațioasă și de practică, dar, poate cel mai important, este disponibilă și într-o variantă sedan/hatch. Desigur, ai la dispoziție și o variantă Combi.

Prima oară am condus noua Skoda Superb în vara anului trecut. Problema cu aceste teste internaționale este că nu ai foarte mult timp cu mașina, iar traseele nu sunt foarte lungi. Cu alte cuvinte, nu prea înțelegi exact cum stau lucrurile.

Tocmai de aceea, când s-a ivit ocazia să testăm noul Superb și pe drumurile patriei, nu am stat pe gânduri. Am petrecut 3 zile alături de un Superb Laurin&Klement, adică nivelul de echipare de top.

Dacă am descoperit lucruri noi sau nu, afli din rândurile următoare. Ți-am pregătit, desigur, și un video.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

  • nsrei, vineri, 14.03.2025 11:08

    oh vai , cehii au calibrat această motorizare astfel încât cei 265 de cai putere să fie cumpătați... la pretul de 49999 euro. Zau ? De banii astia luai acum cativa ani Ford focus RS 2.3 ecoboost 350CP. si ti mai ramaneau si bani de adapat caii...

  • Seriff, vineri, 14.03.2025 12:01

    @nsrei, ai ramas in urma, masina merita banii, focus RS nu se mai fabrica de ceva timp, zi-mi tu un sedan de astfel dimensiuni cu 265 de cai mai ieftin.

  • ds, vineri, 14.03.2025 13:41

    Poate să adapi calu' lu' Georgescu, că RS nu se mai fabrică din 2018...

  • mult, mult prea scumpă, vineri, 14.03.2025 15:50

    pentru ce oferă!

  • Andrei, vineri, 14.03.2025 16:06

    Mult pentru o Skoda, iar motorul de 265CP e o risipa, sasiul nu ii face fata decat pe drumuri drepte. Skoda merita atunci cand ai nevoie de spatiu si dotari de baza si asteptari realiste de la sasiu, care e sub un VW.

  • eu, vineri, 14.03.2025 16:08

    usor invechit conceptul pentru 2025. majoritatea producatorilor au renuntat la sedan. insa avantajul major al superbului e ca doar arata a sedan, in timp de deschiderea portbagajului e larga si practica, cu tot cu luneta, ca la octavia. si desigur, faptul ca per total a fost mereu si inca este o masina foarte solida si fiabila, bine primita si apreciata de public. toate astea nu sterg insa imaginea de invechit, ca si concept. daca ai peste 50 ani si esti foarte conservator in preferinte si sobru/discret in atitudine, superb sedan ar putea totusi sa ti se potriveasca manusa. personal, daca ar fi sa am nevoie de o masina atat de ... interminabila interior/exterior, as alege versiunea combi. cine are combi stie ca marginea aia joasa de incarcare face totii banii.

  • grila aia, vineri, 14.03.2025 18:11

    parcă e Gheorghe Doja după ce a luat o sapă în dinți la răscoală

  • inexorabil, vineri, 14.03.2025 18:31

    Făn-eu, cum talanga lui Hector se face că reproduceţi cu toţii (nişte voi…cunoaştem prea bine marfa!) aceleaşi şabloane, pardon, axiome? Coane, ascultă-l pe moşu’ : măcar când şi când, mai variaţi şi voi (nu doar cu mândrele). “Ştiţi” voi (şi vă daţi şi sentenţioşi-incontestabili-inatacabili) că sedanul (sau coupé-ul) n-ar mai fi de actualitate, că s-ar preta doar “bătrânetului”…M-hm! Unde/cum se constată sau cine stabileşte? “Realiştii” de pe L14?! Nu, mulţumim! Preferăm să cercetăm…piaţa (unde închipuirile/samavolniciile voastre n-au sens/valoare nici ca hârtie igienică). Neîndoielnic fiind faptul că, în general, piaţa (nici n-ar mai fi nevoie să precizez: Globală…) va preţui (ba încă multă vreme!) forma de caroserie consacrată ((iar amatorii de senzaţii sport, totodată…cunoscătorii, vor miza tot pe coupé – plus Otto, plus, desigur, “manuala” – da, biiine, “joacă sârba în trei pedale”…aşa, şi?! / joacă direct pe creierii (nu şi creiere :D) voştri (Stângo-îmbâcsiţi – ca să continui ideea din paranteza anterioară) sau ce??)). PS. Şi bagă odată în craniul cela de granit al tău că…autovotarea (fidelă manierei “subtile” psihologic “Nu multă, ca să nu bată la ochi, dar neapărat rapidă”) nu ţine loc de popularitate (başca instituţională), de argumente nici atât… Deci nu-ţi mai irosi timpul: ia pulpa!

  • inexorabil, vineri, 14.03.2025 20:51

    Pentru cine crede că mă exprim încifrat-ezoteric: “L14” = B-dul Libertăţii nr. 14 (Bucureşti). Iar cine n-are idee ce reprezintă să efectueze un “sărci” pe “goagăl” (:D) şi va afla negreşit (sursa unică, standardizată, a tuturor belelelor noastre sociale şi naţionale…).

  • inexorabil, vineri, 14.03.2025 20:59

    PS. Libertăţii…Ca să fie ironia completă (întru încununarea sorţii noastre – totuşi, care este intriga din “Terminator 2” ?...”No Fate”).