Motor / Transmisie
Îmi este teribil de greu să găsesc argumente contra acestui ansamblu hibrid pregătit de Skoda pentru Superb iV. Este o ecuație pe care nu cred că poți să o bați nici cu cel mai eficient, echilibrat și rafinat diesel. Arhitectura hibridă nu reinventează apa caldă, fiind ceva ce am mai văzut. Instalarea ei pe un model cu atât de multe atuuri este însă sclipirea de care avea nevoie Skoda.
Sub capotă se ascunde un motor de 1.4 litri benzină, capabil să dezvolte 156 de cai putere. El este ajutat și de un motor electric, integrat în cutia automată DSG. Împreună, cele două motoare oferă 218 cai putere, care merg exclusiv către puntea față. Bagajului de putere i se adaugă și un cuplu motor mai mult decât generos pentru o mașină care a reușit să treacă „proba cântarului”, întrucât, cu tot cu baterie, abia depășește 1.7 tone.
Cu cei 400 de Nm generați de motorul convențional și cel electric, Superb iV și cele 1.7 tone ale sale nu sunt o povară. Mașina nu se simte submotorizată. Ba dimpotrivă. Atunci când înfigi piciorul în accelerație sau ceri maxim de resurse prin selectarea modului Sport, Superb iV are zvâcniri foarte plăcute, zdravene, susținute, gata să te scoată din lentoarea rulării electrice.
Chiar și în mod pur electric mașina se mișcă decent, însă e clar că aici nu e loc de exagerări, ci de cumpătare. E o liniște deplină și o senzație de serenitate, în deplin acord cu habitaclul confortabil pe care îl oferea deja Superb.
Pentru a se mula pe deplasări urbane sau extraurbane, Superb iV este disponibil cu mai multe moduri de rulare. E-Mode este treapta pur electrică, folosită de fiecare dată când mașina pornește. Se încearcă astfel reducerea considerabilă a cantității de carburant irosită la plecarea de pe loc. Odată selectat modul electric, mașina refuză să aprindă motorul convențional. Bineînțeles, există și modul Hybrid, care folosește ambele motoare (electric și benzină) după propriul algoritm, încercând să obțină maxim de eficiență.
La nevoie, motorul pe benzină poate funcționa și ca generator de energie pentru baterie. Adică o poate încărca pentru o eventuală rulare electrică. Să spunem că vă așteaptă o rulare urbană pe care vreți să o parcurgeți pur electric.
Nu în ultimul rând, Superb iV oferă și butonul Sport despre care vă vorbeam mai sus, cel responsabil cu alergarea tuturor celor 218 cai putere. Aici apare și ceva sunet din partea motorului pe benzină, iar cutia automată începe să caute rapid trepte inferioare pentru plaja ideală de cuplu. Vorbim despre un DSG cu șase rapoarte, care face o pereche excelentă cu motorul.
Atunci când nu ești în modul Sport, cutia așterne la picioarele tale o rulare confortabilă, tăcută, rafinată.
-
andrei, marţi, 04.02.2020 13:32
ciudat, toate drive-testele cu golf gte zic ca nicio sansa sa ai consumul ala mic daca nu incarci mereu la priza bateria. aici vad ca pe o rulare 97% electric ai un consum infim, dar la un drum de cateva sute de km nicio sansa de consumul ala. de altfel chiar automarket a afirmat asta la bmw seria 3 hibrid, ma asteptam sa ziceti ceva de incalzire/racire stationara, din ce stiu eu vine standard, eu numai pt asta as lua plugin. sa te sui vara intr-o masina deja racita e ceva de vis.
-
Ghicitoare, marţi, 04.02.2020 13:39
Ok, testul a fost unul destul de scurt, 100 km, episodul 2 urmeza........de la 100 km in sus, unde unde vom afla consumul cu bateria goala!!!!
-
skoda, marţi, 04.02.2020 13:47
WOW ! Ce frumusete ! Bravo Skoda ! Bravo AM ! Este o masina foarte frumoasa ! Chiar nu ma asteptam la acest test-drive cu aceasta minunatie ! Este extraordinar ! Are un interior/exterior senzational si frumos, tableta este foarte mare si frumoasa si este foarte mare la interior chiar daca in portbagaj nu mai este atata loc. Vizibilitatea este extraordinare cu tot felul de camere. Consuma putin si este foarte ecologica. Are o autonomie electrica foarte mare. Tehnologia este extraordinara. Iar performantele sunt neasteptate. Chiar si pretul este cel mai bun. Tinuta de drum cu o astfel de suspensie este ca o perna, nu simti nicio groapa. O familie care mai are o masina care este foarte mare cum ar fi o Skoda Superb Combi poate chiar Scout ca sa se plimbe pe off road sau un Kodiaq sa Karoq ar fi foarte incantata sa aibe un PHEV atat de mirific! Este extraordinar ! Si managerilor le-ar placea o astfel de masina pe langa una mai scumpa. Si este foarte sigura ! Este cea mai buna masina PHEV si este chiar premium la pret mic, este magnific !
-
@skoda, marţi, 04.02.2020 14:14
Sper ca glumesti... Mai lasa-ne cu Skoda, sunt masini ok si atat.
-
skoda, marţi, 04.02.2020 14:37
Acest Fat-Frumos al industriei auto,incantatorul superb la priza este cel mai bun lucru care s-a intamplat lumii in epoca moderna. Sunt oameni care nu s-ar fi nascut vreodata daca magnifica firma skoda nu ar fi anuntat din timp lansarea aceasta. Am scris mai devreme ca tinuta de drum este ca o perna, aici trebuie sa recunosc ca e un minus, sunt sanse mari sa adormi la superbul volan. Dar dupa cum ii stiu pe mirificii ingineri de la extraordinar de superba skoda, sigur vor rezolva acest mic minus.
-
skoda, marţi, 04.02.2020 14:47
Am o intrebare. De ce la comentariul ala de mai sus este numele meu cand nici macar nu am comentat 14:37 ? Serios acuma daca vreti sa glumiti va rog sa o faceti pe numele voastre care sa nu fie ale altcuiva. Ati inteles ? Si serios care este cel care a comentat pe numele skoda mai devreme ca eu nu am comentat decat la 13:47 si acum. Daca vreti sa ma injurati va rog sa o faceti pe numele voastre nu pe numele meu si serios acuma' care a folosit numele meu ?
-
skoda, marţi, 04.02.2020 14:50
Sper sa raspunzi cel care a scris la 14:37 si sa zici cine esti. Si serios nici macar nu ai reusit sa ma copiezi.
-
skoda, marţi, 04.02.2020 15:22
Ma copiez, nu ma copiez, ma multiplic, nu ma multiplic. Vorbesc singur si-s extaziat. Love Skoda, hate the others!
-
skoda, marţi, 04.02.2020 15:29
Pentru ca pot
-
skoda, marţi, 04.02.2020 15:35
@cel care a comentat la 15:22 Da, se vede ca nu intelegi sa nu mai comentezi pe numele meu. Te rog sa iti pui alt nume poate sa fie si cu @ dar sa nu fie exact cel care este al meu. Daca vrei sa ma injuri te rog sa o faci pe alt nume. Si asta este deja prea de tot sa comentezi pe acelasi nume cu care alt user care comenteaza de ceva timp spune ceva macar pune in fata numelui chestia asta @. Poti sa comentezi @skoda asa nu ma supar dar daca comentezi tot cu skoda lumea no sa ne difere si nu o sa intelega care este skoda cel adevarat asa ca te rog sa te semnezi altfel.
-
baba-cloanța, marţi, 04.02.2020 17:36
@skoda Probabil s-a saturat omul de elogiile tale exagerate. Superb e o mașină ok. Raport bun calitate-pret. Dar in afară de spatiul oferit nu cred că este vreun aspect la superlativ.
-
skoda, marţi, 04.02.2020 21:46
@cel care a comentat la 15:35 Vad ca ai o problema si vrei in continuare sa comentezi cu numele meu. Pardon, nu al meu, ca n-am cont, deci nu-s user. Pardon, nu al meu, ca nu-s d'aia comunitari sa ma cheme televizor, skoda sau pardalian. Pardon, nu eu, acum mi s-a facut somn.
-
olteane8, miercuri, 05.02.2020 10:04
cata dezinformare cu 50 de litri faci 930 km dar consuma 1,3
-
skoda, miercuri, 05.02.2020 12:29
@baba-cloanta Nu cred ca cunosti aceasta masina. Este cea mai buna. Are spatiu, consum bun, are varianta PHEV, interiorul este supeb, exteriorul superb, pretul foarte bun, cea mai buna calitate , este foarte sigura si are foarte multe calitati.
-
skoda, miercuri, 05.02.2020 12:36
@Cel care tot comenteaza pe numele meu Deci acuma incerci sa ma copiezi si chiar incerci sa te dai drept user-ul SKODA incerci sa induci in eroare oameni. Vad ca acum zici exact ce zic eu ca sa ma copiezi in totalitate si sa para ca eu sunt cel de la 21:46 cand eu atunci nici macar nu ma uitam pe Automarket si serios se vede ca tu nu esti eu pentru ca nici macar nu vorbesti despre marca Skoda si masinile ei. Sper ca si ceilalti sa-si de-a seama.
-
skoda, miercuri, 05.02.2020 15:53
Uratica masina! Mie unu nu prea imi place!!!
-
skoda, miercuri, 05.02.2020 16:30
@copiatorule (adica cel care tot comenteaza pe numele meu si la ora 15:53) Masina este superba !
-
Edikkk, joi, 06.02.2020 04:46
Două lucruri NEGATIVE 1) Sistemul hibrid - deşi o bijuterie - dar nu este versiunea de hibrid centrat pe electric ci pe termic Când Skoda (bine grupul VAG pentru că aceiaşi porcărie o au şi pe Golf şi la Audi) vor elimina cutia mecanică automată şi vor avea un ADEVĂRAT motor PHEV gen Toyota sau Renault e-tech atunci AŞ CUMPĂRA Skoda în detrimentul Toyota sau Renault. Dar aşa VAG inexplicabil se agaţă de DSG cum se agaţă de TDI. Meai blockbuster... meai VAG.... 2) Lipsa încărcării rapide a bateriei mici. Este o RUŞINE pentru VAG care are în house e-trone care bătuse Tesla la încărcare rapidă să arunce un kk în faţa clienţilor cu încărcare cu viteze de priza din dormitor. Şi asta pe superba... Skoda Superb. În rest da, germanii și-au făcut treaba bine DAR DACĂ EXACT LA CELE 2 PUNCTE ESENŢIALE - structura ansamblului termic - electric - încarcarea electric au dat o în bară, nu trag concluzia decât că VAG doreşte TDI. Plus un motor hibrid corect ar fi uşurat maşina cu minim 100 kg. Păcat.
-
Edikkk, joi, 06.02.2020 04:54
Dacă peste punctul 1 aş trece că poate nu îţi dai seama decât dacă îţi crapă ceva şi te duci în service dar dacă puneau încărcare rapidă ca la e-tron puteai să încarci bateria complet în 6 (ŞASE) MINUTE. Bine, ok, poate nu ca la e-tron, dar oricum 20 de minute. Sper ca pe viitor VAG să corecteze această prostie. Mai ales pentru banii care îi cere
-
andrei, joi, 06.02.2020 08:53
lipsa incarcarii rapide nici eu nu o pricep. nu se poate realiza tehnic, sau nu vor sa o puna?
-
Edikkk, joi, 06.02.2020 10:40
Se pare că nu vor să o pună, altfel nu îmi explic. Poate vor să o pună doar pe VW Passat ca să păstreze un avantaj, vazând că, de exemplu, Skoda se vinde mai bine decât VW în Elveţia. Este trist oricum.
-
pipo, vineri, 07.02.2020 18:57
Nu stiu de Diesel ( dar sunt convins ca diferenta reala la dealer e mult mai mare fata de acest hybrid), dar pe benzinara de 1,5 TSI eu am oferta de 23.500 euro ( bine, cu manuala) . Nu vad de ce as fi excitat de pretul acestui hybrid , mie imi pare mare. Este clar ca producatorii nu vor sa scape de Diesel ci doar sa profite de marketingul agresiv din jurul electricelor/hibridelor. Din calculele mele ( 25% in oras si 75 % afara -din total km) , eu mi-as recupera diferenta de bani abia dupa 500.000 km , asa ca ..NO thank's ! Asa e , pe asta am DSG , am niste cai in plus , dar...mie nu-mi trebuie astea, nu ma incalzesc cu nimic, 150 cai imi sunt de ajuns iar manuala de pe Skoda daca este asa ca cea pe care o am in prezent ( 11 ani si zici ca-i noua) e perfecta. Mi-am facut calculele astea doar asa..cu gandul ca imi iau o casa in curand , dar nu o sa-mi iau , asa ca iese oricum din discutie , dar vreau sa subliniez APASAT ca aceste PHEV-uri nu sunt o alternativa daca nu stai la casa si ma intreb cati din cei care comenteaza pe aici stau la casa de urmaresc cu asa mare interes pretul la Phev-uri si sunt excitati de o Skoda de 35.000 euro. Mai iesiti si voi din casa, din fata calculatoarelor, mai coborati cu picioarele pe pamant, mai si munciti pt. banii aia , si apoi sa va vad cum aruncati cu banii pe PHEV-uri. Oamenii normali isi fac calcule cand isi cumpara masini , nu e de ajuns ca producatorii sa adauge un motor electric pe fiecare model si gata...cerem 10.000 euro in plus. P.S. : @d-alde skoda/Edikkk - ati transformat site-ul asta intr-un circ !
-
skoda, vineri, 07.02.2020 20:44
@pipo Pretul chiar daca pare mare in realitate nu este pentru ca este PHEV, este varful de gama al celor de la Skoda deci are cele mai bune materiale din gama, are 5stele EuroNCAP, ai spatiu foarte mare (cei de la Skoda au chemat-o pe Adriana Karembeau la o demonstratie de spatiu urcandu-se in Skoda Superb pe bancheta din spate iar ea este detinatoare de record pentru cele mai lungi picioare din lume aproape 1.27. Uite si link-ul automarket.ro/stiri/noul-skoda-superb-7-intrebari-si-raspunsuri-60653.html), interior/exterior foarte frumos, tehnologie de ultima generatie, consum mic, tinuta de drum excelenta, vizibilitate excelenta mai ales cu pachetul Area View si performante foarte bune.
-
skoda, duminică, 09.02.2020 13:10
@Edikkk Nu conteaza ce fel de cutie este la un hibrid ci conteaza doar ansamblul.
-
skoda, duminică, 09.02.2020 13:14
@Edikkk De fapt exista cu incarcare rapida dar este optional. Configureaz-o si vei gasi la optionale un Wall box de incarcare rapida.
-
skoda, luni, 10.02.2020 23:09
Nu conteaza ce fel de masina este dar tot un low cost al celor de la vw este, care este mai ieftina si nu asa de buna ca de aia e mai ieftina decat un audi care nu este asa de bun ca un alt auto pe care nu vreau salindic
-
AHa, miercuri, 12.02.2020 13:19
Cand e gata bateria, ce face motorul de 1.5 cu cele aproape 2 tone? Doar pe drum drept, fara nevasta, copii, ca oricum nu ai portbagaj, deci masina de oras?!
-
sandu, vineri, 14.02.2020 13:36
skoda superb 1.5 TSI are greutatea de 1390 kg. faceti drive test sa vedeti cum trage. despre aceasta masina, o sa fie un best buy pentru superb. daca se primesc si niste reduceri de la stat merita toti banii. asta si pentru ca citigo iev este sold out in romania pentru 2020( nu se mai pot face comenzi) si suntem abia in februarie.
-
MadaI, duminică, 01.03.2020 10:39
Mi-e un pic neclar cat de bine izolata fonic este, avand in vedere ca in alte teste nu a iesit asa bine
-
Marius, joi, 05.03.2020 21:12
Pentru cei ce se plang de incarcare rapida, pot veni cu un argument foarte simplu: Marea majoritate din Olanda folosesc masinile pentru naveta. Deci ajungi la birou, bagi masina in priza si dupa 8 ore pleci cu bateria full. Ajungi acasa, o bagi in priza si a doua zi dimineata o ai incarcata full. Mi se pare destul de simplu si cel mai probabil 90% din utilizare va fi asa. Pentru restul de 10% ai hibrid, deci nu ramai niciodata in pana de curent pe drum. Bravo lor, pacat de conexiunea cu DSG. Daca ar renunta la prostia asta si ar apela si ei la un Aisin cu 8 trepte, ar avea de castigat, asa ramane un alt produs al grupului VAG, plin de bube in multe privinte...
-
Fan Skoda., vineri, 13.03.2020 22:46
Ce cazan.
Frumoasa, eco-friendly, consum redus(daca o incarci si des), multe dotari si surprinzator nici pretul nu este extrem de ridicat avand in vedere ce ofera. Sa nu uitam ca un audi a1 costa 31.000 euro, masina testata tot de AM. WELL DONE SKODA!