Motor / Transmisie
Noul Superb Scout este selectiv. Nu se adresează oricărui client Skoda. Îi vizează doar pe cei cu pretenții, pe cei care își doresc resurse generoase sub capotă. Prin urmare, poate fi comandat fie cu un motor diesel de 190 de cai, fie cu unul pe benzină de 272 de cai putere. Ambele vin cu 4x4 și cutie automată DSG cu 7 rapoarte în standard.
Am tras lozul norocos și m-am trezit într-un Superb Combi de 272 de cai putere, capabil să lase în ceață multe mașini premium cu pretenții. Propulsorul TSI de 2.0 litri face din inocentul Superb Scout un adevărat Sleeper. Adică genul acela de mașină care nu trădează în nici un fel puterea de sub capotă, dar care e capabil de accelerații WOW.
Cei 272 de cai sunt completați de un cuplu motor de 350 de Nm, livrat pe o plajă de turații extrem de generoasă, care începe la 2000 de rotații și se termină tocmai la 5400 rpm. Se simte plăcut și permite motorului o flexibilitate mare. Dacă ar mai fi avut încă 50 de Nm, ar fi fost cu adevărat exploziv. Însă, chiar și cu 350 de Nm îți oferă niște reprize de accelerare foarte bune. Chiar și la viteze de autostradă, accelerația garantează un impuls plăcut.
Resursele celor patru cilindri sunt gestionate cu ajutorul celebrei cutii DSG, devenită o adevărată referință în segmentul de volum pentru răspunsul său. Atunci când nu cauți un kick-down, cutia se grăbește să schimbe și să mențină acul turometrului pe la 1300 de rotații, indiferent de treapta în care te afli. Nu e tocmai plăcut, având în vedere că valoarea maximă a cuplului începe mai sus. Excesul acesta de zel, programat de inginerii cehi pentru a-i satisface pe cei care se preocupă prea tare de consum, ar putea să-i enerveze pe unii clienți, care vor să ruleze mereu în plaja de cuplu maxim. Din acest motiv, mulți vor prefera să mențină levierul transmisiei în modul Sport, care aduce mai multă vitalitate în interiorul turometrului digital și menține acul la cel puțin 2000 rpm.
Motorul pe benzină este rafinat și nu oferă un zgomot supărător. Chiar și la turații înalte pare să sune plăcut. Pentru cei care se gândesc la Superb Scout ca la o mașină perfectă pentru excursii cu rulota, trebuie să precizez că, indiferent de ce versiune de motorizare alegeți, puteți tracta până la 2200 de kilograme.
Pret piperat?!?! Cam care era pretul corect? 20.000 de euro? :)))